شناسهٔ خبر: 54221878 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

توسعه سیاست همسایگی و ارتقای سطح روابط

سیدابراهیم رییسی رییس‌جمهور کشورمان دیروز صبح و در پاسخ به دعوت «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان به مسقط رفت. او در قصر العلم مورد استقبال رسمی قرار گرفت. در این مراسم، پس از قرار گرفتن رییس‌جمهور و سلطان عمان در جایگاه مخصوص، سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس روسای دو کشور از یگان تشریفات حاضر در مراسم سان دیدند و همچنین مقامات عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز: در این مراسم به افتخار رییس‌جمهور و هیات عالیرتبه کشورمان ۲۱ گلوله توپ شلیک شد. پس از استقبال رسمی سلطان عمان از رییسی، ابتدا مذاکرات مشترک هیات‌های عالیرتبه دو کشور برگزار شد و  سپس روسای دو کشور با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در جریان این سفر، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

اراده ارتقای سطح روابط

رییسی دیروز پیش از ترک تهران، در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر رسمی خود به عمان توضیح داد و با اشاره به اینکه این سفر با دعوت رسمی آقای هیثم بن‌طارق سلطان محترم عمان انجام می‌شود، گفت: روابط خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور دوست، برادر و همسایه عمان وجود دارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه سطح فعلی روابط میان تهران و مسقط برای دو کشور مطلوب نیست، افزود: تصمیم و اراده هر دو کشور ارتقای سطح روابط در حوزه‌های تجارت، نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت است.

رییسی با اشاره به اینکه در این سفر با مقدمات فراهم‌شده تفاهمنامه‌هایی بین دو کشور به امضا خواهد رسید، اظهار کرد: سفر بنده در راستای توسعه سیاست همسایگی دولت مردمی با کشورهای همسایه و منطقه اهمیت زیادی دارد و در مذاکرات خود توسعه روابط دوجانبه و منطقه‌ای را پیگیری خواهیم کرد.

همکاری امنیت‌آفرین

رییس‌جمهور با بیان اینکه دو کشور در حال حاضر در عرصه‌های مختلف همکاری‌های سازنده‌ای دارند، تصریح کرد: نکته محوری قابل توجه در منطقه آن است که گفت‌وگو و همکاری بین کشورهای منطقه امنیت‌آفرین است. حضور نیروهای خارجی و بیگانه در منطقه به هیچ عنوان امنیت‌ساز نیست و حتی می‌تواند امنیت منطقه را مورد تهدید قرار دهد.

رییسی اظهار امیدواری کرد که این سفر گامی موثر در راستای تحقق سیاست‌ها و اهداف دولت مردمی برای تقویت و تعمیق روابط سازنده با همسایگان باشد.

نظر شما