-
دعوای پژمان جمشیدی با بازیگر معروف در آنتن زنده | پژمان جمشیدی برنامه را ترک کرد
-
پژمان بازغی بازیگری را کنار گذاشت | شغل جدید پژمان بازغی همه را غافلگیر کرد
-
لاغری عجیب مهراوه شریفی نیا | بیماری مهراوه شریفی نیا صحت دارد؟
-
مهاجرت بهرام رادان علنی شد | دلیل ممنوع الکاری بهرام رادان چیست؟
-
حرف زشت شرکت کننده به مهران مدیری | برنامه دورهمی توقیف شد؟
-
فوری|واریز یارانه جدید به حساب حذف شدگان دور جدید کمک معیشتی
-
خداحافظی با واریز یارانه نقدی|تخفیف در خرید کالا جایگزین می شود
-
فوری|فروش نقدی خودروی جذاب از سه شنبه؛جزئیات و قیمت
-
تصمیم جدید برای سهام عدالتی ها | سهام عدالت قابل فروش شد
-
تصمیم جدید دولت برای یارانه جدید رئیسی | یارانه این افراد حذف می شود؟
به گزارش مثلثآنلاین، به نقل از سایت خبرسراسری، محمدصالح جوکار، دبیر اول کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس، درباره جزئیات طرح «استفاده بهینه از اشتیای باستانی و گنجها» گفت: «من چنین طرحی را تاکنون ندیدهام و در مجلس رسما چیزی بحث نشده است. این طرح نیز تصویب نشده است و صرفا از سوی نمایندگان مطرح شده است و مسیر طولانی را در پیش دارد. اشیا تاریخی و باستانی را که نمیتوان فروخت مگر اینکه یک شخص بخواهد موزهای عمومی برای مردم تأسیس کند در این شرایط میتوان آثار را در اختیار آن قرار داد. مالکیت آثار تاریخی متعلق به مردم است و وزارت میراث فرهنگی که نمی تواند آثار را بفروشد».
وی در ادامه درباره احتمال سوءاستفاده قاچاقچیان آثارباستانی از این طرح افزود: «بله حرفی نیست اما عدهای علاقهمند هستند آثار را بیاورند و موزه تأسیس کنند که مردم ببینند و شکی در این نیست ما هم که نمیخواهیم آثار را زیرخاک نگه داریم و حبس کنیم آیندگان باید این آثار را ببیند و نسبت به میراث فرهنگی خودشان غرور داشته باشند. اگر قرار باشد آثار تاریخی را حبس کنیم که کار درستی نیست ما باید توسعه موزهها را در کشور داشته باشیم تا آثار برای مردم به نمایش گذاشته شود».
جوکار در پایان نسبت به راهکار های مقابله با قاچاق آثار تاریخی در این طرح اشاره کرد: «در این بحثها یگان حفاظتی لازم است.امروز منابع طبیعی و محیط زیست یگان حفاظت دارند در حوزه میراث فرهنگی نیز قطعا نیاز است که یگان حفاظت داشته باشیم و ما باید آنچه متعلق به پیشینیان ما هست و ما امروز به عنوان یک میراث جاودان از آنها نگهداری میکنیم یقینا یگان حفاظت نیاز است».
∎