شناسهٔ خبر: 53980682 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

ارائه خدمات به منطقه اسکان غیر قانونی نیست

موج نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به یزد گفت: اسکان غیر رسمی غیر قانونی نیست و باید خدمات دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به یزد گفت: کار اصلی حوزه بازآفرینی حمایت از اسکان غیر رسمی است چون غیر قانونی نیست و باید خدمات دریافت کنند.

آیینی گفت: موضوع الحاق منطقه اسکان به محدوده در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران باید پیگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: خارج از محدوده بودن مانع ارائه خدمات نیست و در قانون بودجه هم در تمام اسکان های غیر رسمی اسناد ارائه شود و قانون دایمی را به عنوان لایحه به مجلس بردیم که سند و خدمات به مناطق اسکان تعلق بگیرد.

 

**موضوع الحاق منطقه اسکان یزد تسریع شود

رضا یادگاری مدیر کل پیشین اداره کل راه و شهرسازی استان یزد با تاکید بر الحاق منطقه اسکان، گفت: 40 هکتار مساحت منطقه اسکان است و درخواست های متعددی برای الحاق داده شد و در شورای برنامه ریزی استان یزد هم مصوب شده و با توجه به اینکه سفر وزیر هم به یزد انجام شد سریعتر نسبت به الحاق این منطقه اقدام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه ساکنان این منطقه به نوعی مالباخته هستند.

کاربری خدماتی در حریم می تواند وجود داشته باشد و تمام کاربری بهداشتی، آموزشی و ورزشی امکان ساخت در حریم شهر را دارند، کاربری مسکونی محدودیت دارد، لذا تمام دستگاه های دولتی می توانند این زمین ها را برای ساخت ورزشگاه و ... در اختیار بگیرند.

یادگاری گفت: محدودیتی که قانون منع فروش زمین های فاقد کاربری مسکونی جهت امر مسکن که در سال 83 اجرایی شد دستگاه های خدمات رسان امکان ارائه خدمات آب و برق و ... در این مناطق ندارند که با توجه به مال باخته بودن این ساکنان امیدواریم سریعتر مشکل رفع شود.

نظر شما