شناسهٔ خبر: 54288690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سیّدجعفر حسین:

درمانگران ایرانی در ایام کرونا جانفشانی کردند

موج نیوز

نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در ایران بیان کرد: اگر سیستم بهداشتی ایران قوی نبود، این کشور همچون دیگر کشور‌های جهان با مشکلات زیادی در ایام بحران کرونا مواجه می‌شد، ما در این ایام داشتیم کشور‌های پیشرفته‌ای را که در برابر ویروس کووید_۱۹ عاجز و ناکام ماندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سیّدجعفر حسین نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در ایران عنوان کرد: درمانگران ایرانی در ایام کرونا جانفشانی کردند و با وجود تمامی سختی‌های موجود کاری کارستان کردند.

سیّدجعفر حسین در ادامه سخنان خود افزود: ایران از اولین کشور‌هایی بود که درگیر ویروس کرونا شد و با وجود آنکه در این کشور تعداد مبتلاها، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی بالا بود، اما در زمره کشور‌های مؤفق دنیا در زمینه مدیریت، بیشگیری و درمان کووید ۱۹ بود.

نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در ایران تصریح کرد: در سال گذشته که به چند نقطه ایران از جمله مشهد سفر کردم شاهد رقم خوردن چند اتفاق خوب از جمله افزایش میزان توریست‌‎های مذهبی از سراسر جهان به واسطه اقدام قابل توجه صورت گرفته در امر واکسیناسیون کرونا بودم.

وی اضافه کرد: اگر سیستم بهداشتی ایران قوی نبود، این کشور همچون دیگر کشور‌های جهان با مشکلات زیادی در ایام بحران کرونا مواجه می‌شد، ما در این ایام داشتیم کشور‌های پیشرفته‌ای را که در برابر ویروس کووید_۱۹ عاجز و ناکام ماندند، اما وضعیت بحرانی کرونایی در ایران با اقدامات مؤثر صورت گرفته در این کشور به‌خصوص واکسیناسیون گسترده به‌خوبی مدیریت شد.

نماینده ویژه سازمان بهداشت جهانی در ایران متذکر شد: ما بهترین امکانات را در حوزه سلامت داریم، اما تحریم‌ها نمی‌گذاشت که تکنولوژی و انتقال دانش به راحتی در اختیار فعالان این حوزه در چند کشور جهان از جمله ایران قرار بگیرد، به طور مثال دستگاه NGS آزمایش تست سلامت ژنتیک در همه جا موردنیاز بوده که تأمین آن هزینه زیادی لازم دارد.

وی تاکید کرد: من در بسیاری از بازدید‌هایی که داشتم جای خالی NGS را مشاهده کردم و در همین خصوص با شرکت معتبر هم صحبت کردم که توافق نهایی هم حاصل شد، اما در روز آخر و زمان امضای قرارداد به دلیل تحریم‌ها درخواست ما را قبول نکرد و حاضر به همکاری نشد.

سیّدجعفر حسین خاطرنشان کرد: معتقدیم که ویروس همیشه هست، اما باید با کمک هم بر آن غلبه کنیم، گرچه بر اساس مطالعات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته پایان پاندمی کرونا نزدیک است، اما این موضوع نباید به عنوان عادی‌انگاری تلقی شود و رعایت نکات بهداشتی به فراموشی سپرده شود.

نظر شما