شناسهٔ خبر: 54125416 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

به غیر از 10 درصد بقیه سخت زندگی می‌کنند؛

صحبت‌های تامل‌برانگیز مهاجری درباره فوتبالیست‌ها

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان معتقد است با پولی که سازمان لیگ از بازیکنان و مربیان می‌گیرد باید شرایط بهتری برای داشتن زندگی بهتر برای آنها فراهم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رضا مهاجری در نشست خبری پیش از دیدار مقابل گل‌گهر سیرجان که روز آینده در ورزشگاه قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد، با اشاره به اهمیت امتیازات این مسابقه گفت: بازی فردا مشخص است که یک بازی سخت و نفس‌گیر و پرتلاطم مقابل تیم شایسته گل‌گهر است که امتحان خود را در رقابت‌ها پس دادند. نتایجشان و فوتبالشان مشخص است. فوتبالی که در راس آن قلعه‌نوعی قرار دارد قطعاً فوتبالی است که کار را برای هر تیمی سخت می‌کند و ما هم به هر دلیل فردا محکوم به نتیجه گرفتن هستیم و باید تمام تلاش خودمان را داشته باشیم.

او سپس در مورد روند تیمش ادامه داد: در چهار بازی گذشته تا الان توانستیم اعتماد به نفس را به بچه‌ها برگردانیم شاید یک تیم به لحاظ روحی و روانی با کمک عوامل و مدیریت باشگاه بهتر شده و مهم‌تر از همه خود بچه‌ها هستند که جا دارد از همه بچه‌ها تشکر کنم که با حداقل‌ها دارند کار بزرگی را انجام می‌دهند. خدا را شکر فوتبال باکیفیتی شده، آمار قابل دفاعی است؛ هم خلق موقعیت روی دروازه حریف و از این طرف ندادن موقعیت به تیم مقابل، ان‌شاءالله فردا اگر بچه‌ها بتوانند تمرکز بهتری روی ضربات آخر داشته باشند بتوانند روز سختی را برای تیم شایسته گل‌گهر رقم بزنند. امیدوارم ضمن یک بازی خوب و جوانمردانه نتیجه را بگیریم که جایگاه خودمان را در جدول رده‌بندی تثبیت کنیم.

بخش بعدی صحبت‌های مهاجری انتقاد از عدم حضور تماشاگران در مسجد سلیمان بود و در این مورد توضیح داد: چیزی که ما را آزار می‌دهد این است که من متوجه نشدم چرا هفته گذشته مسجد سلیمان را از شرایط میزبانی محروم کردند و تماشاگر اجازه ورود به استادیوم پیدا نکرد. در واقع تصمیمات زوج و فرد شده؛ یک هفته نیست وقتی رقیبمان داخل بازی دارند تماشاگر می‌آید. حالا فردا گفته‌اند تماشاگر می‌آید. بارها گفته‌ام فوتبال با تماشاگر زیبا می‌شود. ما در جایی که تماشاگر نیاز داشتیم که استمرار حمله‌مان را مقابل تیم نساجی حفظ کنیم و خودتان هم دیدید که دو تا توپ ما به تیرک خورد؛ قطعا اگر حضور تماشاگر بود می‌توانست ما را با صلابت‌تر نگه دارد. ولی باز خدا را شاکرم که در آن شرایط و جو که استادیوم حالت تمرینی داشت، بچه‌های ما آنقدر با تمرکز بازی کردند که توانستند در دقایق آخر به گل برسند و یک امتیاز باارزش دشت بکنیم و فاصله ما با تیم‌های پایین‌تر از خودمان را یک امتیاز بیشتر بکنیم و این خیلی با ارزش است.

مهاجری درباره مصدومان و محرومان تیمش نیز در پاسخ به سوالی گفت: متاسفانه علیرضا دغاغله را به دلیل چهارکارته بودن نداریم و دو تا بازیکن ما هم دیروز در اهواز به دلیل فشردگی بازی‌ها نداریم. سوال خوبی پرسیدید. برای خودم جای سوال است اگر لیگ چند روز دیرتر تمام می‌شد چه اتفاقی می‌افتاد که ما بیاییم تیم‌ها را به سلاخی ببریم و هر چهار تا پنج روز یک بازی در فشار برگزار کنیم، بیایید آمارهای مصدوم‌های تیم‌ها را بالا ببرید. اگر از اول به این شکل باشد اشکالی ندارد و اینکه هفت، هشت هفته آخر هر پنج روز باید یک بازی انجام شود؛ مخصوصا برای تیم‌هایی مثل ما که شرایط تردد سخت است و باید از مسجد سلیمان به اهواز بیایید بسیار دشوار است؛ اینکه آیا پرواز هست یا نه و مسائل دیگر و قطعا این‌ها به تیم فشار می‌آورد.

رضا مهاجری در ادامه با اشاره به مسئولیت سازمان لیگ برای حفظ سلامتی بازیکنان اضافه کرد: قانون‌گذار، مسئول حفظ سلامت بازیکن است. خاطره تلخ من از مس کرمان و بازی با خوشه طلایی که زمین، قبل از بازی اصلا شرایط خوبی نداشت و من به آقای محمودزاده گفتم بازی نکنیم به نفع ما است؛ در آن بازی شفیع‌زاده، یکی از بهترین بازیکنان را از دست دادیم؛ به‌دلیل زمین خراب و شکستن نازک‌پی و تا الان هم نتوانسته به بازی برگردد. خب این فوتبالیست تمام زندگی‌اش بدن و پاهایش است و وقتی شما این را از او بگیرید، چه اتفاقی برایش می‌افتد؟! نه بیمه درستی داریم؛ مالیات را می‌گیریم بدون اینکه به بازیکنان امتیازی بدهیم. شما بروید و ببینید بازیکنانی که مصدوم شدند بعد از مصدومیت به کجا رسیده‌اند! حتی پول عملشان را نمی‌دهند. بیمه ورزشی بماند؛ بیمه و مالیات می‌دهیم ولی هیچ خروجی برای ورزشکار ندارد. امیدواریم اگر حرفه‌‎ای عمل می کنیم این مسائل هم حرفه‌ای باشد. اگر چیزی از قرارداد منِ مربی و بازیکن که قطعا زیاد هم است، سه درصد، پنج درصد، 10 درصد و ... در جاهای مختلف کسر می‌شود. آخرش با آن نوع پرداخت‌ها به بازیکنان؛ اینکه قرارداد را بدهند یا نه هم بحث دیگری است. به غیر از پنج تا 10 درصد بازیکنان بقیه سخت زندگی می‌کنند و بعد از 10 سال با هزار آسیب دیدگی فوتبال را کنار می‌گذارند. بدون اینکه برایشان عایدی داشته باشد. امیدوارم قوانین اصلاح بشود و فوتبالیست‌هایی که دل یک شهر را شاد می‌کنند، باید حداقل در رفاه نسبی باشد.

سرمربی نفت مسجد سلیمان در رابطه با اینکه آیا تیمش از بحران خارج شده یا خیر بیان کرد: بحران را ما چهار هفته قبل داشتیم و خدا را شکر با امتیازهایی که گرفتیم و توانستیم از ردیف پانزدهم خودمان را بالا بیاوریم یک حاشیه امنیتی برای خودمان به‌وجود آوردیم. من نمی‌توانم از آینده بگویم،؛ بچه‌ها تمام وجودشان را گذاشتند که نفت را در لیگ برتر حفظ کنند. امیدوارم این اتفاق بیفتد. فجر، پدیده و تراکتور هم عزیز هستند. به هر حال اما فوتبال است و الان به نفت مسجد سلیمان تعهد دارم و همه تلاش می‌کنند.

او در پایان در واکنش به این سوال که آیا از تیم توسط مسئولان حمایت می‌شود یا خیر عنوان کرد: مشکلات به لحاظ ساختار زیاد است و یک‌شبه هم حل نمی‌شود و نیاز به یک نگاه درست دارد که مشکلات را روز به روز کمتر کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما