شناسهٔ خبر: 54040214 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اصلاح قانون انتخابات نيازمند همت بيشتر است

صاحب‌خبر -
اصلاح قانون انتخابات نيازمند همت بيشتر است
خبرگزاری آریا-سخنگوی شورای نگهبان گفت: اصلاح قانون انتخابات بیشتر به همت نیاز دارد که البته مجلس تلاش‌هایی را در این زمینه انجام داده و امیدواریم به نتیجه برسد.
به گزارش خبرگزاری آریا، هادی طحان نظیف در ادامه نشست خبری خود، افزود: بسیار امیدواریم انتخابات مجلس آینده با قانون جدید برگزار شود، آماده همکاری مشورتی با مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات هستیم.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه شورای نگهبان درباره کاهش ورود پرونده‌ها به قوه قضائیه چه اقدامی می‌کند؟ گفت: وظیفه شورای نگهبان تطبیق مصوبات با شرع و قانون اساسی است، اما از طرح و لایحه در این راستا استقبال می‌کنیم و کمک می‌کنیم.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین در خصوص اینکه مجلس درباره استخدام و به کارگیری نیرو در مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارت اطلاعات و چند دستگاه دیگر استثنا قائل شده، نظر شما چیست؟ تصریح کرد: این موارد را باید از مجلس بپرسید؛ هرچند این بحث چندین دستگاه را شامل می‌شود. این دستگاه‌ها مقررات استخدامی خاص خودشان رو دارند و بی ظابطه نیستند، شاید اقتضای استقلال این دستگاه‌ها موجب شده که با ضابطه خاصی این کار را انجام دهند؛ البته اختلاف نظر در این خصوص وجود دارد.
طحان نظیف درباره برگزاری نشست سخنگویان قوای سه‌گانه و شورای نگهبان اظهار داشت: این نشست‌ها در جهت تعامل قوا و نهاد‌ها با رعایت استقلال قوا است. ما وارد حیطه اختیارات قوای دیگر نمی‌شویم. هرچند همه دستگاه‌ها باید به نهاد‌ها و دولت در اجرای برنامه‌های اقتصادی کمک کنند.
سخنگوی شورای نگهبان درباره نظر این نهاد درباره بحث شفافیت قوا گفت: موضوع شفافیت موضوع مهمی بوده و الان در حال تصویب است و مخالفان و موافقینی دارد. اجازه دهید متن نهایی را دریافت کنیم و نظر دهیم، اما آنچه مهم است این است که چارچوب‌های شرعی و قانونی در آن رعایت شود.

نظر شما