شناسهٔ خبر: 54057586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

جواد اعتضادی:

احتمال برداشت ۳۰ هزار تن گندم از مزارع تایباد

موج نیوز

مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در تایباد ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار است که حدود سه هزار هکتار مربوط به کشت دیم می‌شود و انتظار می‌رود کشاورزان امسال ۴۰۰ تن گندم دیم برداشت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در خبری اعلام کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۰ هزار تن گندم از مزارع تایباد برداشت شود.

اعتضادی این خبر را در جلسه شورای اداری تایباد عنوان کرد و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار تن گندم از سطح مزارع تایباد برداشت شود که تهمیداتی در خصوص خرید تضمینی از جمله آمادگی مرکز خرید، حمل و نقل، تأمین سوخت و تأمین کمباین مهاجر اندیشیده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین افزود: سطح زیر کشت گندم در تایباد ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار است که حدود سه هزار هکتار مربوط به کشت دیم می‌شود و انتظار می‌رود کشاورزان امسال ۴۰۰ تن گندم دیم برداشت کنند.

وی تصریح کرد: پارسال ۵۰ درصد کشاورزان به علت پایین بودن قیمت خرید تضمینی، گندم خود را تحویل ندادند و بخش قابل توجهی از آن به مصرف دام‌ها رسید.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین متذکر شد: وجود ارز ترجیحی باعث کم فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و قاچاق می‌شد؛ به طوری که آرد کیلویی ۹۰۰ تومان در کشور، در افغانستان بین ۱۸ هزار تا ۲۵ هزار تومان خرید و فروش صورت می‌گرفت.

اعتضادی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: از نیمه اسفند پارسال تا کنون، میزان ۲۵ تن و ۳۲۵ کیلوگرم روغن خوراکی و ۳۶ هزار بسته ماکارونی احتکاری کشف و با قیمت قدیم بین مردم توزیع شد.

نظر شما