شناسهٔ خبر: 53982118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ویس کرمی: ای کاش بازی شفافیت را آغاز نمی کردیم

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنده طرح شفافیت قوای سه گانه را تنها نمایشی از شفافیت می دانم و معتقدم که به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

صاحب‌خبر -
  • آزادی‌خواه: مجلس به دنبال تعمیم شفافیت به تمام بخش‌هاست
  • صباغیان: زاکانی فکری برای ترافیک پایتخت کند
  • نقدعلی: باید از تصمیمات اقتصادی دولت حمایت کنیم
  • درخواست سلیمی برای رسیدگی به اعتراضات جاماندگان دریافت یارانه
  • سازمان هدفمندی یارانه‌ها شفاف می‌شود
  • نیکزاد: کمیسیون اجتماعی وضعیت جاماندگان دریافت یارانه را پیگیری کند

اقتصادآنلاین _ پرستو بهرامی‌راد؛ مهرداد ویس کرمی در جریان جلسه علنی مجلس و بررسی پیشنهادات نمایندگان در طرح شفافیت قوای سه گانه، بیان کرد: آیا مسائل محرمانه صرفا منحصر به موارد نظامی است. آیا اهمیت امنیت قضایی کشور کم تر از اطلاعات نظامی است. آیا امروز موشک های اوکراین تعیین کننده است یا غلات و روغن اوکراین مسئله تعییت کننده در جنگ است.

او بیان کرد: آیا اعلام ذخایر استراتژیک یک کشور اهمیت کم تری از مسائل نظامی دارد. کل این طرح نمایش شفافیت است. آنچه که در این طرح به شفافیت مجلس باز می گردد دو سوم رای می خواهد و آنچه به قوای دیگر مربوط می شود نصف بعلاوه یک رای می خواهد. همکاران انقلابی این شفافیت نیست. نیت شما خیر است اما آنچه که مهم است عمل می باشد.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: این طرح با اصول متعددی از قانون اساسی در تضاد است و با علم اندکی که من دارم کاملا واضح است که به نتیجه ای نخواهد رسید. ای کاش این بازی از ابتدا شروع نشده بود. این راه نتیجه ای نخواهد داشت. بنده یکبار مخالفت کردم تا در پیشگاه الهی حجت خود را ادا کرده باشم. بنده اصل این طرح را نمایش شفافیت می دانم و از آنجا که برخلاف شرع، قانون اساسی و اخلاق است راه به جایی نخواهد برد.

آزادی‌خواه: مجلس به دنبال تعمیم شفافیت به تمام بخش‌هاست

حجت الاسلام احد آزادی خواه در تذکری شفاهی در جلسه مجلس، بیان کرد: خدا را شاکر هستیم که موضوع شفافیت در دستور کار مجلس قرار دارد. مجلس شفافیت را از خود آغاز کرد و از آنجا که کار شایسته ای است می خواهیم آن را به سایر قوا نیز تعمیم دهیم.

نماینده ملایر در ادامه اظهار کرد: مجلس در حال حاضر شفاف ترین نهاد کشور است، همین الان از غرب تا شرق کشور تمام مذاکرات مجلس را می شنوند، هیچ جلسه ای در حال حاضر به شفافیت مجلس نیست. مردم از ما مطالبه  شفافیت را دارند. اجازه دهید ما نیز مطالبه مردم را محقق کنیم. بر اساس ماده سه این طرح به جز مواردی که در قانون پیش بینی شده و امکان جلسه غیرعلنی برای نهادها وجود دارد، همه موضوعات و جلسات باید شفاف گردد. ما نباید با سخنانی خلاف واقع خودزنی کنیم.

صباغیان: زاکانی فکری برای ترافیک پایتخت کند

محمدرضا صباغیان در مجلس در تذکری گفت: آلودگی هوای تهران مردم را آزار می دهد.

او با اشاره به ترافیک تهران گفت: عصر روز گذشته همچون سایر مردم بیش از دو ساعت در ترافیک بودم که این وضعیت ترافیک برای مردم آزاردهنده است. علاوه بر این آلودگی هوا هم مشکلی مضاعف به شمار می آید.

این نماینده مجلس تاکید کرد که باید شورای شهر تهران و شهردار تهران علاجی برای ترافیک پایتخت پیدا کنند چون این وضعیت مردم را با مصیبت مواجه کرده است.

نقدعلی: باید از تصمیمات اقتصادی دولت حمایت کنیم

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی و در زمان بررسی جزییات طرح شفافیت قوای سه گانه در تذکری گفت: امروز دولت انقلابی با وجود تمام بحث های تورمی و فشارهای اقتصادی اصلاحات زیرساختی را شروع کرده است. چه شفافیتی زیباتر از آن که رییس جمهور در تلویزیون واقعیت رانت و فساد در برخی رویه های گذشته را تببین کرده و از همه صاحب نظران برای اصلاحات اقتصادی کمک می خواهد.

وی ادامه داد: در این بین شاید برخی ها حس کنند اگر با هجمه به دولت، برخی از جلوه های تورمی و مشکلات را به رخ مردم بکشند، به مردم خدمت کرده اند حال اینکه ما نمایندگان در نامه ای از رییس جمهور برای کاندیداتوری در انتخابات دعوت کردیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: انتظار می رود از سیاست های درست رییس جمهوری حمایت کرده و عیوب در تصمیم گیری ها را اصلاح کنیم چون ورود منطقی و منصفانه کارها را جلو می برد؛ بعضا در اظهارنظرها نسبت به تصمیمات دولت بوی بی انصافی حس می کنم.

نقدعلی گفت: زمانی دولت خانه نشین داشتیم و امروز دولت جهادی داریم؛ نکند خدای نکرده اول کافر به دولتی شویم که خودمان حمایت کردیم. برخی از اظهارنظرها با انصاف بیان شود. خودمان گفتیم باید ساختارها اصلاح شود و بسترهای فساد و رانت از بین رود البته که در اجرا برخی مشکلات وجود دارد.

درخواست سلیمی برای رسیدگی به اعتراضات جاماندگان دریافت یارانه

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، در تذکری با اشاره به اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ کالاهای اساسی اظهار کرد: از دولت بابت اقدامات در یارانه تشکر می‌کنم که شفافیت همین است، اما تعدادی از مردمی که ذی حق بوده‌اند، جا مانده‌اند و به آن‌ها یارانه‌ای پرداخت نشده است. درخواست دارم که در سامانه‌ی مربوطه به اعتراضات کسانی که حق‌شان بوده است، رسیدگی شود.

این عضو هیات رییسه مجلس بر لزوم توجه و رسیدگی ویژه به این اعتراضات تاکید کرد و گفت: به برخی از کارکنان و برخی اقشار دیگر یارانه‌ای پرداخت نشده و این افراد معترض هستند.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها شفاف می‌شود

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان هدفمندی یارانه ها و صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیما و وزارت نفت نیز مشمول قانون شفافیت قوای سه گانه شدند.

نیکزاد: کمیسیون اجتماعی وضعیت جاماندگان دریافت یارانه را پیگیری کند

علی حدادی مجلس در تذکری گفت: نگرانی در سطح جامعه درباره جا ماندگان دریافت یارانه به وجود آمده است. با وجودی که سامانه رفاه ایرانیان به عنوان مرجع برای مراجعه جاماندگان معرفی شده است اما پیام های زیادی به ما رسیده که مردم نمی توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

او ادامه داد: با وجودی که اقدام اساسی برای اصلاح ساختار اقتصادی انجام می شود اما جاماندگان از دهک هایی هستند که یارانه شامل حال آن ها می شود پس لازم است امکان ثبت نام و دریافت یارانه برای آن ها فراهم شود.

علی نیکزاد نایب رییس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: آقای حسینی معاون پارلمانی رییس جمهوری به این موضوع توجه کنند تا این شیرینی کار تلخ نشود. رییس کمیسیون اجتماعی هم جلسه ای برای بررسی این موضوع تشکیل دهد.

او افزود: تعدادی از مردم برای دریافت یارانه جامانده اند و سامانه رفاه برای ثبت نام آن ها به درستی عمل نمی کند. لازم است که تذکر جدی داده شود.

برچسب‌ها:

نظر شما