شناسهٔ خبر: 54299735 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سامری: خلأ وجود دبیر فدراسیون احساس می‌شود/ تشکیل تیم ملی «ب» در همه دنیا رایج است

کارشناس بسکتبال ایران گفت: بازیکنان ایرانی پس از به پایان رسیدن حضورشان در تیم جوانان تا زمانی که به رده سنی بزرگسالان برسند با یک خلأ مواجه هستند که این خلأ را می‌توان با تشکیل ۲ یا ۳ تیم پوشش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حماد سامری در مورد تغییرات به وجود آمده در کادر فنی تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: این تصمیمی بود که فدراسیون گرفته است. در واقع هر مدیری اختیار دارد راجع به این موضوع تصمیم‌گیری کند. مسئول فدراسیون بسکتبال تشخیص می‌دهد که سکان هدایت تیم ملی را به دست چه کسانی بسپارد و قطعاً برای این تغییرات نیز جوابگو خواهد بود. در هر حال باید به رئیس فدراسیون و کادر فنی فرصت داد تا برنامه‌های خود را اجرا کنند.

سرمربی فصل گذشته تیم خانه بسکتبال خوزستان در مورد سرمربیگری سعید ارمغانی در تیم ملی گفت: ارمغانی از قدیمی‌های بسکتبال است و سال‌ها در این رشته فعالیت کرده، هدایت تیم ملی را برعهده داشته و بسیار با تجربه است. در شرایطی که امکان استفاده از مربی خارجی در تیم ملی وجود ندارد باید از مربیان با تجربه سال‌های گذشته استفاده کنیم. ارمغانی خدمات زیادی برای بسکتبال داشته است.

سامری در مورد تشکیل تیم بسکتبال ایران نوین یا همان تیم ملی «ب» تصریح کرد: در همه دنیا این کار اجرا می‌شود. برای مثال چین دارای سه تیم ملی است که با رنگ‌های مختلف آنها را از یکدیگر تفکیک می‌کنند. بازیکنان ایرانی پس از به پایان رسیدن حضورشان در تیم جوانان تا زمانی که به رده سنی بزرگسالان برسند با یک خلأ مواجه هستند که این خلأ را می‌توان با تشکیل 2 یا 3 تیم پوشش داد. باید برای این بازیکنان جوان برنامه داشت و این برنامه‌ها را با ثبات ادامه داد تا بازیکنان جوان بتواند جایگزین مناسبی برای بازیکنان تیم بزرگسالان باشند.

وی در مورد انتخاب نشدن دبیر فدراسیون بسکتبال گفت: قطعاً خلأ وجود دبیر فدراسیون احساس می‌شود. رئیس فدراسیون دارای مشغله بسیار زیادی است و دبیر، بازوی پرتوان او در این بین خواهد بود تا به رئیس کمک کند و کارها بهتر انجام شود. امیدوارم دلیل صبر طولانی جواد داوری، سنجیدن و انتخاب بهتر شخص مورد نظر برای این پست و کم کردن ضریب اشتباهش باشد.

انتهای پیام/

نظر شما