شناسهٔ خبر: 54134797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

آیت الله کاظم صدیقی:

خداوند بی تفاوتی را در جامعه نمی‌ بخشد

موج نیوز

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: مقوله امر به معروف، همان قضیه هدایت و مخصوص خداست لذا پرچمی که شما به دست گرفته اید مظهر اسم هادی خداست

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت الله کاظم صدیقی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سخنانی عنوان کرد: وقتی کسی می‌خواهد فرهنگ غرب را ترویج کند می‌آید به جای امر به معروف و نهی از منکر حقوق شهروندی را مطرح می‌کند.

آیت الله صدیقی این سخنان را در نشست دبیران ستاد‌های استانی امربه معروف سراسر کشور در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: کلمات، بار معنایی دارند و جایگزینی عبارات به صورت بیان شده مقابله با فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در کشور است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: معتقدیم وقتی حرف ناصحانه‌ای به فرزندان خود می‌گوییم آن را باید تحت عنوان امر به معروف بیان کرد و زیر چتر این خیرخواهی ناصحانه و البته در سطح کلان، بستر همه خیرات در جامعه رخ می‌دهد.

وی همچنین در ادامه تصریح کرد: خداوند بی تفاوتی را در جامعه نمی‌بخشد و مطابق روایات آنجا که خدا ظالمی را عذاب می‌کند، فرد بی تفاوت به ظلم را همان جا مورد عقوبت قرار می‌دهد.

آیت الله صدیقی گفت: مطابق آیات الهی حضور مردم در سقوط و هم در صعود حرکت‌های اجتماعی سرنوشت ساز است، ما نوکر خدا هستیم و خدا خواسته است که ما به مردم خدمت کرده و با خیرخواهی مردم را به صحنه بیاوریم و برای این کار باید امر به معروف در جامعه به گفتمان تبدیل شود.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: باید از هنرمندان بسیجی و زبان روز که همان زبان موثر هنر است در تریبون‌های حساس رادیو و تلویزیون و در راستای ترویج امر به معروف استفاده کرد.

آیت الله صدیقی تاکید کرد: مقوله امر به معروف، همان قضیه هدایت و مخصوص خداست لذا پرچمی که شما به دست گرفته اید مظهر اسم هادی خداست بنابراین کسی می‌تواند موجب هدایت شود که نور هدایت الهی در درونش باشد و در قدم نخست باید علیه نفس اماره و غفلت‌های خود بپاخیزیم.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: باوجود هزینه‌هایی که می‌دهیم کسی که منصور الهی شد یقینا شکست ندارد حتی اگر کشته شود، چنانچه سردار سلیمانی با شهادتش ماند و خطش نیز ماندگار شد.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: این که مطابق قانون یکی از ائمه جمعه موقت تهران رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر است به دلیل توجه به ارتباط گیری با نهاد ائمه جمعه و نمایندگان، ولی فقیه در استانهاست و در استان‌ها نمایندگان، ولی فقیه پرچمدار امر به معروف هستند لذا ارتباط ستاد‌های استانی با نمایندگان، ولی فقیه باید یک اصل تلقی شود.

نظر شما