شناسهٔ خبر: 54281665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

وقوع جنگ تمام عیار

گروه تحلیل و تفسیر

صاحب‌خبر -

 

خبرگزاری قدس(قدسنا) گروه تحلیل و تفسیر: بر اساس تصمیم رژیم صهیونیستی فردا یکشنبه هشتم خرداد، برابر با 28 ماه می میلادی قرار است در بسیاری از شهرهای فلسطین اشغالی خصوصا شهرهایی که در سال 1967 و طی جنگ موسوم به «جنگ 6 روزه» توسط صهیونیست ها اشغال شده است، شهرک نشینان صهیونیست، با در دست داشتن پرچم رژیم صهیونیستی راهپیمایی کنند.

 

اما این راهپیمایی که از آن با عنوان «راهپیمایی پرچم»، «رقص پرچم» و «جشن پرچم» نیز یاد می کنند چیست؟

در این مراسم که قبلا منحصر در بیت المقدس بود، هزاران شهرک نشین صهیونیست خصوصا نوجوانان و جوانان به بیت المقدس منتقل شده و با در دست گرفتن و تکان داد پرچم رژیم صهیونیستی و در حالی که اشعار خاصی را می خوانند، در مسیر از قبل تعیین شده راهپیمایی می کنند. در تمام مسیر نیز نیروهای پلیس و ارتش صهیونیستی از آنان حفاظت می کنند.

 

نخستین بار در سال ۱۹۷۴ یک خاخام صهیونیست با نام «یهودا حیزنی» با ابداع آواز و رقص خاصی به مناسبت پیروزی صهیونیست ها در جنگ 1967 و اشغال کرانه باختری و بیت المقدس پایه گذار حرکتی شد که بعدها ابعاد بیشتری پیدا کرد. این رقص و آواز به حرکتی جمعی تبدیل شد و راهپیمایی پرچم یا «رقص پرچم» را به وجود آورد. این رقص ابتدا در ساعات پایانی روز و مقارن غروب آفتاب اجرا می‌شد، اما بعد‌ها ساعت آن تغییر کرده و به ساعات میانی روز انتقال یافت و تحت نظارت خاخام «حاییم دروکمان» انجام شد.

 

این مراسم هر ساله بر اساس تقویم عبری برگزار می شود. تقویم عبری یک تقویم قمری است که 10 روز کمتر از تقویم شمسی است. اما پس از سه سال یک سال کبیسه دارند که 13 ماهه است. بر این اساس تاریخ برگزاری مراسمات هرساله در یک بازه زمانی محدود تغییر می کند.

 

مسیر حرکت این راهپیمایی از منطقه قدیمی «باب العامود» بیت المقدس، شروع شده و با عبور از محله‌ها به سمت دیوار «براق» مسجدالاقصی حرکت می‌کنند و درآنجا نیز انواع آواز‌ها را خوانده و رقص خاص راهپیمایی را انجام می‌دهند.

هر ساله درگیری‌هایی میان ساکنان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست حاضر در این راهپیمایی رخ می‌دهد. رژیم صهیونیستی برای کاستن از درگیری ها طی سال های  ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ مسیر راهپیمایی را تغییر داده و از عبور شهرک‌نشینان از محله «باب الاسباط» جلوگیری کنند.

 

سال گذشته(2021) همزمان با برگزاری راهپیمایی پرچم، گروه های مقاومت غزه با موشک های خود به استقبال آن رفت و عملا صهیونیست ها متوجه شدند که معادله تغییر کرده است. اکنون شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، با تاکید به این سابقه نسبت به پیامدهای راهپیمایی امسال و احتمال موشکباران از سوی غزههشدار داده است. هشداری که باعث نگرانی عمیق سرویس‌های امنیتی صهیونیستی نیز شده است. خصوصا که مقاومت در سال گذشته به مدت 11 روز شهرهای مختلف صهیونیست نشین و حتی تل آویو را موشکباران کرد و سامانه های دفاعی نیز قادر به رهگیری و انهدام بسیاری از موشک ها نشدند. ترسی که همچنان وجود دارد و سازمان های امنیتی صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

 

دیروز محمد السنوار از فرماندهان اطلاعاتی مقاومت غزه در برنامه ما خفی اعظم شبکه الجزیره پرده از حقایق پنهان نبرد سیف القدس برداشت و اینکه در این جنگ یک اتاق فرماندهی مشترک فلسطینی، لبنان و ایرانی شکل گرفته است و بیش از 362 موشک به اهداف در عمق اراضی اشغالی خصوصا تل آویو برخورد کرده است.

 

"یوسی میلمان"، تحلیل‌گر سیاسی روزنامه «هاآرتص» در یادداشتی به دلیل فاجعه آفرین بودن و احتمال درگیری دوباره با حماس به خاطر این راهپیمایی، نام آن را به «راهپیمایی حماقت» تغییر داد.

میلمان در این یادداشت نوشت: "باربارا تاکمن" در کتاب «تاریخ بی‌خردی» می‌نویسد: «حماقت چیزی است که با مصلحت ذاتی در تضاد باشد.» این دقیقا چیزی است که در هفته‌های اخیر از "بنیامین نتانیاهو" و دستگاه‌های اجرایی، به خصوص پلیس اسرائیل مشاهده کردیم.

 

میلمان در ادامه افزوده است: افراط‌گرایی راست‌گرایان و خشونت بی‌اندازه پلیس باعث رویداد‌های ناگواری خواهد شد. فشار‌های نخست‌وزیر، وزیر امنیت داخلی و احزاب مختلف مانع لغو برگزاری راهپیمایی پرچم شد.

 

تفاوت راهپیمایی امسال آن است که صهیونیست ها با تبلیغات وسیعی اعلام کرده اند که هدف آنها هتک حرمت مسجد الاقصی و تلاش برای تخریب قبه الصخره است. به همین دلیل این راهپیمایی همانطور که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز آزاد سازی جنوب لبنان در سال 2000 میلادی هشدار داد، می تواند منطقه را به آتش بکشد.

 

انتهای پیام/ع.غ

نظر شما