شناسهٔ خبر: 54217240 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین اخبار از حادثه متروپل: تعداد فوتی ها به ۱۱ نفر رسید / دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه متروپل / وضعیت صدور پروانه این ساختمان +ویدیو

صاحب‌خبر -

شفقنا – آواربرداری ساختمان متروپل همچنان ادامه دارد و در پی این حادثه ده نفر از عوامل دخیل دستگیر شدند.

به گزارش شفقنا،

براساس اعلام فرماندار آبادان، تعداد کشته شدگان به ۱۱ نفر افزایش یافته و ۳۵ نفر نیز زنده از زیر آوار‌ها بیرون کشیده شده اند.

تکنسین فوریت‌های پزشکی از سراسر استان خوزستان از جمله؛ اهواز، خرمشهر، ماهشهر، بندر امام خمینی، دزفول و … به آبادان اعزام شده اند و در حال امدادرسانی به مصدومان و انتقال آن‌ها به مراکز درمانی هستند.

آخرین اخبار از حادثه متروپل بشرح زیر است:

دستگیری ۱۰ نفر از مقصران حادثه متروپل

انتخاب نوشت: دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان گفت: حسین حمیدپور شهردار فعلی، دو شهردار قبلی و ناظران پروژه در بین افراد دستگیر شده هستند.

رئیس نظام مهندسی خوزستان: روال قانونی در صدور پروانه ساختمان متروپل آبادان طی نشده بود

ایسنا نوشت: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان با بیان اینکه ظاهرا روال قانونی در صدور پروانه ساختمان متروپل آبادان طی نشده است گفت: ایراداتی از جمله عدم رعایت پوشش میلگرد، تغییر شکل بعضی از تیرها و کمانش برخی ستونهای پروژه متروپل را به شهرداری گوشزد کردیم و یک ماه قبل دستور توقف دادیم که ترتیب اثر داده نشد.

کوروش خواجوی اظهار کرد: به نظر می‌رسد عدم طی روال قانونی در صدور پروانه ساختمان پروژه متروپل یکی از ضعف‌هایی بود که منجر به این حادثه شد. این معضل تا یکی دو سال گذشته وجود داشت که در حال حاضر تا حدودی رفع شده است.

وی توضیح داد: بعضی از سرمایه‌گذاران و مالکان پروژه‌های بزرگ در بسیاری شهرها از جمله آبادان و اهواز با هدف کاهش هزینه‌ها و بروکراسی موجود در فرآیند نظارت، روال قانونی طراحی و نظارت را طی نمی‌کنند و مستقیما سراغ شهرداری می‌روند. از آنجا که مبالغ پروانه این پروژه‌ها بسیار بالاست شهرداری‌ها نیز با آنها همکاری می‌کنند. بر این اساس فرآیند صدور پروانه مسیری غیرقانونی را طی می‌کند. در پروژه مذکور هم معتقدم نباید پروانه در آن مقطع صادر می‌شد؛ چرا که روال اولیه آن طی نشده بود.

تعداد فوتی های متروپل به ۱۱ نفر رسید

با کشف یک جسد دیگر تعداد جان باختگان حادثه تلخ در آبادان به ۱۱ نفر رسید.

نظر شما