شناسهٔ خبر: 53965652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

همکاری مجلس و دولت در اجرای صحیح طرح هدفمندسازی یارانه‌ها

زنجان- باقری، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت:حذف ارز ترجیحی و تخصیص یارانه‌ها به‌صورت مستقیم به دست مردم به لحاظ تئوری، طرح خوبی است و مجلس شورای اسلامی در اجرای صحیح این طرح به دولت کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار بازار به حذف تدریجی، ارز ترجیحی از کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: طرحی که در حال حاضر توسط دولت اجرا می‌شود بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی است و در این میان نه، فقط مجلس یازدهم چرا که برخی قوانین در این مجلس و برخی دیگر در مجلس قبلی مصوب شده بود و هدفمندی یارانه‌ها قسمتی از این قانون است که دولت اجرا می‌کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه نحوه پرداخت یارانه‌ها چه در مورد نان و چه سوخت و سایر اقلام اساسی ایراد دارد، گفت: روش پرداخت یارانه‌ها به‌گونه‌ای است که هم سبب قاچاق کالا می‌شود و هم سودجویان و دلالان سوءاستفاده می‌کنند.

باقری تاکید کرد: دولت به همین دلیل در پی تغییر روش تخصیص یارانه‌ها بود که صلاح دانسته این کار را ابتدا از آرد و نان آغاز کند.

وی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی و تخصیص یارانه‌ها به‌صورت مستقیم به دست مردم به لحاظ تئوری، طرح خوبی است، ابراز داشت: مجلس شورای اسلامی در اجرای صحیح و عادلانه این طرح به دولت کمک می کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: حذف ارز ترجیحی، امتحانی برای توانمندی دولت در اجرا است و در این میان نحوه اجرا مهم نیست بلکه مهم این است که یارانه مربوطه به دست مردم برسد.

باقری با بیان اینکه روش تخصیص یارانه نان به‌گونه‌ای است که یارانه در هنگام خرید نان به‌صورت غیرمستقیم به دست مردم می‌رسد،افزود: مردم نان را با هزینه کم خریداری می‌کنند و مابه‌التفاوت آن را دولت به‌طور مستقیم به نانوا پرداخت می‌کند.

نظر شما