شناسهٔ خبر: 54004301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

افتتاح اولین شعبه صلح یاری ویژه شهرداری بندرعباس

موج نیوز

شهردار بندرعباس گفت: شعبه صلح یاری ویژه شهرداری در راستای اشاعه فرهنگ صلح وسازش در میان اقشار جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اولین شعبه صلح یاری ویژه شهرداری بندرعباس با حضور شهردار بندرعباس، معاون قضایی رئیس کل دادگستری هرمزگان، شهردار منطقه یک و جمعی از مدیران شهرداری در شهرداری منطقه یک بندرعباس افتتاح شد.

شهردار بندرعباس در این مراسم با تقدیر و تشکر از ریاست دادگستری استان هرمزگان در تدبیر و مدیریت خوب و راه اندازی این شعبه در شهرداری بیان کرد: راه‌اندازی این شعبه با هدف تسریع در حل مشکلات مردم که به شهرداری در حوزه های مختلف همچون ساخت و ساز و پروانه های ساختمانی مربوط می شود کمک بزرگی به صلح و سازش است. 

وی افزود: مجموعه حقوقی قلب تپنده هر سازمانی محسوب می شود و اگر حقوقی در هر سازمان قوی باشد مطمئناً آن سازمان نیز رشد می کند.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: راه اندازی صبر(صلح و سازش، بخشایش و رضایت) منشاء خیر و برکت برای شهروندان در شهر بندرعباس و اینکه جلوگیری از ورود پرونده به دستگاه های قضایی است.

نوبانی در پایان گفت: مجموعه قضایی هرمزگان برای رفع مشکلات مردم در حوزه های مربوط به شهرداری ارتباط و همکاری تنگاتنگی با شهرداری بندرعباس دارد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در این مراسم بیان کرد: باتوجه به جایگاه ویژه صلح و سازش در فرهنگ و عرف جامعه و همچنین تاکید مسئولان قوه قضائیه، در سراسر کشور تلاش خوب و مضاعفی نسبت به گذشته در جهت استفاده از ظرفیت مردمی برای حل و فصل پرونده های قضایی انجام شده است.

وی گفت: راه اندازی ستاد صلح یاری شهرداری بندرعباس در راستای کاهش مشکلات شهروندان و جلوگیری از ورود پرونده به مراجع قضایی میگردد و همچنین گسترش فرهنگ صلح و سازش در میان تمامی اقشار جامعه از اهداف این طرح است.

حمزه ای ماشاری افزود: ساخت و سازها، مالکیت و موضوعاتی از این قبیل در شعبه ویژه‌ شهرداری بندرعباس رسیدگی می‌شود.

وی با تقدیر از شهردار بندرعباس در راستای راه اندازی شعبه صلح یاری در شهرداری،گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات مردم استفاده کرد و افتتاح این شعبه در شهرداری  نیز اقدامی قابل تقدیر است و از این اقدام خوب حمایت می کنیم و امیدواریم  که با همت شهردار بندرعباس بتوانیم شعبه ای دیگر در غرب بندرعباس راه اندازی شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم احکام اعضای این شورا، ندا برفروشان، محمد بدرقه و علی دهقانی سیاهکی با امضای مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به آن ها اهدا شد.

نظر شما