شناسهٔ خبر: 54070870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رایزنی برجامی بلینکن با وزرای خارجه کشورهای اروپایی مذاکرات وین

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دیدار و گفت‌وگوی وزیر امور خارجه این کشور با همتایان اروپایی خود درباره برجام و مذاکرات احیای آن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو، با وزرای خارجه کشورهای مذاکرات وین درباره برجام و مذاکرات احیای آن دیدار و گفتگو کرد.

وبگاه وزرات امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دیدار آنتونی بلینکن با «آنالنا باربوک» وزیر خارجه آلمان، «الیزابت تراس» وزیر خارجه انگلیس و «فیلیپ اررا» مدیر کل امور امنیتی و سیاسی  فرانسه، درباره وضعیت اوکراین و مذاکرات احیای برجام خبر داد.

براساس این بیانیه، آنها در این دیدار، درباره ادامه روند مذاکرات برجامی با ایران و تلاش ها برای دستیابی به بازگشتی دوجانبه به اجرای کامل مفاد برجام، به گفتگو و تبادل نظر پرداختند. 

آنها همچنین درباره پاسخ کشورهای متحد اروپایی به تهاجم روسیه علیه اوکراین نیز بحث و گفتگو کردند.   

آنتونی بلینکن پس از این نشست در توییتی اظهار کرد: من امروز با همتایان آلمانی، انگلیسی و فرانسوی خود درباره تلاش ها برای دستیابی به توافقی دوجانبه برای احیای برجام و نیز ادامه حمایت از اوکراین در برابر روسیه و پاسخگو کردن روسیه و متحدانش درباره جنایات جنگی رخ داده، گفتگو کردم.

بلینکن پیش از این دیدار، با «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین، درباره کمک های امنیتی و اقتصادی به کیف، گفتگو کرد.

 وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو روز گذشته در برلین گردهم آمدند تا روند عضویت فنلاند و سوئد در این اتحادیه را بررسی کرده و بر ادامه حمایت ناتو از اوکراین در برابر تهاجم روسیه تاکید کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما