شناسهٔ خبر: 54255734 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

شورای امنیت به دنبال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی است

صاحب‌خبر -

شفقنا- شورای امنیت امروز پنجشنبه در مورد جدیدترین آزمایش‌های موشکی کره شمالی تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رویترز؛ جلسه امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز پنجشنبه به پیشنهاد آمریکا است. آمریکا به دنبال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی است؛ اقدامی که چین – که دارای حق وتو است- می‌گوید کارساز نیست.

این رای گیری یک روز پس از آن صورت می گیرد که پیونگ یانگ پس از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به آسیا، سه موشک شلیک کرد، از جمله یکی از آنها که تصور می شود بزرگترین موشک بالستیک قاره پیما باشد. این آخرین مورد از یک رشته پرتاب موشک های بالستیک در سال جاری بود که توسط شورای امنیت ممنوع شده است.

پیش‌نویس قطعنامه می‌گوید: تحریم‌های جدید «توانایی کره شمالی برای پیشبرد برنامه‌های موشک‌های بالستیک و سلاح‌های کشتار جمعی غیرقانونی خود را محدودتر می‌کند، اجرای تحریم‌ها را ساده‌تر می‌کند و ارسال کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان را تسهیل می‌کند».

خبر دیگر در مورد کره شمالی اینکه

ارتش ایالات متحده و نیروی دفاع شخصی ژاپن امروز پنجشنبه اعلام کردند که پس از شلیک سه موشک کره شمالی به آب هایی که ژاپن و شبه جزیره کره را از هم جدا می کند، دو کشور با هم جت های جنگنده را بر فراز دریای ژاپن به پرواز درآوردند.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رزمایش برای «نمایش قابلیت‌های ترکیبی برای بازدارندگی و مقابله با تهدیدات منطقه‌ای» انجام شده است. دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود به رویترز گفتند که ژاپن و ایالات متحده می‌خواهند در پی پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی عزم مشترک خود را نشان دهند.

گفتنی است کره شمالی هم اینک نیز تحت شدیدترین تحریم‌های تاریخ قرار دارد.

خبر اصلی را در رویترز ببینید

نظر شما