شناسهٔ خبر: 54170618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

جزئیات جدید درباره اجرای رتبه بندی فرهنگیان

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جزئیاتی از آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را تشریح کرد

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:
  • تصمیم نهایی دولت برای رتبه بندی معلمان | زمان رتبه بندی معلمان مشخص شد

  • خبر خوش برای خریداران خودرو | افت ناگهانی قیمت پراید در بازار امروز

  • شوخی زشت احسان علیخانی با شرکت کننده جوان | پسر جوان مسابقه را ترک کرد

  • حال مهران غفوریان وخیم شد | ترس دختر مهران غفوریان برای پدرش

  • سفر لاکچری بهاره رهنما به فرانسه | دلیل محجبه شدن بهاره رهنما فاش شد

جذابترین ها
  • بهاره رهنما از خانه اش در آلمان رونمایی کرد | خانه ویلایی بهاره رهنما در آلمان

  • بهاره رهنما با همسرش به آلمان رفت | اقامت بهاره رهنما در آلمان دائمی است؟

  • لحظه بیرون کشیدن یک کودک خونین از زیر آوار ریزش ساختمان متروپل آبادان

برترین‌ها
  • درگیری همایون شجریان با کیست؟ | بحران جدید همایون شجریان با همسر جوانش درگیری همایون شجریان با کیست؟ | بحران جدید همایون شجریان با همسر جوانش
  • تعیین و تکلیف دولت برای جاماندگان یارانه جدید | از ثبت نام یارانه جدید جا نمانید تعیین و تکلیف دولت برای جاماندگان یارانه جدید | از ثبت نام یارانه جدید جا نمانید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جزئیاتی از آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را تشریح کرد.

محمد وحیدی نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای نظام رتبه بندی معلمان یکی از مطالبات به حق ۱۰ ساله جامعه فرهنگی بود که محقق شد، گفت: متاسفانه دولت‌های گذشته در اجرای این موضوع به عنوان یک عامل تاثیرگذار در افزایش نظام شایستگی و هم منزلت معلمان کوتاهی کردند اما با رویکرد خوبی که اعضای کمیسیون آموزش از سال گذشته نسبت به آن داشت و تاکیدی که به دولت کردند در نهایت در اسفندماه سال گذشته این لایحه به مجلس تقدیم شد و با فراز و نشیبی هم که همراه بود نمایندگان اولویت آن را پذیرفتند و فرآیند تصویب این لایحه در مجلس طی شد و درنهایت از سوی شورای نگهبان نیز تایید و به دولت ابلاغ شد.

وی در توضیح فرایند تدوین آیین‌نامه اجرایی لایحه رتبه‌بندی معلمان، افزود: تا کنون چندین نشست مشترک با حضور آقای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و مسئولانی از سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی ، وزارت آموزش و پرورش و همچنین ۲ تن از اعضای کمیسیون آموزش برای تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان برگزار شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در این جلسات مشترک چندین بار آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان بازنویسی و ویرایش شده است، گفت:سعی  ما این بود که شاخص‌ها کاملا بر اساس شایستگی معلمان در نظر گرفته شود.

وحیدی در توضیح نحوه امتیاز بندی معلمان بر اساس این قانون، اظهار کرد: طبق این قانون، مجموع امتیازات دیده شده برای کسب رتبه مختلف یک هزار امتیاز استو دو مرحله «تطبیق» و «ارتقا» در قانون دیده شد و بر اساس امتیازات اخذ شده تمامی معلمان بر طبق ۴ شاخصه شایستگی‌های عمومی ، شایستگی‌های تخصصی ، شایستگی‌های حرفه‌ای و تجربه رتبه‌بندی می‌شوند  و پس از ۵ سال نیز ارتقا می‌گیرد.

نماینده بجنورد در مجلس درباره امتیاز بندی معلمان بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی ، گفت: بر اساس این قانون  به شاخص‌های تعیین شده یعنی شایستگی عمومی ۳۰۰ امتیاز، شایستگی تخصصی ۲۶۰، شایستگی حرفه‌‌ای  ۲۴۰ امتیاز و تجربه تا ۲۰۰ امتیاز تعلق می‌یابد.

وی ادامه داد:بر همین اساس معلمان حائز رتبه تا ۵۰۰ امتیاز آموزشیار معلم، مربی معلم ۵۰۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۵۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز، استاد معلم ۹۰۰ امتیاز اخذ خواهد کرد.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان بیان کرد: در حال حاضر نیز آیین نامه اجرایی این قانون در  اختیار دولت است و تقریبا نهایی شده و باید به تصویب هیأت دولت برسد تا از سوی وزارتخانه مربوطه اجرایی شود.

 

نظر شما