شناسهٔ خبر: 54229384 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

پاسخ‌های غافلگیرکننده رییس صداو‌سیما به سوالات دانشجویان

صاحب‌خبر -

پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما بعدازظهر امروز سه‌شنبه سوم خردادماه در دیدار با دانشجویان دانشگاه شریف با سوال‌هایی چالشی روبرو شد و پاسخ‌هایی غیرمنتظره داد

[درباره بازگشت عادل فردوسی‌پور]: موضوع فردوسی پور در دوره من نبود اگر در دوره من بود همه تلاشم را می‌کردم که این اتفاق نیفتد. از آن داستان سه سال گذشته و من الان مسئولیت را گرفته‌ام. الان میراث‌دار وضعیتی هستم و همه می‌خواهند درستش کنم. فکر می‌کنند با یک امضای طلایی جبلی درست می‌شود اما اینگونه نباید دید. بحث دو طرفه است. او هم باید بازی تیمی را بپذیرد. قواعد دو طرفه را بپذیرد. سرمربی هم باید قدر بداند. در این مسأله خاص هم فردوسی‌پور نظرات خاص خود را دارد فارغ از اشخاص می‌گویم باید اصول مدیریتی را دید. نمی‌خواهم پاسخ دیپلماتیک و سربسته بدهم. خودم با فردوسی‌پور صحبت کرده‌ام. مسئله دو طرفه است ولی وقتی آنتن در اختیار حتی یک هنرمند قرار می‌گیرد می‌رود و مثلاً پشت سرش را نمی‌بیند. مدیریت چهره‌ها بسیار حساس است.

[درباره ساترا]: قانون اساسی جمهوری در اصل ۴۴ همه چیز را مشخص کرده است. صداوسیما قابل واگذاری نیست مسئولیت‌های تلویزیون قابل واگذاری نیست و هرگونه تولید محتوا براساس قانون اساسی به عهده صداوسیماست. هرگونه فعالیت صوت و تصویر در فضای فراگیر بر عهده صداوسیماست تا زمانیکه قانون حاکم است. انشالله بتوانم از ظرفیت پلتفرم‌ها برای ارتقای آنتن هم استفاده کنیم.

[درباره شیوه پوشش خبری ریزش ساختمان متروپل]: ما برای ما متروپل، شبکه خبر را به خط کردیم، ولی از همه جا خواهش و تقاضا و جاهایی دستور آمد که یکی دو ساعت به این موضوع بپردازید و بس است دیگر. پوشش رسانه‌ای هر رویدادی، ریزه‌کاری‌هایی دارد که باید درباره آن همفکری کرد.

[درباره بازتاب اعتراض‌های خیابانی]: وقتی اعتراض کف خیابانی می‌شود، مسئولیت ما خیلی سنگین می‌شود. زمانی که اعتراض خیابانی به شیشه شکستن و تخریب می‌رسد، ما این را چگونه باید پوشش دهیم؟ در هر انعکاس اعتراضی، باید به حواشی آن توجه داشت و در عین حال باید قبل از اعتراض کف خیابانی، آن را مطالبه کنیم.

[درباره حذف چهره‌های تلویزیونی]: ایرج طهماسب بزرگ شده صداوسیماست. او و افراد مشابه، سرمایه صداوسیما هستند. کلاه قرمزی برند ثبت شده سازمان است. امسال قرار بود عید در خدمت او باشیم اما مشکلی پیش آمد. نه طهماسب نه عطاران هیچ‌یک جزو قلم‌خورده‌ها نیستند.

 

نظر شما