شناسهٔ خبر: 54094086 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

احتمال بازگشت آمریکا به پایگاه‌هایی در شمال سوریه

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع شبکه خبری المیادین ورود برخی تجهیزات و متخصصان به پایگاه سابق نیروهای ائتلاف ضد داعش در حومه شهر عین العرب در شمال حلب را تایید کردند.

 

به گزارش شفقنا از ایسنا، برخی منابع شبکه خبری المیادین ورود برخی تجهیزات و متخصصان به “خراب عشک”، پایگاه سابق نیروهای ائتلاف ضد داعش در حومه شهر عین العرب در شمال حلب را تایید کردند.

ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا تقریبا بعد از حدود دو سال و نیم از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور برای عقب‌نشینی از سوریه و در ادامه انصراف از این تصمیم و اکتفا به استقرار نیروها در اطراف میادین نفتی و گازی، عملیات استقرار مجدد در سوریه را آغاز کرد.

این عملیات با فعالیت دوباره کارشناسان فنی و نظامی آمریکایی در شهر عین العرب در حومه شمال شرقی حلب که آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۹ و چند روز قبل از آغاز عملیات ترکیه موسوم به “چشمه صلح” از آن عقب‌نشینی کرده بودند، نمایان شد.

منابع المیادین تاکید کردند، هیاتی از ائتلاف (ضد داعش به رهبری آمریکا) وارد پایگاه خراب عشک در حومه شهر عین العرب واقع در شمال شرقی حلب شد و عملیات استقرار مجدد در پایگاه را آغاز کرد، این پایگاه یکی از چند پایگاهی است که آمریکا در چارچوب تکنیک نظامی جدید دولت بایدن، قصد بازگشت دوباره به آنها را دارد.

این منابع فاش کردند: احتمالا ظرف یک مدت کوتاه، تعدادی از نیروهای ائتلاف به پایگاه خراب عشک بروند و این اقدام به منزله اعلام استقرار دوباره آمریکا در سوریه است.

این اقدام آمریکایی‌ها تنها چند روز پس از صدور حکمی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا برای مستثنی کردن مناطق تحت کنترل نیروهای قسد در شمال شرق سوریه از قانون سزار و ایجاد فرصتی برای سرمایه‌گذاری در کنار مناطق تحت کنترل ترکیه به جز ادلب و عفرین انجام گرفت.

روزنامه صباح ترکیه به نقل از ویکتوریا نولاند، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی نوشت، آمریکا قصد دارد طی چند روز آتی مجوز عمومی را برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی ویژه در مناطق تحت کنترل دولت سوریه و مناطق آزاد شده از کنترل داعش در سوریه صادر می‌کند.

وزارت خارجه سوریه تاکید دارد، کمک‌رسانی به گروه‌های تروریستی مسلح در شمال شرق و شمال غرب این کشور توسط آمریکا و بازوهای غربی آن موجب تخریب زیرساخت‌های اقتصادی سوریه و غارت منابع آن شامل پنبه، نفت و گندم و آثار تاریخی آن می‌شود.

نظر شما