شناسهٔ خبر: 54273646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

امامان جمعه این هفته در خطبه ها چه گفتند؟ از حراج کالاهای احتکارشده تا برخورد با خاطیان «متروپل»

صاحب‌خبر -

شفقنا- امامان جمعه شهرها امروز در خطبه های خود ضمن اشاره به حادثه متروپل در آبادان و تاکید بر بررسی مساله و برخورد جدی با دست اندرکاران و خاطیان به دو موضوع مهم «احتکار» و «دخالت مجلس در عزل و نصب ها» اشاره کردند.

امام جمعه قم: نمایندگان تذکر رهبری را در عدم دخالت در عزل و نصب ها گوش دهند

به گزارش خبرنگار شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم، مکتب امام صادق (ع) را استمرار مکتب اسلام ناب محمدی دانست و گفت: دوران امام جعفر صادق (ع) یکی از توفنده ترین دوران تاریخ اسلام است؛ از یکسو شورش ها و آشوب های پی درپی مانند خروج ابوسلمه در کوفه، ابومسلم در خراسان و از سوی دیگر رواج شبهه های اعتقادی و فعالیت های گسترده ملحدین و دهریون و اندیشه های متناقض فلسفی و کلامی و وجود جریان های فکری، سیاسی و اجتماعی، خورشید معارف نبوی را پشت ابرها نگاه داشته بود و نهضت علمی امام صادق (ع) ذخایر گرانسنگ معارف نبوی را آشکار کرد و شاگردان مبرز و متخصصی را برای این منظور تربیت کردند.

او به خط سیاسی امام جعفر صادق (ع) به عنوان یکی دیگر از ویژگی های پیشوای ششم شیعیان اشاره کرد و گفت: خط سیاسی امام جعفر صادق (ع) تبیین ابعاد حکومت دینی و دوراندیشی درباره ولایت فقیه در جایی بود که مردم به امام دسترسی ندارند.

امام جمعه قم، بسط حقایق دینی و گسترش آن در سرتاسر جهان همراه با نوسازی و نوآوری فقهی و حقوقی در دوران جمود فکری و مکتب رای همراه با پاسخگویی به مقتضیات دینی را از دیگر شاخص های مکتب فقهی امام صادق (ع) برشمرد و عنوان کرد: مکتب امام صادق (ع)، مکتب عقلانیت در مقابل ظاهرگرایی و سطحی نگری و مکتب اخلاق و عرفان در برابر معنویت های بدلی و عرفان های کاذب و نیز مکتب عدالت دربرابر مکتب جبرگرایی بود.

او افزود: امام صادق (ع) احیاگر امر اهل بیت از طریق احیای نهضت عاشورا و تاکید بر احیای مجالس حسینی و روضه خوانی و تداوم وصیت امام باقر (ع) بود.

سعیدی، در خطبه دوم با اشاره به دیدار رئیس و اعضای مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایشان فتح خرمشهر را نماد تغییر یک معادله تلخ به معادله شیرین و مایه فخر ملت ایران دانستند و تذکر مهم ایشان این بود که امروز هم در مسائل کشور نیاز به مجاهدت و اخلاص است و پیروزی در گرو همان عواملی است که پیروزی در خرمشهر را به دنبال داشت.

او با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تفکیک قوا و رعایت اقتضائات آن گفت: تذکر مقام معظم رهبری به دولت این بود که از نمایندگان در امور مربوط به شهر ها مشورت بگیرند و تذکرشان به نمایندگان این بود که در عزل و نصب مدیران دخالت نکنند و هر کسی کار خودش را انجام دهد و در کار دیگری دخالت نداشته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به فرو ریختن ساختمانی در آبادان و تأکید رهبری بر مجازات عبرت آموز مقصران این حادثه به منظور جلوگیری از وقوع حوادث مشابه، گفت: در این حادثه عبرت هایی وجود داشت که از آن جمله می توان به لزوم اهتمام به رعایت نکات فنی و قوانین ایمنی نظام فنی مهندسی اشاره کرد و چنانچه افرادی بخواهند با نفوذ این مقررات را رعایت نکنند شرعا یک گناه بزرگ و ضمانت آور را مرتکب شده اند.

او با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در قم در هفته گذشته، گفت: روحانیت همیشه پیشتاز میدان جهاد، ایثار، فداکاری، خدمت به مردم و شهادت در راه خدا بوده و شرکت کنندگان در این کنگره با آرمان های شهدا، امام و روحانیت تجدید بیعت کردند.

سعیدی افزود: روحانیت در موارد گوناگون از قبیل سیل، زلزله، دفاع مقدس، دفاع از حرم و کرونا نشان دادند که همیشه در کنار مردم بوده اند و تخریب‌های دشمنان و جنگ روانی برای ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت راه به جایی نخواهد برد.

امام جمعه قم با اشاره به میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر در هفته پیش رو، اظهار کرد: حضرت معصومه سلام الله علیها هم عالمه است، هم مهاجر فی سبیل الله و هم مجاهد فی سبیل الله و امام صادق علیه السلام سال ها قبل از ولادتشان حضور ایشان در قم و شهادتشان در این شهر را بشارت داده بودند.

او با بیان اینکه روز ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت فرصت خوبی برای جهاد تبیین، نشر معارف اهل بیت(ع) و تبیین رسالت دختران در عصر ما است، افزود: همانطور که حضرت معصومه (س) با علم، هجرت و مجاهدت خود تمدن ساز شدند، دختران امروز هم می توانند ایشان را سرلوحه خود قرار دهند و با حفظ حجاب، عفاف و ارزش های دینی در مسیر تمدن سازی قدم بردارند.

امام جمعه مشهد: گرانی واقعا بی تاب کننده و از هر جنایتی بدتر است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر جمعه در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی، ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی عزاداران شهادت امام جعفر صادق (ع) در مشهد، اظهار کرد: امتیاز آموزه‌های امام صادق (ع) این است که آموزش‌های ایشان به روز هست.

وی با بیان اینکه تعالیم و معارف امام صادق (ع) راهنما و راهبرد ما در موقعیت‌های حساس زندگانی اجتماعی است، ادامه داد: دو جریان از امام صادق (ع) به‌عنوان راهبرد معیشتی امروز در گرفتاری‌ها و در وضعی که امروز به سر می‌بریم، مطرح است، راهبرد اول زمانی است که گندم در مدینه کمیاب و گران شد.

دو آموزه معیشتی از امام صادق (ع)

امام جمعه مشهد افزود: امام صادق(ع) فرمودند گندم‌های انبار منزل را در بازار بفروشید و برای هر روز نیاز، از بازار به هر قیمتی که مردم می‌خرند، گندم تهیه کنید.

وی با بیان این‌که امام صادق فرمودند چون گندم گران است، نان را مخلوطی از گندم و جو درست کنید، خاطرنشان کرد: جریان دوم زمانی بود که حضرت از نظر گذران معیشت دچار مشکل شدند، پولی به غلام خود «مصادف» دادند تا با آن تجارت کند، وی در بازگشت، سود صد در صدی به امام برگرداند که ایشان برآشفتند.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: حضرت فرمودند این پول نجس است، دست به این پول نمی‌زنم و فرمودند «آدم با شمشیر در میدان بجنگد راحت‌تر از این است که رزق حلال برای خودش تهیه کند»؛ این سود صد در صدی بی‌انصافی است.

وی با حرام خواندن سود حاصل از گران‌فروشی، خطاب به بازاریان و تجار گفت: شما جنسی را که با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی خریدی را الان با نرخ اعلام شده به مردم می‌دهی، در مکتب امام صادق (ع)، پولی که می‌گیری نجس است.

ایجاد گرانی در کشور از هر جنایتی بدتر است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دولت دست به یک حرکت اصلاحی زد و یارانه‌ای که در جیب ۴۱۲۰ نفر بود را در جیب ۷۲ میلیون آدم ریخت، کار کمی نیست، نرخ جنس بالا می‌رود و حالا تو جنسی را که ارزان خریدی را نگه داری گران بفروشی، حتی احتکار کنی که گران‌تر بشود؟ گرانی ایجاد کردن در کشور از هر جنایتی بدتر است.

وی با بیان این‌که امام صادق (ع) در حدیث دیگری، «انصاف داشتن» در مقابل دیگران را اولین رفتارهای واجب شده بر انسان برشمرد و گفت: مسئله گرانی واقعأ بی‌تاب کننده است، این‌طور نیست فکر کنید آسان است و برای مردم آسان تمام می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به حدیث دیگری از امام صادق (ع)، به سه اثر گرانی کالا بر مردم اشاره و اظهار کرد: گرانی کالا مردم را «بداخلاق» می‌کند، آدم‌ها بد اخلاق می‌شوند و باهم بداخلاقی می‌کنند، اثر دوم آن از بین رفتن «امانت‌داری» است، مردم مجبور می‌شوند دزدی و کلاهبرداری کنند و سومین اثر گرانی، «ضجر» دیدن مسلمانان است که سبب ناامیدی و از بین رفتن نشاط می‌شود.

وی با «ملعون» خواندن فرد محتکر در کلام پیامبر اکرم (ص)، ابراز کرد: مسئولان با همه قدرت مقابل گران فروش و محتکر بایستند همانطور که پیغمبر اکرم فرمودند «المحتکر ملعون»، احتکارچی ملعون است و در قیامت روی پیشانی فرد محتکر «یا کافر» نقش بسته است.

امام جمعه مشهد مقدس ابراز امیدواری کرد: مسئولان بتوانند با قدرت جلوی این بی‌انصافی‌ها را بگیرند و بتوانند با بلای خانمان برانداز احتکار و گران‌فروشی مبارزه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی: این گرانی ها امتحان است

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در ابتدای نماز جمعه این هفته تهران با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: یکی از مسائلی که در دوران این امام  بزرگوار از یادها رفته بود  مقاومت حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت و حکومت دینی بود و حضرت امام صادق (ع) این موضوع را دوباره فرهنگسازی کردند. دومین کار ایشان برجسته  کردن عاشورای حسینی بود و امام صادق (ع) آن‌قدر این مساله را بزرگ کردند که شما درسی به اهمیت درس ایشان قبل از ظهور امام زمان (عج) سراغ ندارید. امام صادق (ع) شاگردان بسیار زیادی تربیت کردند به طوری که امروز مراجع تقلید و رهبر عزیزمان سر سفره شاگردان امام صادق (ع) نشستند.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد آزاد سازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر جزء معجزات انقلاب، شهادت، و ولایت پذیری است و فرهنگ ایثار و شهادت باعث شد شهری که ۵۷۵ روز در اختیار دشمن مورد حمایت شرق و غرب بود و آنجا را به صورت دژ نفوذ ناپذیری در آورده بودند، آزاد شود. تمام این موضوعات زیر پرچم ولایت پذیری ممکن است و خداوند این عزت واقتدار را به ما عطا کرد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: مردمی که می‌توانند دژ نفوذ ناپذیر دشمن را تخریب کنند اگر در مساله اقتصاد هم ولایت‌پذیری و همراهی با دولت را داشته باشند به پیروزی دست پیدا می‌کنند و امید است شاهد گشایش‌های مورد انتظار باشیم.

وی با اشاره به موضوع حذف ارز ترجیحی و اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها گفت: مساله حذف ارز ترجیحی یک امتحان الهی برای مردم و مسئولینی است که ۴۳ سال قربانی دادند و هنوز نیز قربانی می‌دهند و خون شهیدان‌شان هنوز خشک نشده همان طور که شاهد بودیم پریروز نیز مردم برای بدرقه شهید عزیزمان حضور چشم‌گیر و دشمن کورکنی داشتند. ما برای خون‌ها با دنیا معامله نمی‌کنیم و یک تار موی این شهیدان را به زندگی اشرافی نمی‌دهیم.

صدیقی افزود: موضوع حذف ارز ترجیحی قانون بوده اما دولت قبل اجرا نکرده است. این دولت قانون شکن نیست و به دستور مجلس ارز ترجیحی را حذف کرده است. زیرا توزیع عادلانه جز با حذف آن ممکن نمی‌شود. در سالهای پیش با ارز ترجیحی خوراک سگها و لوازم آرایشی آورده می‌شد و اختصاص این ارز پول‌دارها را پولدارتر و ضعیف‌ها را ضعیف‌تر می‌کرد.

وی ادامه داد: امروز گرانی هست و درست است که گرانی مشکلات زیادی را به بار می‌آورد اما این گرانی امتحان است و نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود. اگر کسی راهی بلد است ارائه کند. من با شناختی که از آیت‌الله رئیسی دارم می‌دانم ایشان با همه وجود در خدمت مردم است و برای جلوگیری از شکاف طبقاتی بیشتر و توزیع عادلانه یارانه برنامه دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که گرانی در تمام دنیا معلول اموری است و تنها به مدیریت داخلی مربوط نمی‌شود، گفت: حذف ارز ترجیحی قدم بسیار مهمی بوده که تاکنون در انقلاب برداشته نشده و شجاعتی است که چون قبلی‌ها می‌خواستند خوشنام بمانند آن را انجام ندادند. باید بدانیم مقام معظم رهبری آرزده است و خون جگر می‌خورد اما دولت، دولتی است که از خود شماست و هیچ کدام از پیروزی‌های ما بدون مشارکت مردم  و حضور در زیر پرچم ولایت ممکن نمی‌شود.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب اسلامی گفت: از نمایندگان مجلس محترم توقع داریم رهنمودهای مقام معظم رهبری را برای انقلابی ماندن مجلس جدی بگیرند و همواره ساده زیستی ، مردمی بودن و پرهیز از تصویب قوانین غیر قابل اجرا را در نظر داشته باشند.

صدیقی در پایان نیز گفت: مردم آبادان مبتلا به مصیبتی شدند که جا دارد این مصیبت را تسلیت عرض کنیم و هم در مساله شهادت شهید صیاد خدایی از نیروهای نظامی توقع وجود دارد که عاملین جنایت را کشف و به دست قانون بسپارند و هم در موضوع رخ داده در آبادان قصور و تقصیر مربوط به آن ساختمان را کشف و در چارچوب قانون مجازات کنند.

تأکید امام جمعه موقت خرم آباد بر برخورد مسئولان با احتکارکنندگان

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، امام جمعه موقت خرم آباد، امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: تاسیس حوزه های علمیه و تربیت شاگردان عالم و مهذب برای اشاعه معارف اسلامی در جامعه از اقدامات مهم امام صادق(ع)بوده است.

او با اشاره به اینکه در زمان امام صادق(ع) فرقه های انحرافی بسیاری وجود داشت، ادامه داد: امام صادق(ع) با مباحث علمی و نشان دادن راه، با فرقه های انحرافی مبارزه می‌کردند.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به برگزاری کنگره شهدای روحانی و طلبه در شهر قم، خاطرنشان کرد: نقش آفرینی طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس برگرفته از مکتب جعفری بود.

شمسی فر در ادامه به طرح جراحی اقتصادی و هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: مسئولان باید به طور جدی با گرانفروشی و احتکارکنندگان کالاها برخورد کنند.

او با تقدیر از همراهی مردم با دولت، خاطر نشان کرد: تولیدگنندگان و فروشندگان با مردم مدارا کنند.

امام جمعه موقت خرم آباد در پایان به روز مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در کنار مردم و برای حل مشکلات تلاش کنند.

امام جمعه آستارا: نمایندگان از دخالت در عزل و نصب‌ها خودداری کنند

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به بیان اقدامات مهم آن امام همام پرداخت و ضمن بیان حدیثی از امام صادق(ع) به ضرورت شکر نعمت‌ها و صبر در مقابل مصیبت‌ها تاکید کرد.

او، فراز دیگری از سخنان رهبری در مورد عدم دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب‌ها را تشریح کرد و افزود: یقیناً طبق نظر رهبر انقلاب اسلامی، نمایندگان باید از دخالت مستقیم خودداری کنند ولی دولت هم باید از مشورت نمایندگان به عنوان منتخب مردم استفاده کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا نسبت به معضل نان در شهرستان مرزی بندر آستارا گلایه کرد و افزود: کم فروشی و خیانت به مردم از جانب نانوایان اصلاً پذیرفته نیست‌ و مسئولین نظارتی و قضایی می‌بایست با نظارت دقیق و برخورد قاطع جلوی قاچاق آرد و عدم توزیع مناسب نان برخورد نمایند.

امام جمعه قشم: بالا رفتن قیمت‌ها باعث کم‌رنگ شدن اخلاق اجتماعی می شود

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه قشم، با ذکر این نکته که مسأله امروز جامعه، گرانی است، اظهار داشت: بالا رفتن قیمت‌ها باعث کم‌رنگ شدن اخلاق اجتماعی و از بین رفتن آرامش و امانت‌داری در جامعه خواهد شد.

او، با ذکر این نکته که حاکمیت باید در کنار گرانی، مسأله احتکار را حل کند، عنوان کرد: از نظر تأثیر، احتکار و گرانی هر دو در کنار هم قرار دارند. هنگامی‌که مردم به کالایی نیاز پیدا می‌کنند، نگهداری آن امری بسیار زشت و حرام است و باید از بروز این گونه موارد جلوگیری کرد.

امام جمعه قشم، با بیان این نکته که محتکر و قاتل در جهنم در یک درجه آتش قرار دارند، بیان کرد: اگر می‌خواهید سلطان خودرو را اعدام کنید، بسیار خوب، اما باید بررسی شود چه کسی به این فرد خودرو داده است. سلطان سکه را اگر می‌خواهید اعدام کنید، اما چرا فردی که سکه‌ها را به او داده است، دستگیر نمی‌شود؟

او با ذکر این نکته کسی که نان مردم را بگیرد مانند این است که جان مردم را گرفته است، خاطرنشان کرد: با برکناری که کار علاج نمی‌شود، بلکه محاکمه مدیران متخلف دولتی و حاکمیتی باید در دستور کار باشد.

حاجبی، ضمن تاکید بر این نکته که باید در مبارزه با محتکرین جدیت به خرج داد، گفت: باید درِ انبار محتکرین را شکست و کالای احتکار شده‌ را به صورت حراج در بازار توزیع کرد. این فرصت را نباید از مردم گرفت، چرا با افرادی که تلاش می‌کنند که به مردم فشار اقتصادی وارد شود و حاکمیت بدنام شود، برخورد جدی نمی‌شود.

امام جمعه قشم، با بیان تسلیت به مردم آبادان، ابراز کرد: کم‌کاری در یک نظارت سبب بروز این گونه فجایع می‌شود. باید اجازه داده شود که ناظرین بتوانند کار خودشان را کنند تا از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

امام جمعه زاهدان: نمایندگان برای دریافت حقابه ایران از افغانستان چه کرده اند؟

آیت الله مصطفی محامی بیان کرد: نمایندگان برای دریافت حقابه ایران از افغانستان چه کرده اند؟ چه میزان مطالبه گری مردم این استان از حوزه امور خارجه پیگیری شده و چه میزان از ظرفیت طوایف و قبایل این منطقه استفاده شده است؟

او در ادامه گفت: انتظار ما از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی این است که متحد و یک صدا به دنبال حل مشکلات و مطالبات مردم این منطقه باشند.

نماینده رهبر انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نه مسولان کشوری و نه مردم خشکسالی را جدی نگرفته اند، ادامه داد: با وجود تلاش های بسیار اما آنگونه که باید برای بحران آب اقدامی نشده و مردم نیز باید با تضرع در درگاه خداوند برای ریزش نزولات آسمانی دعا کنند.

او با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) افزود: امام صادق (ع) در ادامه راه پدر و در حاشیه ضعف و درگیری حاکمان زمان، توانست به درستی درس معارف اسلامی را تدریس و شاگردان زیادی را در این حوزه تربیت کنند.

محامی خاطرنشان کرد: نیت و یقین از جمله محورهای اساسی و مهمی است که همواره ائمه اطهار(ع) به آن توجه داشته و به دیگران نیز توصیه کرده اند.

امام جمعه زاهدان به ریزش ساختمان متروپل آبادان اشاره کرد و با تسلیت به خانواده های داغدار این اتفاق، گفت: این موضوع باید به صورت فوری رسیدگی شود و با متخلفان این اتفاق برخورد جدی صورت گیرد.

امام جمعه ایلام: برخی نمایندگان در رفتار خود تجدید نظر کنند

حجت الاسلام‌والمسلمین «الله‌نور کریمی‌ تبار» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام، ضمن تسلیت شهادت امام جعفرصادق(ع) به روایتی از زمان امام صادق(ع) و تورم و گرانی در زمان آن امام اشاره و اظهار کرد: در این شرایط اقتصادی نیاز است با هم همکاری داشته باشیم چون سفره‌های مردم کوچک شده و ممکن است عده‌ای از مدیران از نظر معیشتی در شرایط خوبی باشند اما مردم قدرت خریدشان به شدت پایین آمده و عده‌ای از آن‌ها حتی در خرید نان هم مشکل دارند که بیشتر این‌ها نشان دهنده سوء مدیریت است.

وی با بیان اینکه وظیفه کارگزاران نظام این است که شبانه‌روز برای کنترل بازار تلاش کنند، گفت: کشور ما این ظرفیت را دارد که مردم در آن زندگی خوبی داشته باشند اما لازمه‌ی آن این است که تولید،توزیع و مصرف باید به درستی مدیریت شود.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام ادامه داد: بازاریان و فروشندگان مراعات کنند وقتی که کالایی با قیمت پایین خریده‌اند تلاش نکنند چند برابر بفروشند. درد مردم را درک کنند. خود مردم هم باید مراعات کنند، وقتی جنسی کمیاب می‌شود اگر مردم کمتر خرید کنند عرضه و تقاضا با هم برابر می‌شود بنابر این هم دولت هم مردم و هم بازاریان باید دست به دست هم دهیم تا از این مقطع عبور کنیم.

کریمی‌تبار به شهادت یکی از پاسداران انقلاب اسلامی توسط صهیونیست‌ها در هفته‌ای که  گذشت اشاره کرد و گفت: این موضوع جای بررسی دارد چرا پاسداری که در آستانه بازنشستگی است را ترور می‌کنند، این‌ها می‌خواهند چه کنند؟ پاسداران را از شهادت بترسانند؟ این افراد لباس شهادت پوشیده‌اند و برای شهادت لحظه شماری می‌کنند.معلوم است که دشمن منفعلانه دست و پا می‌زند که در کشور ما ناامنی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مجلس نقش فوق‌العاده‌ای در قانون گذاری دارد، ادامه داد: براساس تفکیک قوا مجلس شورای اسلامی مستقل از دستگاه‌های دیگر است و نمایندگان مجلس باید اولین کسانی باشند که پایبند و مجری قانون باشند و رفتار عملی آن‌ها سرمشقی برای دیگران باشد.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام تاکید کرد: رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان بر انقلابی ماندن تاکید کردند ، وقتی انسان بر مسند قدرت می‌نشیند و فزون طلبی او تحریک می‌شود و برای دوره‌های آینده مهره‌سازی می‌کند اینجا است که باید حریم قانون و حرمت رهبری را نگه دارند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در کارهای اجرایی و انتصابات دخالت نکنند، ادامه داد: عجیب است که ممکن است برخی‌ها دخالت کنند و تظاهر کنند که ما دخالتی نداشته‌ایم که این حالت نفاق و منافق بودن و مخالفت با رهبری است. بعضی از نماینده‌ها لازم است تجدید نظری در رفتار خود داشته باشند و استغفار و توبه کنند. این چندمین باری است که مقام معظم رهبری تذکر می‌دهد در امور انتصابات و اجرایی دخالت نکنید.

نظر شما