شناسهٔ خبر: 54209443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سهرابی عنوان کرد:

روایت درست دفاع مقدس برای نسل جوان غرور ملی را درآنها ایجاد میکند

موج نیوز

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هیچ راهی به جز بیان فرهنگ و گفتمان دفاع مقدس برای نسل حاضر وجود ندارد گفت: این فرهنگ باید در پیچیدگی ومشکلات امروز، برای نسل جدید بازگو شود و اگر نگفتیم کوتاهی از ما بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، امیر سهرابی روز دوشنبه در آیین رونمایی از نخستین جشنواره کتابخوانی دفاع مقدس " در پناه نخل ها " در محل یادمان سردار شهید علی هاشمی در گلزار شهدای اهواز افزود: ضرورت جاری و ساری کردن گفتمان دفاع مقدس برای نونهالان، نوجوانان و جوانان یک امر مهم و اساسی است.

وی با گلایه از اینکه تاکنون در اهواز موزه دفاع مقدس ساخته نشده است گفت: شرایط برای بیان و پرداختن به مباحث ارزش‌های دفاع مقدس در محل موزه و گالری‌های دفاع مقدس برای نسل کنونی و آینده در اهواز فراهم نشده است، اگرچه در برخی شهرستان های خوزستان مانند دزفول، آبادان و خرمشهر به نوعی موزه وجود دارد.

وی افزود: امیدواریم با کمک و حمایت مسوولان استانی کار ساخت موزه دفاع مقدس در اهواز با همکاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس خوزستان انجام شود.

سردار سهرابی با اشاره به آزاد سازی خرمشهر در چنین روزهایی توسط رزمندگان رشید کشور بیان کرد: ملت ایران پس از قرن ها شکست در جنگ ها و پس از جدا شدن قسمت های زیادی از کشور توسط سلاطین گذشته و در جنگ های جهانی، برای نخستین بار دشمن اشغالگر را از کشور بیرون کرد و این افتخار بزرگی است.

وی افزود: یکی از بزرگترین عملیات های نظامی کلاسیک دنیا، عملیات بیت المقدس در سال ۶۱ اتفاق افتاد که دهها لشکر و تیپ مسلح دشمن در خرمشهر نابود شد و این افتخار بزرگی است و این با وحدت و همدلی  همه نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای مردمی بود.

سردار سهرابی عملیات بیت المقدس را  یکی از بزرگترین و افتخار آمیزترین عملیات های جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: پس از این پیروزی بزرگ، صدام از بخش هایی از کشور ما و از ترس اینکه نیروهایش در محاصره قرار نگیرند به مرزهای بین المللی عقب نشینی کرد.

وی ادامه داد: پس از عملیات بیت المقدس لحن نهادهای بین المللی و کشورهای خارجی با جمهوری اسلامی تغییر کرد و باور کردند رزمندگان ایرانی به فرماندهی امام خمینی(ره) می‌توانند دشمنان خود را خوار و  ذلیل کنند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه به وسیله کتاب، داستان و داستان کوتاه و رمان، می‌توان این رویداد بزرگ را برای مردم گویا کنیم بیان کرد: تاکنون نزدیک به ۵۰۰ اثر با موضوع خرمشهربه جشنواره ملی داستانی کوتاه یوسف که یازدهمین جشنواره در سطح ملی در خرمشهر است ارسال شده و به ۱۵ اثر برتر در جشنواره جایزه تعلق می‌گیرد و ۳۵ اثر نیز به کتاب تبدیل می‌شوند.

وی گفت: ما باید به کودکان و نوجوان خود بگوییم برای فتح خرمشهر به رزمندگان افتخار کنند و باید غرور ملی خود را برای این فتح الفتوح بالا ببرند و این با هنر داستان امکان پذیر است.

سردار سهرایی بیان کرد: نویسندگان در سراسر ایران برای خرمشهر داستان بنویسند تا غرور ملی کودکان با خواندن این داستان‌ها اضافه شود.

وی ادامه داد: کشورهای دیگر با بردن کودکان به موزه، پیروزی‌های گذشته خود را  به کودکان نشان می‌دهند و اگر می‌خواهید با قدرت در صحنه بین المللی  باقی بمانیم باید کودکان و نوجوانان را با افتخارات میهن و غرور ملی آشنا کنیم.

 

نظر شما