شناسهٔ خبر: 54185066 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آبله میمون به اتریش رسید/ افزایش شمار مبتلایان در انگلیس

رسانه‌های اروپایی اعلام کردند اولین مورد ابتلا به آبله میمون در اتریش ثبت شد و انگلیس همچنین به روند افزایشی شمار ابتلا به این ویروس ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری رویترز گزارش داد اولین مورد آبله میمون در اتریش رسما اعلام شد.

در همین راستا یکی از مقامات آژانس امنیت بهداشت انگلیس امروز (یکشنبه) گفت: در این کشور هر روز موارد جدیدی از ابتلا به آبله میمون ثبت می‌شود موضوعی که دولت می‌گوید آن را بسیار جدی گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سوزان هاپکینز، یکی از مسئولان ارشد آژانس امنیت سلامت انگلیس در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت: ما هر روز موارد بیشتری از ابتلا به بیماری آبله میمون را شناسایی می‌کنیم.

هاپکینز افزود هفته گذشته، بیست بیمار شناسایی شده بودند و گزارش جدیدی روز دوشنبه منتشر خواهد شد که آمار و ارقام مربوط به اوایل این هفته را نیز شامل خواهد شد.

یک مقام منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت روز جمعه اعلام کرد که چندین کشور اروپایی مواردی از آبله میمون را شناسایی کرده‌اند که این امر می‌تواند در اروپا سرعت بگیرد.

هاپکینز خاطر نشان کرد در مواردی که تاکنون در انگلیس دیده‌ایم، اکثریت قریب به اتفاق افراد خود به خود بهبود می‌یابند. او آبله میمون را به عنوان بیماری عفونی جدیدی توصیف کرد که در جامعه در حال گسترش است. وی افزود افرادی به این مبتلا شده اند که هیچ تماسی با افرادی که از غرب آفریقا آمده اند نداشته اند. این درحالی است که پیش از این مقامات اروپایی ادعا می‌کردند  این بیماری از غرب آفریقا آمده است.

هاپکینز توضیح داد درست است که هیچ واکسنی برای آبله میمون وجود ندارد اما خوبی که این بیماری دارد خود درمان شونده است و می توان از واکسن آبله برای محافظت از موارد تماس استفاده کرد. ندیم زهاوی، وزیر آموزش انگلیس نیز در گفتگو با همین شبکه خبری اعلام کرد دولت انگیس این موضوع را بسیار بسیار جدی گرفته است و در همین راستا، شروع به خرید دوزهای واکسن آبله کرده است.

نظر شما