شناسهٔ خبر: 5410209 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی ارشاد در خرم آباد:

مشکل بیمه‌ خبرنگاران برطرف شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: از رسانه‌ها انتظار دارم که به‌صورت آنلاین در جریان باشند چراکه مشکل بیمه کاملاً حل‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حسن محرابی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: تا پیش‌ از این نمایشگاه‌های مطبوعات در هر استانی به‌صورت جدا برگزار می‌شد و اما از این به بعد به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود چون ارتباط نزدیکی ازنظر توزیع و مخاطب و چاپ خانه استان‌های هم‌جوار نسبت به یکدیگر دارند و بهتر است به‌صورت منطقه‌ای برگزار شود.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی برگزاری این جشنواره‌ها برقراری ارتباط رسانه‌ها با مخاطب است که اگر به‌صورت منطقه‌ای برگزار شود تأثیر گذرای بیشتری دارد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد در رابطه با بیمه خبرنگاران بیان کرد: از رسانه‌ها انتظار دارم که به‌صورت آنلاین در جریان باشند چراکه مشکل بیمه کاملاً حل‌شده است.

وی عنوان کرد: بخشی از بیمه کردن خبرنگاران مطابق با قانون مطبوعات به عهده مدیران مسئول و صاحبان امتیاز نشریات است و بخشی دیگر خبرنگارها می‌توانند در سایت سمان ثبت‌نام کنند و کارت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری بگیرند و تعدادی نیز هستند که توانایی ثبت‌نام در سایت سمان را ندارند می‌توانند در قالب خبرنگار غیرحرفه‌ای با یک معرفی‌نامه از طرف مسئول نشریه معرفی شود.

محرابی با بیان اینکه حدود یک هفته است این کار را شروع کردیم، تصریح کرد: پس کسی در حوزه رسانه فعالیت کند و نتواند بیمه شود و به خاطر اینکه خبرنگاران به مکان‌های مختلف رجوع نکنند سایتی برای صدور کارت راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اواسط خردادماه سیاست‌های حمایتی جدید را اعلام می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بخش مهمی از فعالیت مطبوعاتی در پایگاهای اطلاع‌رسانی متمرکز است و باید بودجه‌ای برای کمک به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی طراحی کنیم ولی باید خود مستقل شوند و درآمدزا باشد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: بخش مهمی از کمک به مطبوعات آگهی‌های دولتی است که همه تصور می‌کنند آگهی مال روزنامه است و به پایگاه‌ها نمی‌دهند و باید توجیه رسانه‌ای شوند.

انتهای پیام/ج

نظر شما