شناسهٔ خبر: 54223817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تروريست ها ، سزاي عملشان را خواهند ديد

صاحب‌خبر -
تروريست ها ، سزاي عملشان را خواهند ديد
خبرگزاری آریا-سخنگوی قوه قضاییه گفت : قطعا کسانی که مرتکب جنایت ترور شدند سزای عملشان را خواهند دید .
به گزارش خبرگزاری آریا، مسعود ستایشی در نخستین نشست خبری خود با اشاره به سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر افزود : حماسه ازاد سازی خرمشهر حماسه ای بی نظیر در جهان بود و هست .
وی گفت : این حماسه حماسه مقاومت و ازادی است و موجبات سرافرازی و پایداری ملت ایران را فراهم کرده و خاطرات این روز فراموش نشدنی است .
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد : در این یکی دو روز اخیر ما غصه دار شدیم و شهید بزرگواری را از دست دادیم و شاهد بودیم که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ذات شرارت بارشان را دوباره نمایان کردند که موجب شد ، عزیزی را در راستای خدمتگذاری از دست دادیم.
وی گفت : به آن‌هایی که مدعی حقوق بشر هستند و می گویند ما دغدغه داریم می‌گویم که قطعا کسانی که مرتکب این جنایت شدند سزای عملشان را خواهند دید .
سخنگوی قوه قضاییه گفت : کوردلان با تصور باطل تلاش می کنند حرکت بزرگ ملت ایران را متوقف کنند اما بدانند امت اسلامی در تحقق آرمان هایش کم نخواهد گذاشت.
مبادله درباره احمدرضا جلالی صورت نمی گیرد
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مبادله احمدرضا جلالی و حمید نوری افزود: فرایند رسیدگی به پرونده و اتهامات احمد رضادجلالی به پایان رسیده و حکم قطعی صادر شده است . پزونده در مرحله اجرای حکم است .
بنابراین موضوع مبادله درباره اقای جلالی متصور نیست و مبادله ای نخواهد شد .
دراین مرحله درباره جلالی بحث اجرای حکم مطرح است و پرونده در مرحله اجرای احکام است .
حکم اسدالله اسدی قانونی نیست
سخنگوی قوه قضاییه گفت : فرایند دادرسی آقای اسدی را در بلژیک ناعادلانه می دانیم .
اقای ستابشی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان افزود : باید در این خصوص بیانیه داد ؛ چرا که بازداشت و تعقیب جزایی و صدور حکم قضایی درباره وی و هرآنچه در این حکم صورت گرفته قانونی نیست.‌
وی گفت : آقای اسدالله اسدی دیپلمات کشورمان است و براساس طراحی از پیش طرح شده و استفاده ابزاری گروهک تروریستی نفاق او را بازداشت کردند که دقیقا خلاف مقررات بین المللی و خلاف کنوانسیون وین است.
وی گفت : در مقاطع مختلف اعتراضات رسمی ایران به کشورهای آلمان و اتریش و بلژیک داده شده است که بر همین اساس فرایند دادرسی در آلمان و بلژیک را ناعادلانه می‌دانیم.
ستایشی گفت : علاوه بر این‌ آقای اسدی مثل آقای نوری از ابتدایی‌ترین حقوق برخوردار نبوده است حتی به حقوق بنیادین برای ایشان بی‌توجه بودند.
وی افزود : نظام مقدس جمهوری اسلامی از ظرفیت حقوقی و دیپلماتیک بصورت فعالانه برای این موضوع استفاده خواهد کرد .
سخنگوی قوه قصاییه گفت : از دولت بلژیک می‌خواهیم که بدون درنگ و بدون قید و شرط نسبت به آزادی ایشان اقدام‌ کند .
وی افزود : نگهداری اسدالله اسدی وجاهت قانونی ندارد و مکلفند آنرا جبران کنند.‌
ستایشی گفت : باید اقدام متقابل صورت گیرد و نیابتی به بلژیک دادیم و توقع داریم که این نیابت به تعویق نیفتد .
وی افزود : ان شاالله بزودی بعضی ها به خودشان بیایند و موجب آزادی این برادر عزیز ما که دیپلمات در اتریش بوده فراهم آید.

نظر شما