شناسهٔ خبر: 54049707 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پرسپولیس 1 - سپاهان 2؛ قهرمانی استقلال قطعی شد

صاحب‌خبر -
پرسپولیس 1 - سپاهان 2؛ قهرمانی استقلال قطعی شد
خبرگزاری آریا- با شکست پرسپولیس، استقلال پس از 9 سال قهرمان لیگ برتر ایران شد.
به گزارش آریا، پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 2 بر 1 سپاهان به پایان رسید. با شکست پرسپولیس، قهرمانی استقلال تهران قطعی شد.
ترکیب پرسپولیس: حامد لک، علی نعمتی، سیدجلال حسینی، علی شجاعی، رامین رضاییان، کمال کامیابی‌نیا، میلاد‌ سرلک، مهدی ترابی، احسان پهلوان، امید عالیشاه، شرزود تمیروف
ترکیب سپاهان: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده، جلال علی‌محمدی، محمد کریمی، سروش رفیعی، محمدرضا حسینی، سجاد شهباززاده، شهریار مغانلو
شرح گل ها:
پرسپولیس صفر - سپاهان یک (دقیقه 36: محمد نژاد مهدی): فشار سپاهان باعث شد دروازه لک در یک رفت و برگشت فرو بریزد. سانتر نورافکن با شوت حسینی همراه شد و پس از بلوکه شدن توپ، نژادمهدی با یک شوت سرضرب دروازه را باز کرد.
پرسپولیس صفر- سپاهان دو (دقیقه 48: سجاد شهباززاده): سانتر بلند سروش رفیعی از روی ضربه ایستگاهی با اشتباه عجیب و غریب حامد لک در توپگیری و اثرگذاری سجاد شهباززاده وارد دروازه پرسپولیس شد.
پرسپولیس یک - سپاهان دو (دقیقه 82: علی نعمتی): پرسپولیس با خطای اسماعیلی فر صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و سانتر عالی ترابی در این موقعیت با ضربه سر خوب علی نعمتی همراه شد تا دروازه مظاهری باز شود.
پرسپولیس کورس قهرمانی لیگ بیست و یکم را زودتر از چیزی که تصور می‌شد از دست داد و با قبول سومین شکست فصل خود درحالی که آبی‌ها هنوز عدد صفر را مقابل تعداد شکست‌های خود می‌بینند نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و سرانجام پس از پنج فصل جام به تیم دیگری داده خواهد شد. حالا تیم یحیی عنوان نایب قهرمانی خود را نیز در خطر می‌بیند.
محمدرضا حسینی که پایه گذار گل اول سپاهان بود را می‌توان برترین بازیکن مسابقه دانست‌. حرکات حسینی در این بازی بسیار فکر شده و کم اشتباه بود. علاوه بر این بازیکن فرشاد احمدزاده و سروش رفیعی نیز نمایشی سزاوارانه مقابل تیم سابق خود داشتند.
دقایق حساس:
دقیقه 19: پرسپولیس با خوش شانسی در این صحنه دروازه‌اش باز نشد. حرکت سریع سپاهانی‌ها از سمت راست باعث شد شوت مهاجم این تیم به تیرک بخورد و در ادامه آفساید مغانلو اعلام شد.
دقیقه 27: فرصت خوب برای سپاهان به‌دست آمد که شوت حسینی بلوکه شد و در ادامه ضدحمله پرسپولیس شکل گرفت و شوت از راه دور تمیروف به بیرون رفت.
دقیقه 41: فرصت مناسب برای مغانلو به‌دست آمد که این بار لک توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 54: شوت از راه دور سرلک در چارچوب نبود و از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.
دقیقه 56: ضربه سر ابراهیمی به تیرک سپاهان خورد و به کرنر رفت.
دقیقه 64: شوت رضاییان از روی ضربه ایستگاهی در اختیار مظاهری قرار گرفت؛ رامین در این صحنه به جایی شوت زد که دروازه‌بان سپاهان جایگیری کرده بود.
دقیقه 72: فرصت عالی برای سپاهان روی ضدحنله به دست آمد و ضربه نهایی اسماعیلی‌فر در چارچوب نبود‌.
دقیقه 78: حرکت سیامک نعمتی از سمت راست با پاس در عرض او همراه شد اما کسی نبود که از این توپ استفاده کند.
دقیقه 89: در این صحنه ضدحمله برای سپاهان رخ داد که میرزایی در محوطه سرنگون شد و داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

نظر شما