شناسهٔ خبر: 54297552 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

فناوری اطلاعات و ارتباطات

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه خدمات پایه و ۴۰ درصدی خدمات غیر پایه پستی

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: با تصویب ستاد تنظیم بازار خدمات، تعرفه خدمات پستی اصلاح و نرخ خدمات پایه پستی حداکثر ۲۰ درصد و غیر پایه پستی حداکثر ۴۰ درصد از پنج شنبه هفته گذشته افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

محمود لیایی در مصاحبه اختصاصی با صداوسیما گفت: خدمات شرکت ملی پست در دو بخش پایه و غیر پایه پستی تقسیم می‌شود که خدمات پایه پستی شامل بسته های عادی و سفارشی است که حداکثر ۲۰ درصد افزایش قیمت دارد و در بخش خدمات غیر پایه پستی نیز به طور میانگین شاهد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه هستیم که به سبب اینکه فشاری به کسب و کارهای اینترنتی وارد نشود تخفیف‌هایی هم در این خصوص قائل شده ایم.

معاون وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات گفت: شرکت پست، شرکتی درآمد -هزینه‌ای است و بودجه دولتی ندارند و برای هزینه کردن باید درآمدهایی داشته باشد و سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان بیش از درآمدهای مان هزینه کردیم و این باعث شد که نتوانیم به زیرساخت هایمان توجه کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت : زیرساخت ها و ساختمان ها در پست ، قدیمی و تجهیزات ، فرسوده است و اگر نوسازی نشود در ارائه خدمات به مردم دچار مشکل می‌شویم.

لیایی افزود: زیرساخت‌های پست مبتنی بر ارسال پاکت بوده است به این ترتیب که یک پستچی روزانه ۱۲۰ نامه و پاکت را ارسال می کرده است اما هم اکنون که خریدهای اینترنتی افزایش داشته است همین پستچی باید به جای ۱۲۰ پاکت ۱۲۰ بسته و کارتون پستی را جابجا کند که این باعث شده است فشار زیادی به همکاران ما وارد شود در حالی موتور همان موتور و تجهیزات همان تجهیزات است.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران گفت: با این شرایط ما توان هزینه کردن بیش از این را نداریم و با ضرر هنگفتی مواجه شده‌ایم و تلاش می کنیم با اصلاح قیمت ها به تجهیز زیرساخت های پست بپردازیم که قطعاً موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی و افزایش حقوق و مزایای همکارانمان خواهد شد.

وی افزود: تعرفه‌های جدید از چهارشنبه گذشته در شبکه جامع پستی اعمال شده است و ما تلاش می کنیم که بخش خصوصی پست هم بتواند به گونه‌ای فعالیت کند که برایش توجیه اقتصادی داشته باشد.

توضیح وزیر ارتباطات درباره تغییر تعرفه های پست

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه افزایش ۲ تا ۳ برابری تعرفه های پست تکذیب می شود، از مدیرعامل شرکت پست خواست ظرف ۲۴ ساعت شرایط بازگشت مبالغ مازاد دریافتی از کاربران را فراهم کند.

به گزارش مهر، در پی انتشار اخباری مبنی بر افزایش ۶۰ تا ۱۱۰ درصدی تعرفه‌های پستی، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات گفت: افزایش ۲ تا ۳ برابری تعرفه پستی تکذیب می‌شود.

وی توضیح داد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار بر این شد که برای خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی، تعرفه برای مردم عادی ۲۰ درصد افزایش یابد. این رقم برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها افزایش ۵۰ درصدی خواهد بود. همچنین برای خدمات غیر پایه پستی مانند پست ویژه و پیشتاز، تعرفه مطابق حداکثر سقف تورم که حدود ۴۰ درصد است افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: از سال ۹۸ تاکنون تعرفه خدمات پستی تغییر نداشته است.

زارع پور با بیان اینکه اگر ریالی بیشتر از این تعرفه از مردم اخذ شده است بازگردانده می‌شود، به مدیرعامل شرکت پست دستور داد تا طی ۲۴ ساعت آینده سامانه‌ای راه‌اندازی شود تا کسانی که برای پست مرسوله خود، مبلغ بیشتری از میزان مصوب پرداخت کرده‌اند، مابه التفاوت آن‌را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: این سامانه آنلاین باید راه اندازی شود تا شماره مرسوله موردنظر کاربر وارد شده و در صورتی که هزینه بیشتر پرداخت شده بود به مردم بازگردانده شود.

عکس های جدید آن هاتاوی,آثار ان هتوی,فیلم های ان هتوی عکس های ان هتوی

نظر شما