شناسهٔ خبر: 54158047 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روسیه امروز عرضه گاز طبیعی خود به فنلاند را متوقف کرد

صاحب‌خبر -
روسیه امروز عرضه گاز طبیعی خود به فنلاند را متوقف کرد

خبرگزاری آریا- شرکت فنلاندی Gasum در اوایل این هفته در بیانیه‌ای اعلام کرد که الزام گازپروم اکسپورت برای تغییر پرداخت به روبل را نمی‌پذیرد و در نتیجه پرداخت‌ها را به روبل یا بر اساس ترتیبات پرداخت پیشنهادی گازپروم اکسپورت انجام نخواهد داد.

به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از تاس؛شرکت گاز دولتی گازگرید فنلاند روز شنبه اعلام کرد که عرضه گاز طبیعی روسیه به این کشور متوقف شده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: «تامین گاز از طریق نقطه ورودی Imatra در 21 مه 2022 متوقف شده است.

در این بیانیه آمده است: «مقدار گاز مورد نیاز بازار گاز فنلاند از طریق نقطه ورودی Balticconnector مطابق با نامگذاری‌های طرف‌های بازار به سیستم گاز فنلاند وارد می‌شود».

این شرکت افزود: "گازگرید فنلاند واردات گاز در بالتیک کانکتور را هدایت کرده است و سیستم گاز در حال حاضر در تعادل است."

شرکت فنلاندی Gasum در اوایل این هفته در بیانیه‌ای اعلام کرد که الزام گازپروم اکسپرت برای تغییر پرداخت‌های روبلی را نمی‌پذیرد و در نتیجه پرداخت‌ها را به روبل یا بر اساس ترتیبات پرداخت پیشنهادی گازپروم اکسپروم انجام نخواهد داد.

گازپروم اکسپورت روسیه روز جمعه اعلام کرد که گازوم نیز در ماه آوریل هزینه تحویل گاز طبیعی را پرداخت نکرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در 23 مارس دستور داد که کشورهای غیردوست باید هزینه گاز روسیه را به روبل بپردازند و گفت که مسکو از پذیرش پرداخت‌ها بر اساس قراردادهای گازی با این کشورها به ارزهای "به خطر افتاده" به ویژه دلار و یورو خودداری می‌کند.

نظر شما