شناسهٔ خبر: 54301662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

خباثت صهیونیست ها در تنش آفرینی پیش از «راهپیمایی پرچم»؛

حبس معتکفان فلسطینی در یکی از مصلاهای مسجدالاقصی + فیلم

نظامیان رژیم صهیونیستی درهای مصلای «القبلی» مسجدالاقصی را با زنجیر بستند و معتکفان فلسطینی در داخل آن را حبس کردند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا) نظامیان رژیم صهیونیستی درهای مصلای «القبلی» مسجدالاقصی را با زنجیر بستند و معتکفان فلسطینی در داخل آن را حبس کردند.

 

 

مسجدالاقصی از ساعات اولیه بامداد امروز (یکشنبه) همزمان با یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی شاهد تنش بود.

 

قرار است در ساعت ۱۶:۰۰ امروز به وقت محلی (۱۷:۳۰ به وقت ایران) «راهپیمایی پرچم» شهرک‌نشینان صهیونیست آغاز شود؛ موضوعی که ممکن است با توجه به هشدارهای گروه‌های فلسطینی مبنی بر واکنش و پاسخگویی به این اقدام تحریک آمیز صهیونیست ها، اوضاع را در اراضی فلسطینی منفجر کند.

 

راهپیمایی پرچم صهیونیست ها که هر ساله برگزار می‌شود، اقدامی تحریک‌آمیز است. شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پرچم، به آوازخوانی و رقص با پرچم می‌پردازند و شعارهایی سر می‌دهند که احساسات اعراب و فلسطینیان را جریحه‌دار می‌کند؛ آن‌ها می‌گویند که قدس از آن یهودیان است و فلسطینیان را از این شهر بیرون خواهند کرد.

 

از دیروز صدها فلسطینی در داخل مسجدالاقصی معتکف شده‌اند تا آماده مقابله با یورش شهرک‌نشینان باشند. از سوی دیگر صحن‌های مسجدالاقصی شاهد استقرار گسترده نظامیان رژیم اشغالگر برای حمایت از شهرک‌‌نشینان است.

 

بر اساس گزارش «عرب ۴۸»، نظامیان رژیم صبح امروز درهای مصلای «القبلی» را با زنجیر بستند و معتکفان فلسطینی در داخل آن را محاصره و حبس کردند.

 

 پلیس رژیم صهیونیستی برای راهپیمایی امروز دو مسیر مشخص کرده و شهرک‌نشینان صهیونیست را برای انتخاب هر کدام از این دو مسیر مختار گذاشته است. مسیر اول که کوتاه‌تر است از قدس غربی آغاز می‌شود و پس از عبور از «باب الخلیل» -یکی از دروازه‌های تاریخی بخش قدیمی قدس- و سپس عبور از مقابل «الحی الارمنی» به دیوار ندبه یا براق می‌رسد. مسیر دوم که طولانی‌‌تر است از قدس غربی آغاز می‌شود و با عبور از «باب العامود» و «طریق الواد» به دیوار ندبه ختم می‌شود.

 

مسیر دوم بویژه برای فلسطینی‌ها مشکل‌ساز است زیرا این راهپیمایی را به دلیل عبور از باب العامود و طریق الواد در بخش قدیمی قدس، تحریک‌آمیز می‌دانند. این راهپیمایی اغلب شاهد درگیری میان فلسطینی‌ها و شهرک‌نشینان و پلیس رژیم صهیونیستی از سوی دیگر است.

 

 

پاسخی پشیمان‌کننده‌تر از شمشیر قدس

در واکنش به برپایی این راهپیمایی تحریک کننده، "محمد الهندی" رئیس اداره سیاسی جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگویی تاکید کرد: ملت فلسطین با برنامه‌های رژیم اشغالگر روبرو خواهد شد و همه گزینه‌ها روی میز است.

 

او با با بیان اینکه رژیم اشغالگر توانایی‌های مقاومت را دست کم گرفته است، تاکید کرد که این تحقیر مقاومت و ملت فلسطین، برای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینانش دردسرساز و پشیمان کننده خواهد بود.

 

الهندی افزود: اسرائیل همچنان تبعات نبرد سیف القدس را تجربه می‌کند و امسال برای این رژیم غم‌انگیزتر از سال گذشته خواهد بود.

 

این مقام جهاد اسلامی تصریح کرد: امروز مساله فلسطین تنها مساله فلسطینی‌ها و عرب‌ها نیست؛ بلکه بزرگ‌تر از این است. مساله فلسطین مساله همه جهان است.

 

او با بیان اینکه اسرائیل بازوی آمریکا و غرب در منطقه است، گفت: آمریکا به دنبال تسلیم کردن همه منطقه و تسلط بر همه منطقه است.

 

الهندی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله درباره راهپیمایی پرچم رژیم صهیونیستی گفت: همه گزینه‌ها روی میز است و دشمن اسرائیلی هر سخنی از نصرالله را با اعتماد کامل دریافت می‌کند.

 

او درباره میانجیگری‌های بین المللی برای ممانعت از بروز تنش در سرزمین‌های فلسطینی گفت: اسرائیل ارزشی برای میانجیگری‌ها قائل نیست و فقط بر اساس محاسبات مربوط به امور داخلی خود و موضع آمریکا عمل می کند.

 

الهندی درباره آینده تشکیلات خودگردان هم گفت: تشکیلات خودگردان آینده اش روشن است زیرا وظیفه آن یک وظیفه امنیتی است و نمی تواند مواضعی همسو با جوانان انقلابی در میدان داشته باشد.

 

این مقام جهاد اسلامی تاکید کرد: در میدان و روی زمین وحدت میدانی فلسطینیان در مقابله با دشمن به دست می آید.

 

"صالح العاروری" نائب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: رژیم اشغالگر می‌خواهد با برگزاری راهپیمایی پرچم حاکمیت خود را بر قدس اعمال کند، آن هم پس از شکستی که در سال گذشته از مقاومت و ملت فلسطین متحمل شد.

 

او افزود: امروز نبرد با رژیم صهیونیستی حول محور قدس و مسجد الاقصی است و ما نگهبانان دفاع از فلسطین هستیم.

 

"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس هم شامگاه شنبه تاکید کرد: همه گزینه‌ها روی میز است و اجازه نمی‌دهیم دستاوردهای سیف قدس نادیده گرفته شود.

 

در همین حال گردان‌های ناصر صلاح الدین شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت هم در بیانیه‌ای از آماده باش همه یگان‌های خود برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی خبر داد.

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) هم در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما از همه فلسطینیان می‌خواهیم به سمت مسجد الاقصی عزیمت کنند تا توطئه‌های اسرائیل برای یهودی‌سازی قدس را ناکام گذارند.

 

گردان‌های ناصر صلاح الدین شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت فلسطین هم از آماده باش همه یگان‌های خود برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی خبر داد.

 

به گزارش فارس، در همین زمینه حماس نیز همه فلسطینی‌ها را به آماده باش و عزیمت به سمت مسجد الاقصی برای مقابله با هر گونه تعرض صهیونیست‌ها دعوت کرده است.

 

مقاومت فلسطین در نوار غزه هم روز شنبه در راستای توسعه توان نظامی خود آزمایش موشکی انجام داد.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم با تایید این خبر اعلام کردند: حماس به طور آزمایشی هشت موشک از سمت غزه به سمت دریا شلیک کرده است که علامتی هشدار دهنده است.

 

حازم قاسم، سخنگوی حماس هم شامگاه شنبه تاکید کرد جنگ با دشمن بر سر قدس ادامه پیدا خواهد کرد تا وقتی که ملت و مقاومت فلسطین بیانیه پیروزی را بنویسند. رژیم اشغالگر در نبرد اراده ها با ملت فلسطین که صاحب سرزمین،حق و تاریخ است، مجالی برای پیروزی ندارد.

 

انتهای پیام/م.ر/ ع.غ

 

برچسب‌ها:

نظر شما