شناسهٔ خبر: 53969374 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

7 میلیون نفر یارانه کمک معیشتی نگرفتند

معاون رفاه وزارت کار گفت: تعداد کسانی که یارانه کمک معیشتی نگرفتند و یا افرادی که در دهک دهم پردرآمد هستند، 7 میلیون برآورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، داریوش ابوحمزه در ارتباط با بخش خبری ساعت 14 در مورد اینکه گفته می‌شود یارانه کمک معیشتی برای برخی افراد واریز نشده است، گفت: کسانی که یارانه کمک معیشتی برایشان واریز نشده، می‌توانند در سامانه‌ای که اعلام شده است، اعتراض خود را ثبت کنند. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: یارانه کمک معیشتی به افرادی که در دهک‌های یک تا 9 درآمدی قرار دارند، واریز شده است، به گونه‌ای که برای سه دهک کم‌درآمد 400 هزار تومان و برای 6 دهک پردرآمد 300 هزار تومان واریز شده و دهک دهم که افراد پردرآمد هستند، اصولاً واریزی برایشان صورت نگرفته است.

به گفته ابوحمزه، کسانی که به دلایل مختلف یارانه نمی‌گیرند، مثلاً افرادی بوده‌اند که در سال 92 پدر خانواده از دریافت یارانه انصراف داده و فرزندان آن پدر که بعدا ازدواج کرده و تمکن مالی هم ندارند جزو جاماندگان به شمار می‌روند و طبق قانون این افراد می‌توانند تقاضای خود برای دریافت یارانه را در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت کنند که بعد از بررسی اگر در دهک درآمد نباشند، مشمول دریافت یارانه خواهند شد.

معاون وزیر تعاون همچنین در مورد مشکل بالا نیامدن سایت وزارت رفاه گفت: پیش‌بینی‌های پشتیبانی فنی انجام شده است و قرار بر این بود که سامانه به یک میلیون مراجعه به صورت هم‌زمان هم بتواند پاسخ دهد، اما تعداد مراجعات بیشتر شد، در عین حال تلاش می‌کنیم سامانه را ارتقا دهیم.

وی گفت: همکاران ما در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نیز شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا سامانه سازمان هدفمندی برای ثبت‌نام جاماندگان یارانه باز شود. در حال حاضر 7 میلیون نفر جامانده از یارانه هستند که ممکن است تعدادی از آنها تقاضا برای دریافت یارانه داشته باشند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر سامانه پایگاه رفاه ایرانیان با وجود تراکم ورود مردم در دسترس قرار دارد، اما این سا مانه فقط برای ثبت اعتراض نسبت به دهک‌های درآمدی است و درخواست‌ها برای افراد جامانده باید از طریق سامانه سازمان هدفمندی پیگیری شود.

ابوحمزه این اطمینان خاطر را به جاماندگان یارانه معیشتی داد و گفت:‌همکاران ما در سازمان هدفمندی یارانه‌ها تلاش می‌کنند، سامانه‌ای برای ثبت تقاضا برای دریافت یارانه را به زودی در دسترس قرار دهند. 

وی همچنین گفت: آمار کسانی که تمکن مالی آنها تغییر پیدا کرده زیاد نیست، چون تمکن مالی در کوتاه‌مدت تغییر پیدا نمی‌کند و در حال حاضر هیچ‌کس از یارانه‌بگیران حاضر حذف نشده است، اما اگر کسانی نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض داشته باشند، می‌توانند در سامانه پایگاه رفاه ایرانیان ثبت کنند و هر شش ماه یکبار بررسی دهک‌های درآمدی انجام می‌شود.

ابوحمزه از مردم خواست ،در ورود به سامانه عجله نداشته باشند و می‌توانند طی روزهای آینده مراجعه کنند تا ما بتوانیم خدمات بیشتری به تعداد افراد بیشتر ارائه کنیم. همچنین سامانه سازمان هدفمندی هم به زودی در اختیار جاماندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما