شناسهٔ خبر: 53972929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

قالیباف: هر چه از دستمان برآید، برای بهبود وضعیت معلمان انجام می‌دهیم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور:ما مسئولان و مدیران هرکجا که هستیم هیچگاه نباید معلمان را فراموش نکنیم. بنابراین در هر بخشی هر کمکی که از ما برآید در خدمت معلمان هستیم. حال این کمک می‌خواهد از بعد حقوق، امکانات، تسهیلات و رفاهیات برای معلم باشد یا به‌روزشدن تجهیزات و وسایل آموزشی و کمک آموزشی.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاسی فردا: معتقدم اگر کاری انجام می‌شود، باید محکم و مستحکم باشد، مثل تصویب رتبه‌بندی معلمان

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور:در رابطه با موضوع رتبه‌بندی معلمان، گاهی اعتراض می‌شد که چرا بررسی این طرح به تأخیر می‌افتد، اما بنده معتقد بودم بنا نیست کار ناقصی انجام دهیم. ما در جایی نشستیم که مکلفیم قانونی را تصویب کنیم که وقتی به مرحله اجرا رسید، مستحکم بوده، اعتبار آن پیش‌بینی شده و امکان اجرایی‌شدن داشته باشد.

 بنده از روزی که توفیق خدمت در مجلس را پیدا کردم، برای ارتقای نقش معلم تمام تلاش خودم را انجام دادم. البته همکاران ما در کمیسیون آموزش بیش از بنده تلاش کردند. در صحن علنی، به حدی نمایندگان نسبت به موضوع معلمان علاقه‌مند بودند که هنگام رأی‌گیری بیش از ۹۳.۵ درصد نمایندگان به طرح رتبه‌بندی معلمان رأی مثبت دادند و این حاکی از اهمیت این موضوع در دیدگاه نمایندگان است. لذا مطمئن باشید دغدغهٔ شما معلمان را همکاران من در مجلس با جدیت پیگیری می‌کنند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور:ما مسئولان و مدیران هرکجا که هستیم هیچگاه نباید معلمان را فراموش نکنیم. بنابراین در هر بخشی هر کمکی که از ما برآید در خدمت معلمان هستیم. حال این کمک می‌خواهد از بعد حقوق، امکانات، تسهیلات و رفاهیات برای معلم باشد یا به‌روزشدن تجهیزات و وسایل آموزشی و کمک آموزشی.

قالیباف

رتبه‌بندی معلمان نقطۀ آغاز احیای جایگاه معلمان است

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور:

اگر در کشور توانستیم کاری کنیم که معلم منزلت و جایگاه خودش را پیدا کند، گام مؤثری در جامعه برداشته‌ایم. ما ادعا نداریم که طرح رتبه‌بندی معلمان تمام مشکلات معلمان را حل خواهد کرد، بلکه این نقطه آغاز کاری بوده که شروع شده و باید تلاش کنیم که به‌خوبی اجرا شود و در ادامه مجلس به‌درستی این طرح را تکمیل کند.

قبل و بعد از رأی اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش، به ایشان گفتم آموزش و پرورش در حوزهٔ مدیریت در سطوح مختلف آسیب دیده است. ما در ۱۶ سال گذشته، یعنی در ۴ دولت گذشته، به دلایل مختلف شاهد بودیم هر دو سال وزیر این وزارت‌خانه تغییر می‌کند که هیچ آسیبی برای آموزش و پرورش بالاتر از این نیست.

 وقتی به زندگی خودم نگاه می‌کنم، نقش بی‌نظیر معلمان را در زندگی خود به‌خوبی احساس می‌کنم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور:وقتی به زندگی خودم و دوستانم نگاه می‌کنم، واقعاً نقش بی‌نظیر معلمان در زندگی خود را احساس می‌کنم. باید به دانش‌آموز آن شهر محروم سیستان و بلوچستان افتخار کنیم، که در کنکور رتبهٔ دو تا سه‌رقمی آورده، و بااینکه می‌توانسته بهترین دانشگاه را در تهران انتخاب کنند، باز همچنان رشتهٔ معلمی را در دانشگاه فرهنگیان انتخاب کرده و معتقد است هیچ افتخاری برای او بالاتر از این نیست که مجدداً در مناطق محروم به آموزش بپردازد.

 منزل و مدرسه و مسجد و محله: چهار عنصر اثرگذار در زندگی افراد

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور:

برای یک اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و محیط‌زیست و امنیت درست باید به چهار «میم»، یعنی منزل و مدرسه و مسجد و محله، توجه کنیم. هر کدام از این چهار مورد در زندگی افراد، شکل‌گیری خانواده‌ها، و جامعه‌سازی اثرگذار است. به همین دلیل، معلمان بی‌نظیرترین و مؤثرترین رهبران تربیت جامعه هستند که در تمامی این موارد می‌توانند نقش داشته باشند.

مشکل از مدیریت است، وگرنه ظرفیت‌های مالی و نیروی انسانی خلاق در کشور وجود دارد

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور:

 بنده به‌عنوان یک خدمت‌گزار که بیش از ۴۰ سال سابقهٔ اجرایی دارم، عرض می‌کنم که کشور ظرفیت مادی و مالی کافی و نیروهای قابل، خلاق، محکم و باسواد در اختیار دارد، اما مدیریت ما مسئولان به‌گونه‌ای است که افراد کاردان به هر دلیلی از مسیر خارج شده و افرادی که آن ظرفیت‌ها را ندارند در مسیر قرار می‌گیرند؛ ما امروز باید این چالش را حل کنیم.

اگر هر کدام از ما مدیران به‌درستی مجموعه‌مان را مدیریت می‌کردیم، شاهد این اتفاق نبودیم که با پول بیت‌المال و انفال جامعه، خودرو تولید شود و سپس به‌صورت قرعه‌کشی که از منظر اقتصادی، مدیریتی و فرهنگی و نیز عدالت، هیچ منطقی ندارد، عرضه شود که با هر شاخصی آن را بررسی کنیم کاری عبث است.

نظر شما