شناسهٔ خبر: 54295802 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

خبرگزاری فارس:

شلیک گاز اشک‌آور و تیرهوایی پلیس به تجمع اعتراضی مردم آبادان

خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت: «با وجود اینکه دو شب گذشته تجمع مردم آبادان به طور مسالمت‌آمیز برگزار شد امشب اصرار جمعیت برای ورود به محدوده برج تخریب شده متروپل اعتراض را به خشونت کشاند و پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و تیرهوایی مردم را از محدوده امدادرسانی متفرق کرد.»

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این خبرگزاری نوشت: «مردم شهرهای اصفهان، یزد، شاهین‌شهر و چند شهر خوزستان همزمان با عزای رئیس مکتب جعفری، در سوگ جانباختگان حادثه آبادان اشک ریختند.

شامگاه جمعه حدود دویست نفر از مردم ماهشهر برای همدردی با جانباختگان حادثه متروپل آبادان گردهم آمدند.

در تجمع میدان امام خمینی بندر ماهشهر مردم با سردادن شعارهایی علیه مقصرین و مسببین حادثه آبادان خواستار محاکمه آن‌ها شدند.

در آبادان هم چند صد تن از مردم با تجمع در محدوده چهارراه امیرکبیر تا سه‌راه شهید منتظری در سوگ همشهریان خود به عزداری پرداختند.

«مسوول بی‌کفایت اعدام باید گردد» و «مرگ بر مسوول بی کفایت» عمده شعارهای امروز مردم آبادان را تشکیل می‌داد.

از روز گذشته ورود به منطقه حادثه که توسط داربست و کانتینرهای فلزی محدود شده است حتی برای خبرنگاران محدود شد و تنها نیروهای امداد و اورژانس در محدوده برج متروپل حضور دارند.

با وجود اینکه دو شب گذشته تجمع مردم آبادان به طور مسالمت‌آمیز برگزار شد امشب اصرار جمعیت برای ورود به محدوده برج تخریب شده متروپل اعتراض را به خشونت کشاند و پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و تیرهوایی مردم را از محدوده امدادرسانی متفرق کرد.

در اهواز هم حدود دویست نفر در عزای مردم آبادان در مقابل کتابخانه مرکزی شمع روشن کردند.

در گلستان شهدای اصفهان هم جمعی از آبادانی‌های مقیم این شهر همزمان با قافله عزاداری امام صادق(ع) و با حضور در جوار مزار شهدا با بازماندگان این حادثه دردناک ابراز همدردی کردند.

مردم شاهین‌شهر نیز در قافله عزای رئیس مکتب جعفری یاد درگذشتگان حادثه متروپل را گرامی داشتند. در انتهای این تجمع برخی افراد تلاش کردند با سر دادن شعارهای سیاسی مراسم را به حاشیه بکشانند.

در یزد هم امشب صدها تن با حضور در حسینیه امیرچماق برای جانباختگان حادثه آبادان اشک ماتم ریختند و به سینه زنی در عزای امام ششم شیعیان و دمام زنی پرداختند.

پنج روز پس از حادثه ریزش برج در ساخت متروپل تعداد جان‌باختگان این حادثه به ۲۶ تن افزایش یافته است».

نظر شما