شناسهٔ خبر: 54272503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

درخواست حماس برای حراست از مسجد حضرت ابراهیم(ع) در الخلیل و مسجدالاقصی

«سمیره حلایقه» از نمایندگان فراکسیون پارلمانی جنبش مقاومت اسلامی حماس خواستار تحرکات عملی برای حراست از مسجد حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، یک عضو پارلمانی جنبش حماس خواستار حراست از مسجد ابراهیمی در الخیل شد.

 

«سمیره حلایقه» از نمایندگان فراکسیون پارلمانی جنبش مقاومت اسلامی حماس خواستار تحرکات عملی برای حراست از مسجد حضرت ابراهیم (ع) در شهر الخلیل شد.

 

حلایقه ضمن تاکید بر اهمیت پاسداری مسجد حضرت ابراهیم (ع) و آثار اسلامی، تصریح کرد که صیانت از این مسجد وظیفه تک تک مسلمانان جهان و تمامی مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین است.

 

صهیونیست ها تهدید کرده اند مساجد اسلامی را تخریب کنند. به نظر می رسد یکی از اهداف راهپیمایی پرچم زمینه سازی برای تخریب مساجد و اماکن اسلامی فلسطین است. هر چند جامعه فلسطین تمام قد در مقابل تجاوزات رزیم صهیونیستی ایستاده است اما حمایت فعال از مقاومت فلسطین از سوی جوامع مسلمان و سازمان های بین المللی در گسترش مقاومت و بازداشتن صهیونیست ها یک امر ضروری است.

 

جنبش مقاومت اسلامی حماس تمامی توده‌های فلسطینی را به حضور گسترده روز یکشنبه آینده در مسجد مبارک الاقصی و اعتکاف در این مکان مقدس جهت به شکست کشاندن توطئه‌های شوم شهرک نشینان یهود در زمینه تعرض به این مسجد و برپایی آیین‌های تلمودی در آن فراخواند.

 

حماس، ضمن اشاره به این مطلب، به سران تل آویو درباره هرگونه اشتباه محاسباتی در قدس و الاقصی هشدار داد.

 

حماس در این بیانیه بار دیگر تاکید کرد: ما با تمام توان و قدرت و باور به راه دفاع از بیت المقدس و مسجدالاقصی و حقوق ملی مان ادامه می دهیم.

 

این جنبش تمامی رشادت‌ها و ایثارگری‌های ملت فلسطین در زمینه دفاع از قدس و مسجدالاقصی در تمامی مقاطع درگیری و نبرد با دشمن صهیونیستی را ارج نهاد.

نظر شما