شناسهٔ خبر: 54053113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ثبت اختراع دستگاه "پسته‌خندان‌کُن" با ظرفیت یک تن در ساعت!

مدیرعامل یک مجموعه دانش‌بنیان در حاشیه یازدهمین نمایشگاه فناوری اینوتکس ۲۰۲۲ گفت: شرکت ما یک دستگاه پسته‌خندان‌کُن را تولید و ثبت اختراع کرده است که در سه ظرفیت ۲۵۰ کیلوگرم، ۵۰۰ کیلوگرم و یک تن در ساعت کار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ "محمدجواد رضایی" مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حاشیه یازدهمین نمایشگاه فناوری اینوتکس 2022 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم گفت:‌ شرکت ما بیش از 10 سال است که در زمینه تولید قطعات و ادوات کشاورزی فعالیت می‌کند و در سال 1396 توانستیم دستگاه پسته‌خندان‌کُن را طراحی و تولید کرده و در سال 1397 نیز ثبت اختراع نهایی کنیم.

مدیرعامل این مجموعه دانش‌بنیان گفت:‌ از سال 1397 تولید این دستگاه شروع شد و کار دستگاه طوری است که پسته‌های بسته را به داخل دستگاه ریخته و پسته خندان را تحویل می‌گیریم که در روش سنتی این کار با چَکُش انجام می‌شود.

رضایی با اشاره به مزایای این دستگاه دانش‌بنیان تصریح کرد: مهم‌ترین مزیت این دستگاه این است که در آن آلودگی به طور کامل حذف شده است ضمن آنکه این دستگاه به کشورهایی همچون ترکیه، آمریکا و اسپانیا صادر و نصب شده است.

وی با اشاره به مکانیزم کار این دستگاه گفت: در ابتدا پسته‌ها را وارد آب کرده تا مقداری پوست آن نرم‌تر شود و بعد داخل دستگاه به صورت فشار هوا پمپاژ می‌شود و بدین صورت خط پسته تَرَک می‌خورد و از آنجاییکه نازک‌ترین قسمت پسته، خط وسط پسته است از همانجا این پسته‌ها خندان خواهد شد.

مدیرعامل این مجموعه دانش‌بنیان گفت:‌ کار این دستگاه به صورت حجمی است و پسته ریز و درشت نیز در آن فرقی نمی‌کند و هر نوع پسته‌ای می‌تواند به صورت حجمی وارد محفظه شده و عمل خندان شدن پسته‌های در بسته را انجام دهد و نکته جالب این است که اگر پسته‌ها خندان باشند هیچ عملی روی آنها انجام نمی‌شود چون هوا در داخل پسته‌ها در حال ورود و خروج است.

وی گفت: این دستگاه در سه ظرفیت 250 کیلوگرم، 500 کیلوگرم و 1 تن در ساعت در حال کار است که گروه‌های مختلف، بسته به ظرفیت خود، دستگاه‌های مختلف را خریداری می‌کنند که به طور مثال تاجران معمولاً دستگاه‌های 1 تن در سال را خریداری می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما