شناسهٔ خبر: 54063480 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

بررسی تشکیل شرکت پالایش و پتروشیمی در کمیسیون انرژی

نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: طراحان تشکیل شرکت پالایش و پتروشیمی معتقدند، درصورت تشکیل این شرکت بهره‌وری و ارزش‌افزوده بیشتری برای کشور ایجاد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، مصطفی نخعی در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در این کمیسیون به منظور ارائه گزارش عملکرد، گفت: آقای نگاهداری به اتفاق همکاران خود علاوه‌بر ارائه یک گزارشی کلی از عملکردشان، گزارشی هم از پژوهش‌های انجام شده و در حال انجام در حوزه انرژی اعم از صنایع بالادستی، پایین دستی، برق، انرژی هسته‌ای، اصلاح رابطه مالی میان شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت با دولت، اصلاح مصرف سوخت و... ارائه کردند.

نماینده مردن نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه "طرح تشکیل شرکت پالایش و پتروشیمی" -که از ادغام بخش پالایشی شرکت ملی پالایش و پخش بـه شرکت پتروشیمی ایجاد می‌شود- مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون انرژی افزود: طراحان این طرح معتقدند؛ در صورت تشکیل شرکت مذکور، بهره‌وری و ارزش‌افزوده بیشتری برای کشور ایجاد خواهد شد، اما با وجود برگزاری جلسات متعدد، دولت و وزارت نفت با آن مخالف هستند، به همین دلیل در این جلسه مقرر شد؛ جلسات بررسی بیشتری برگزار شود و طراحان طرح استدلال‌های خود را مطرح کنند.

نظر شما