شناسهٔ خبر: 54150160 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

قهرمانی پیکان در والیبال باشگاه های آسیا 2022

صاحب‌خبر -

تیم والیبال پیکان با شکست سانتوری سانبردز ژاپن در فینال والیبال باشگاه‌های آسیا، قهرمان شد. قهرمانی پیکان هشتمین عنوان قهرمانی این تیم در آسیا است.

پیکان با کسب پیروزی 3 بر 2 برابر سانتوری سانبردز ژاپن، قهرمان والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا 2022 شد. این هشتمین قهرمانی پیکان در والیبال باشگاه های آسیا بود.

پیکانی‌ها برای رقابت‌های قهرمانی آسیا 2022 که به میزبانی تهران از 24 تا 30 اردیبهشت 1401 در تهران در حال برگزاری بود تدارک ویژه‌ای دیدند و با جذب ستارگانی چون اروین انگاپت، نیمیر عبدالعزیز، سعید معروف و سید محمد موسوی تیمی کهکشانی برای آسیا ساختند.

البته که پیکان از قهرمانی در لیگ والیبال داخلی ایران با شکست برابر شهداب بازماند اما در رقابت‌های آسیایی، این شهداب بود که با وجود جذب ستارگانی چون سیمون،‌ پرین و دونوان نتوانست در نیمه‌نهایی از سد سانتوری بگذرد.

پیکان که در دور گروهی رقابت‌ها هم سانتوری را که از حضور ستاره روس‌تبار دنیای والیبال یعنی دیمیتری موزرسکی بهره‌مند بود شکست داده بود در فینال ابتدا دو ست اول را با نتایج 25 بر 21 و 28 بر 26 واگذار کرد. در ادامه اما ستارگان پیکان به خود آمده، با بهره‌گیری از جو ورزشگاه و کمک تماشاگران سه ست پیاپی با نتایج 25 بر 13، 25 بر 20 و نهایتا 15 بر 12 پیروز شدند تا برای هشتمین بار بر بام والیبال آسیا قرار گیرند.

در دیگر بازی امروز در رده‌بندی، مقاومت شهداب یزد به مصاف تاراز نماینده قزاقستان رفت و با نتیجه 3 بر 0 پیروز شد تا در اولین حضور آسیایی خود برنز این رقابت‌ها را کسب کند.

انتهای پیام

نظر شما