شناسهٔ خبر: 54046861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

درباره عضویت در ناتو؛

نروژ صد در صد پشتیبان فنلاند و سوئد است

محمدرضا الكائی

وزیر خارجه نروژ با انتقاد از موضع ترکیه در مخالفت با مسئله عضویت فنلاند و سوئد در ائتلاف ناتو، اعلام کرد که کشورش تمام قد در قبال تصمیم این دو کشور همسایه خود در شمال اروپا ایستاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نروژ علیرغم انتقاد ترکیه، از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو حمایت کرد.

«آنیکن هویتفلد» وزیر خارجه نروژ در این باره گفت: نمی‌دانیم که منظور ترکیه واقعاً چیست، اما از دیدگاه نروژ، چنانچه فنلاند و سوئد تصمیم به درخواست عضویت در ناتو بگیرند، ما صد در صد پشتیبان آنها هستیم.

وی افزود: این مسئله همچنین همکاری را در شمال اروپا تقویت خواهد کرد، زیرا ما بعد از جنگ جهانی دوم انتخابی متفاوت کردیم، بنابراین گمان می‌کنم که این یک لحظه تاریخی در حال حاضر است.

پیشتر اعلام شد که ترکیه قرار است با سوئد و فنلاند درباره اختلاف بر سر عضویت این کشورها در ناتو گفتگو کند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه گفته بود که نمی‌تواند از برنامه‌های کشورهای شمال اروپا برای عضویت در ناتو با توجه به اینکه این کشورها خانه بسیاری از سازمان‌های تروریستی است حمایت کند، اما سخنگوی او روز شنبه به رویترز گفت که ترکیه درها را نبسته است.

فنلاند و سوئد اخیراً از قطعی شدن تصمیم شأن جهت درخواست عضویت در ناتو خبر داده اند، مسئله‌ای که به گفته وزارت خارجه روسیه، پس از بررسی و تحلیل کامل، به طور قطع واکنش مسکو را در پی خواهد داشت.

نظر شما