شناسهٔ خبر: 54221941 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

افزایش شمار جان باختگان حادثه برج متروپل آبادان/ بازداشت عوامل اصلی حادثه/ فوت مالک اصلی ساختمان

صاحب‌خبر -
افزایش شمار جان باختگان حادثه برج متروپل آبادان/ بازداشت عوامل اصلی حادثه/ فوت مالک اصلی ساختمان
خبرگزاری آریا- رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش شمار جانباختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به 11 تن خبر داد.
به گزارش سرویس حوادث آریا، مهدی ولیپور دراین باره گفت: اجساد سه تن دیگر از افرادی که در زیر آوار ساختمان متروپل آبادان مدفون شده بودند با تلاش امدادگران حاضر در محل کشف شده و به این ترتیب متاسفانه تاکنون شمار کشته شدگان این حادثه به 11 نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه تلاش امدادگران برای جستجو در آوار و دستیابی به طبقات پایین تر ادامه دارد، گفت: جستجوها همچنان از سوی عوامل امدادی و تیم های زنده یاب جمعیت هلال احمر در حال انجام است.
شمار مصدومان این حادثه نیز به 39 نفر اعلام شده است، فرماندار آبادان در همین خصوص گفت: همه مفقودان حادثه ریزش ساختمان در آبادان از زیر آوار بیرون آورده شدند.
همچنین، صبح امروز جلسه اضطراری مدیریت بحران با حضور وحیدی، و محسن رضایی در آبادان برگزار شد.

آخرین وضعیت کمک رسانی به مصدومان حادثه ریزش برج متروپل
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 32 تیم امدادی شامل 112 امدادگر متخصص، عملیات جستجو و امداد و نجات را در طبقات زیرزمین ساختمان متروپل آبادان انجام می‌دهند.
پیرحسین کولیوند اظهار کرد: عملیات امداد ادامه دارد و تاکنون 39 نفر از زیر آوار نجات پیدا یافته، 32 نفر آسیب دیده و متاسفانه 10 نفر فوت کرده اند.
وی افزود: 32 تیم امدادی شامل 112 امدادگر متخصص، عملیات جستجو و امداد و نجات را در طبقات زیر زمین ساختمان متروپل آبادان انجام می‌دهند.
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: احتمال دارد ساختمان کناری ساختمان متروپل هم ریزش کند، به همین علت در تلاش هستیم تا شرایط آن پایدارتر و عملیات امداد رسانی با سرعت بیشتری انجام شود.
کولیوند گفت: امکانات و تجهیزات نیز به طور کامل وجود دارد و امدادگران هم همکاری خیلی خوبی دارند.
در همین حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان آخرین وضعیت کمک رسانی به مصدومان حادثه ریزش برج متروپل در آبادان را تشریح کرد.
وحید شعبانی گفت: نیرو‌های امداد و نجات هلال احمر خوزستان، سگ‌های زنده یاب و گروه‌های آواربرداری در محل حادثه حضور دارند و براساس گستردگی برج 10 طبقه متروپل آبادان در نقاط مختلف در حال امداد هستند.
وی وضعیت تجهیزات، کمک رسانی و نیرو‌های امدادی را مطلوب و کافی دانست و افزود: اما شرایط جوی و وقوع گرد و غبار باعث بروز مشکلاتی در روند کمک رسانی شده است، ضمن اینکه بخش دوم ساختمان دچار حادثه شده و احتمال ریزش آن وجود دارد.

بازداشت عوامل اصلی حادثه/ شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق بازداشت شده‌اند
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: تاکنون 10 نفر از متخلفان پروژه و مسببان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان با دستور قضایی بازداشت شده‌اند.
صادق جعفری چگنی درمورد جزییات ریزش ساختمان 10 طبقه اداری -تجاری متروپل آبادان اظهار کرد : بازداشت شدگان این حادثه 10 نفر شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظران این پروژه هستند و در جهت برخورد با سایر متخلفان، دستور بازداشت تعداد دیگری نیز صادر شده است.
وی افزود: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: همه اجساد جهت تعیین هویت، به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند.
جعفری چگنی تصریح کرد: با دستور دادستان کل کشور مبنی بر نظارت مستقیم بر موضوع، بلافاصله در محل حاضر و اکنون به همراه دادستان شهرستان آبادان در محل حاضر هستیم.
وی افزود: عملیات آواربرداری از ساختمان ادامه دارد و امنیت عمومی جهت حفاظت از اموال مردم در محل و فروشگاه‌های اطراف تامین شده است.


نظر شما