شناسهٔ خبر: 54098479 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

عجله کنید! فقط 25 روز مهلت دارید برای اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک

    این آخرین فرصتی است برای افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند و بودجه ی محدودی دارند ! مقامات ترکیه حداقل قیمت املاک و مستغلات را برای

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

این آخرین فرصتی است برای افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارند و بودجه ی محدودی دارند !

مقامات ترکیه حداقل قیمت املاک و مستغلات را برای اخذ شهروندی به زودی افزایش می دهد. دولت ترکیه تصمیم گرفته است حداقل هزینه خرید املاک و مستغلات را برای اتباع خارجی افزایش دهد.اما خوشبختانه هنوز این تصمیمات در روزنامه رسمی انتشار نشده است و این فرصتی است برای افرادی که می خواهند شهروند ترکیه بشوند .

این موضوع به این معناست که اگر در مدتی قبل میخواستید خانه یا آپارتمانی با قیمت 250 هزار دلار در ترکیه بخرید ،اکنون باید همین خانه را با قیمت 400 هزار دلار خریداری کنید تا شهروند ترکیه بشوید.

البته این مسئله را حتما باید بدانید که ملکی که خریداری می کند به مدت 3 سال از تاریخ خرید قابل فروش نیست.

تا اجرایی شدن قانون 400 هزار دلاری 20 روز وقت دارید تا بتوانید پاسپورت و شهروندی ترکیه را به جریان بیاندازید و کارهای قانونی اش را شروع کنید.

بنابراین بهتر است افرادی که میخواهند سرمایه گذاری کنند زودتر دست به کار شوند و برای خرید ملک در استانبول زودتر اقدام کنند تا با هزینه ی کمتری ملک مورد نظر خود را خریداری کنند تا به نفعشان تمام شود و وارد حباب قیمت و این افزایش قیمت کاذب نشوند .

حواستان به افراد سودجو باشد!

نگران کننده است که برخی از همکاران از این فرصت سوء استفاده می کنند و به مشتریان خود تمامی قوانین را توضیح نمیدهند !

دولت ترکیه حدودا در دو ماه گذشته اطلاع داده است که اگر افراد برخی مناطق و ملک های نامرغوب را به هر قیمتی بخرند به افراد اقامت نمیدهند .

که متاسفانه بعضی همکاران این مورد را مشتریان خود نمی گویند و ملک نا معتبر را به افراد معرفی می کنند که به ضرر مشتری تمام می شود .

راهنمای خرید املاک و مستغلات در ترکیه

خرید ملک در ترکیه همانند تمامی کشورهای دیگر قوانین خاص خود را دارد. اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید، باید قوانین خرید ملک در ترکیه برای اتباع خارجی را بدانید. زیرا طبق قوانین جدید خرید خانه در ترکیه، شهروندان برخی از کشورها اجازه خرید و فروش ملک در ترکیه را ندارند. البته لازم به ذکر است که ایرانی ها به راحتی می توانند در ترکیه ملک خرید و فروش کنند.

مواردی که اشخاص حقیقی برای خرید ملک در کشور باید بدانند تا متحمل ضرری نشوند:

  • افراد می توانند اموال غیرمنقول را برای استفاده به عنوان محل کار یا اقامت در ترکیه خریداری کنند، مشروط بر اینکه از محدودیت های قانونی پیروی کنند. با این حال، حتی در شهرهای مختلف، کل مساحت اموال غیر منقول که یک فرد خارجی می تواند در ترکیه خریداری کند، نباید بیش از 30 هکتار باشد.
  • حتما قبل از پرداخت برای خرید املاک ، لازم است از مقامات نظامی منطقه نیز مجوز دریافت کنید. این موضوع بسیار مهم است زیرا در صورت قرار گرفتن املاک مذکور در محدوده امنیتی امکان فروش به افراد وجود نخواهد داشت.

 

چرا در استانبول سرمایه گذاری کنیم؟

در برخی از شهرهای ترکیه مانند استانبول سرمایه گذاری بسیاری در پروژه های ساختمانی انجام شده است که به سرعت در حال پیشرفت هستند و باعث رشد این مناطق می شوند و باعث شده که چهره شهر را به طور کلی تغییر دهد. یکی از دلایل عمده موفقیت ساخت و ساز در ترکیه ارزان بودن آن است: به عنوان مثال قیمت خرید ملک در ترکیه بسیار ارزانتر از ایران است. اگر قصد خرید آپارتمان در ترکیه را دارید، می توانید آپارتمان مورد نظر خود را در استانبول با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید که نسبت به آپارتمان های مشابه در ایران بسیار ارزانتر خواهد بود.

به دلیل کاهش ارزش ریال مردم ایران به دنبال اخذ تابعیت در ترکیه و همچنین سرمایه گذاری در خارج از ایران هستند و این مدت 20 روزه برای این افراد فرصت عالی به شمار می رود .

 

خبرگزاری ایسنا نیز به موضوع افزایش نرخ اخذ شهروندی در ترکیه اشاره کرده است و گفته شده که افراد خارجی که میخواهند در ترکیه خانه بخرند تا به عنوان شهروند ترکیه شناخته بشوند اکنون باید هزینه های بیشتری را پرداخت کنند .

برچسب‌ها:

نظر شما