شناسهٔ خبر: 54301274 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسکو:

رسانه های آمریکایی، نیروهای مسلح روسیه را شیطانی جلوه می دهند

محمدرضا الكائی

سفارت مسکو در واشنگتن رویکرد رسانه های غربی در اتهام زنی به ارتش روسیه مبنی بر ارتکاب جنایات در اوکراین را عملیات روانی برای بدنام کردن نیروهای روسی قلمداد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفارت روسیه در واشنگتن اتهاماتی را که رسانه های جمعی آمریکایی مبنی بر نسل کشی توسط روسیه در اوکراین پخش و منتشر می کنند، بخشی از یک کارزار جهت شیطانی جلوه دادن نیروهای مسلح روسیه عنوان کرد.

سفارتخانه مذکور در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: گزارش موسسه غیردولتی راهبرد و سیاست «نیو لاینز» که در رسانه های جمعی ایالات متحده منتشر شد و روسیه را متهم به تحریک نسل کشی در اوکراین کرد، از چشم ما دور نماند. نیش و کنایه هایی که برضد روسیه به کار گرفته می شوند، عناصر کارزاری است که غرب برای شیطانی جلوه دادن نیروهای مسلح روسیه ترتیب داده است.

سفارت روسیه در آمریکا همچنین تاکید کرد: اوضاع و امور در آنجا کاملا بر خلاف آنچه ادعا می شود، است. کمک های بشردوستانه در مناطقی از اوکراین که تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه قرار دارند در حال ایجاد و گسترش است.

این سفارتخانه در پایان افزود: طرف روسی امنیت کریدورهای بشردوستانه در اوکراین را ضمانت می کند.

تبلیغات ضد روسی و کارزار اتهامات برضد نیروهای روسیه در اوکراین بخشی از جنگ روانی غرب که رکن اصلی جنگ های هیبریدی (ترکیبی) است، محسوب می شود.

پیشتر «آناتولی آنتونوف» سفیر مسکو در واشنگتن درباره تبلیغات رسانه های غربی برضد عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین گفته بود که تعدادی محدود از رسانه‌های آمریکایی شروع به انتشار دیدگاه های کم و بیش عینی و بی طرفانه در مورد وضعیت اوکراین کرده اند و این مسئله را پیشرفتی اندک تلقی کرده بود، اما تاکید نموده بود که لفاظی اکثر رسانه‌های داخلی آمریکا همچنان ضد روسیه است.

مسئله اخیر در مورد اتهام نسل کشی توسط روسیه در اوکراین بر اظهارات پیشین آنتونوف صحه می گذارد.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال گذشته) عملیاتی نظامی را برای غیرنظامی و نازی زدایی کردن اوکراین آغاز کرد. به گفته «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات «حمایت از افرادی است که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند».

نظر شما