شناسهٔ خبر: 53991110 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد

ارتقای جایگاه تولید و اشتغال در بخش معدن و صنایع معدنی استان‌ها

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: اولویت‌ها براساس موضوع اکتشاف، زیرساخت، نوآوری، فناوری و ... تعیین و مشوق‌ها در این حوزه‌ها اختصاص خواهد یافت تا در نهایت به این هدف منتهی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، وجیه ا... جعفری در نشست آمایش استانی که با حضور رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی برگزار شد، از اولویت بندی و مزیت‌های سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی استان‌ها خبرداد و گفت: با توجه به هدف نهایی ایمیدرو برای ارتقا جایگاه تولید و اشتغال، اولویت‌ها براساس موضوع اکتشاف، زیرساخت، نوآوری، فناوری و ... تعیین و مشوق‌ها در این حوزه‌ها اختصاص خواهد یافت تا در نهایت به این هدف منتهی شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: این سازمان با همکاری مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مناطق پتانسیل دار از نظر مزیت اقتصادی معدن و صنایع معدنی را بررسی و گروه بندی می‌کند و برای مناطق اولویت دار، مشوق در نظر گرفته می‌شود.

مشوق‌های قابل ارائه
وجیه ا... جعفری با اشاره به مشوق‌های قابل ارائه از سوی ایمیدرو به سرمایه گذاران حوزه معدن و صنایع معدنی تصریح کرد: این مشوق‌ها شامل ارائه تامین مالی، ضمانتنامه صندوق بیمه سرمایه گذاری و نیز تعریف مشوق‌های جدیدی است که از سوی هیات مدیره تصویب خواهد شد.

وی ادامه داد: از این رو، با ارائه اطلاعات شفاف و دارای توجیه اقتصادی، زمینه هدایت سرمایه گذاران به سمت طرح‌های معدنی پتانسیل دار فراهم خواهد شد. متعاقب آن، توسعه مناطق کم برخوردار کشور به نحو مطلوب فراهم و از هدر رفت سرمایه‌ها جلوگیری خواهد شد.

بررسی مناطق اولویت دار
احمد تشکینی، رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست گفت: طبق گروه بندی اولیه مناطق کشور شامل ۴ گروه می‌شوند منطقه ۱: مناطق کمتر برخوردار (توسعه اشتغال با اولویت فوری)، منطقه ۲: مناطق کمتر برخوردار (توسعه اشتغال)، منطقه ۳: مناطق عادی (حفظ و بهبود اشتغال موجود) و منطقه ۴: توسعه یافته (تمرکز زدایی) تعریف شد.

وی ادامه داد: در جلسات بعدی با مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو، مناطق مزیت دار بخش معدن و صنایع معدنی را در استان‌های مختلف بررسی و مشوق‌های قابل اعطا را بر اساس مناطق اولویت دار مشخص می‌کنیم.

نظر شما