شناسهٔ خبر: 54028700 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لیگ برتر؛

مصاف حساس استقلال و فولاد در اهواز/ جنگ پرسپولیس و سپاهان در زمین بی طرف

صاحب‌خبر -
مصاف حساس استقلال و فولاد در اهواز/ جنگ پرسپولیس و سپاهان در زمین بی طرف
خبرگزاری آریا- در چارچوب رقابت های هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران تیم های فولاد و استقلال با هم دیدار می کنند.
به گزارش آریا، استقلال در حالی به مصاف فولاد می رود که شرایط بسیار خوبی را سپری کرده و شاگردان فرهاد مجیدی بعد از پیروزی مقابل پدیه اختلاف خود را با رتبه دوم جدول رده بندی به عدد 6 رسانده اند. استقلال تا اینجای فصل با کسب 60 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است. در آن سو تیم مجواد نکونام در رتبه چهاررم جدول رده بندی حضور دارند و هفته قبل مقابل نفت آبادان به پیروزی رسیدند.
فولاد هم با کسب 42 امتیاز در رتبه چهارم جدول حضور دارد. بازی رفت دو تیم با نتیجه 1-0 به سود استقلال به پایان رسید. استقلال با پیروزی می تواند قهرمانی خود را تا حدود زیادی قطعی کند. استقلال و فولاد در حالی برابر هم به میدان می روند که این دیدار یکی از مهمترین دیدارهای هفته بیست و هفتم مسابقات لیگ برتر است. در این بازی بهترین نماینده ایران در میان باشگاه های آسیا در یک سال گذشته (با رتبه 13 بین آسیایی ها در تاریخ اول می 2021 تا آخر آوریل 2022)، با پر امتیازترین تیم لیگ فوتبال ایران در مسابقات سالجاری روبروی هم قرار خواهند گرفت.
فولاد به طور قطع شانس زیادی برای قرار گرفتن بین 3 تیم اول جدول لیگ برتر فوتبال ایران ندارد اما استقلال در صورت برد در بازی برابر تیم فولاد یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک می شود، استقلال اگر ببرد 63 امتیازی شده و حتی در صورت برد پرسپولیس در بازی آینده، برای قهرمان شدن از 3 بازی آخر تنها 3 امتیاز می خواهد. حالا اگر پرسپولیس مساوی کند و استقلال برنده شود، آبی ها برای قهرمان شدن در مسابقات فوتبال لیگ برتر تنها نیازمند 2 امتیاز خواهند بود، استقلال برای قهرمان شدن سریع تر در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران باید برابر مهم ترین و بهترین تیم فوتبال ایران در قاره آسیا برنده باشد.
دروازه بان استقلال امیدوار است در بازی با فولاد بتواند ششمین کلین شیت فصل خود را به ثبت برساند. کلین شیت سیدحسین حسینی در بازی با فولاد در هفته بیست و هفتم لیگ برتر از نان شب برای استقلال واجب تر است. استقلال در شرایطی فردا در هفته بیست و هفتم لیگ برتر به مصاف فولاد می رود که تساوی هم برای آبی ها نتیجه ایده آلی است و طبیعی است مجیدی تیمش را با رویکرد دفاعی به زمین خواهد فرستاد.
در این بین اگر استقلال بتواند برابر فولاد دروازه اش را بسته نگه دارد به این معنی است که در بدترین حالت از حریف خود شکست نخواهند خورد و طبیعی است که در این شرایط نقش سیدحسین حسینی بسیار مهم است. حسینی تا کنون در 22 بازی در درون دروازه استقلال قرار گرفته است و 15 بازی توانسته دروازه اش را بسته نگه دارد و طبیعی است کلین شیت او برابر فولاد برای آبی ها بسیار مهم خواهد بود و می تواند در پایان فصل حکم قهرمانی آبی ها را امضا کند. 

- پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر ایران به مصاف هم می روند. پرسپولیس و سپاهان در حالی به مصاف هم می روند که استقلالی ها خود را برای قهرمانی آماده می کنند و این بازی آخرین امید سرخ ها برای رسیدن به آبی هاست. هم اکنون پرسپولیس با 15 پیروزی، 9 تساوی و 2 شکست، 37 گل زده، 18 گل خورده و کسب 54 امتیاز در رده دوم جدول جای دارد و 6 امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارد.
دو تیم در هفته دوازدهم رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفته بودند که آن بازی با نتیجه 1 بر 0 به سود پرسپولیس به پایان رسیده بود. کمال کامیابی نیا در آن بازی برای پرسپولیس گلزنی کرد. سپاهان هم تا پایان هفته بیست و ششم لیگ برتر، 14 پیروزی داشته اند، 7 تساوی و  5 شکست. آن ها همچنین آمار 37 گل زده و 16 گل خورده را به ثبت رسانده اند و با 49 امتیاز در رده سوم قرار دارند.
مربی تیم پرسپولیس گفت:‌ هم بازی بزرگی است؛ اما می‌بینیم همیشه برای این مسابقه و همچنین دربی حاشیه ایجاد شده است. دوست دارم بگویم همه باید به هم احترام بگذارند. واقعا احترام متقابل حلقه مفقود شده فوتبال ما است. دوست دارم در هر شرایطی همه به هم احترام بگذارند نه اینکه بخواهیم با صحبت‌های غیرمنطقی برای خودمان هوادار جذب کنیم.
مطهری با اشاره به بازی با سپاهان عنوان کرد:‌ ما میزبان هستیم اما نمی‌دانم چرا بازی باید در زمین بی‌طرف انجام شود. در شهر دیگری اتفاق افتاده اما پرسپولیس از میزبانی محروم می‌شود این اتفاق هنوز برای من گنگ است و مانده‌ام چرا باید بازی در شهر ثالث برگزار شود. البته از سیرجانی‌های عزیز و هوادارانشان که همیشه لطف داشتند تشکر ویژه می‌کنم صحبت من کلی است و می‌گویم چرا باید چنین اتفاقی بیفتد. بازی در دقیقه 90 بدون تماشاگر می شود این ظلم بزرگی به هواداران پرسپولیس و طرفداران ما است که دوست داشتند بازی را از نزدیک ببینند.
وی افزود: تیم ما این همه هزینه کرد تا به سیرجان بیاید و بتواند طرفداران‌مان در این شهر را هم راضی کند به ورزشگاه بیایند تا نشاط و شادابی ایجاد شود اما ناگهان در دقیقه 90 گفتند طرفداران نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند.هضم این مسائل برای من به عنوان کسی که حرفه‌ای کار می‌کند سخت است و کمکی به فوتبال‌مان نمی‌کند. شرایط بدی را رقم می‌زند.
مربی تیم پرسپولیس تصریح کرد: در ادامه صحبت‌هایم درباره احترام متقابل بد نیست خاطره‌ای هم بگویم مصاحبه‌ای از پائلو مالدینی دیدم که می‌گفت در دربی بین میلان و اینتر که فوق‌العاده بازی سنگین و درگیرانه‌ای بود من کاپیتان میلان و خاویار زانتی کاپیتان اینترمیلان بودیم با هم برخورد سنگینی داشتیم اما هر دو همزمان بلند شده و به هم گفتیم ببخشید کاپیتان.این چیزها فوتبال ما را بزرگ می‌کند. باید همه به هم احترام بگذاریم. دوست داشتم این موضوع را هم یادآوری کنم.

نظر شما