شناسهٔ خبر: 54019262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ویدئو: تشییع پیکر ابوعاقله در قدس/ هجوم «شرم آور» ارتش اسرائیل به کاروان تشییع

صاحب‌خبر -

شفقنا-ارتش اسرائیل امروز(جمعه) حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر شهید شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام داد. این هجوم و بی احترامی به شکلی بسیار شرم آور و در برابر چشم جهانیان انجام شد. گزارشگر الجزیره چندین بار  در حین گزارش این صحنه گفت: نمی دانم چه بگویم، نمی دانم چه بگویم؟ چنین صحنه ای را در ده ها سال ندیده بودیم. این بی احترامی به یک پیکر بی جان و تشییع کنندگان آن غیر قابل باور است. به راستی این تشییع کنندگان چه تهدیدی علیه اسرائیل هستند؟

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی، نیروهای اسرائیلی با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله یورش بردند.

براساس این گزارش، دلیل حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان تشییع ابوعاقله، این موضوع عنوان شده که این رژیم شرط برگزاری مراسم تشییع را انتقال آن با خودرو اعلام کرده بود نه توسط عابران پیاده.

پیکر شیرین ابوعاقله روز گذشته به قدس اشغالی منتقل شد و قرار است امروز(جمعه) پس از برگزاری نماز در کلیسای باب الخلیل در شهر قدیمی قدس، به خاک سپرده شود.

شیرین ابوعاقله یک زن مسیحی پنجاه و یک ساله بود که در قدس شرقی متولد شد و در کنار پدرش در قبرستان صهیون در نزدیکی شهر قدیمی قدس به خاک سپرده خواهد شد.

حمله نیروهای اسرائیلی به بیمارستان محل نگهداری پیکر ابوعاقله

از طرف دیگر خبرگزاری معا گزارش داد که پلیس اسرائیل به بیمارستان فرانسوی در قدس یورش برده و مانع خروج جنازه از آن می شود.

براساس گزارش این خبرگزاری، نیروهای اسرائیلی با بمب های گازی و گلوله های پلاستیکی به شرکت کنندگان در مراسم تشییع ابوعاقله حمله کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی از طریق بلندگو اعلام کرد که در صورتی که سردادن شعارها و اهتزاز پرچم ها ادامه داشته باشد، به بیمارستان محل نگهداری پیکر شیرین ابوعاقله حمله خواهد کرد.

نیروهای اسرائیلی با تعداد زیاد ورودی های این بیمارستان را محاصره کرده اند این در حالی است که صدها نفر جلوی این بیمارستان تجمع کرده اند و شعار سر می دهند.

شبکه الجزیره نیز در این باره گزارش داد: نیروهای اسرائیلی ظهر امروز(جمعه) مانع خارج کردن پیکر شیرین ابوعاقله از بیمارستان فرانسوی در قدس کردند و کاروان تشییع را سرکوب و تشییع کنندگان را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

براساس این گزارش، نیروهای پلیس اسرائیل به خودرویی حامل شیرین ابوعاقله یورش بردند و پرچم فلسطین را از روی آن پایین کشیدند.

نماز جمعه نیز در محوطه بیمارستان فرانسوی و نماز غایب برای روح شهدای فلسطینی اقامه شد.

حاضران پس از پایان نماز، پرچم های فلسطین و تصاویر شهید ابوعاقله را به اهتزاز درآوردند و شعار سر دادند.

نظر شما