شناسهٔ خبر: 54142162 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

تردد ۲.۵ میلیون زائر اربعین حسینی از کرمانشاه پیش بینی می‌شود

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های مرز خسروی برای سفر اربعین حسینی، گفت: تردد ۲.۵ میلیون زائر اربعین حسینی از کرمانشاه پیش بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن امیری مقدم شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد اربعین حسینی (ع) استان کرمانشاه که با حضور معاون امنیتی و انتظامی و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی و معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، اظهار کرد: برای باز شدن مسیر کربلا بهترین فرزندان انقلاب تقدیم شده و دور از انصاف است که در مسیر این زیارت یاد و جایگاه شأن نادیده گرفته شود و خدای نکرده در خدمت به مردم راه و نیت شهدا را فراموش کنیم.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند مسیر زیارت عتبات عالیات یک مسیر ملی است و نیز فرمودند توفیق خدمت به زائران امام حسین (ع) از بزرگترین افتخارات مردم کرمانشاه است و این توصیف خادم الزوار بودن مردم این استان و دلبستگی آنان به سیدالشهدا به خوبی نشان می‌دهد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در ۲ سال گذشته موضوع اربعین در استان کرمانشاه تعطیل بوده و نه جذب اعتبارات دنبال شده و نه طرحی برای اجرا و تکمیل زیرساخت‌ها پیگیری شده است.

امیری مقدم بیان کرد: این در حالی است که نمایندگان استان‌های معین کرمانشاه روز گذشته پس از بازدید از مرز استان کرمانشاه بهترین مسیر با زیرساخت‌های مناسب برای تردد زائران به عتبات عالیات را مرز کرمانشاه دانستند.

وی ادامه داد: باید آمادگی لازم برای رفت و برگشت و پذیرایی از ۲.۵ میلیون زائر را داشته باشیم و استان‌های معین هم باید این آمادگی را در خود ایجاد کنند.

به گفته استاندار کرمانشاه مسیر ملی اربعین از ورودی همدان به کرمانشاه تا مرز خسروی باید به صورت کامل پوشش داده شود زیرا اگر مشکلات تردد زائران سیدالشهدا (ع) از مسیر کرمانشاه کمتر شود یک توفیق بزرگ و ارزشمند است.

امیری مقدم عنوان کرد: روز گذشته یک تفاهم نامه با استان‌های معین و نهادهای انقلابی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی برقرار شد و این تعهد خدمت به زائران عتبات عالیات در استان کرمانشاه برای آنان ایجاد شده است.

به گفته وی وزارت نیرو هم تعهد کرده است که یک پست ۶۳ کیلوواتی برق در استان کرمانشاه ایجاد کند و طرح آبرسانی به مرز سومار از سد شرفشاه را به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه مرز خسروی باید به صورت فعال و کامل همواره آماده پذیرش زائران عتبات عالیات باشد، گفت: از مرز خسروی با کمترین هزینه و زمان دسترسی لازم به شهرهای زیارتی عراق وجود دارد.

استاندار کرمانشاه گفت: ۲ استان معین قزوین و اردبیل در جلسه روز گذشته ستاد اربعین استان کرمانشاه غایب بودند که تقاضا داریم رئیس ستاد مرکزی اربعین این موضوع را دنبال تا تعهد آنان به تکمیل مسیر ملی اربعین حسینی در استان کرمانشاه به نتیجه برسد.

امیری مقدم همچنین درخواست کرد که جلسات پیگیری مستمری برای اجرای تکالیف و تعهدات دستگاه‌ها و استان‌های معین کرمانشاه تا حصول نتیجه از سوی ستاد مرکزی اربعین برگزار شود.

وی گفت: علاوه معاونان عمرانی شهرداران پنج شهر معین کرمانشاه در بحث عتبات باید یک ارتباط مستمر و نزدیک با شهرداری کرمانشاه داشته باشند.

نظر شما