شناسهٔ خبر: 53956274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تعهد اشتغال ایثارگران در دستگاه‌های دولتی قزوین ۱۷۵ درصد محقق شد

گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: بر مبنای تفاهم‌نامه منعقدشده بین استانداری و بنیاد شهید بنا بود ۳۰۰ ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی استخدام شوند که با جذب ۵۳۳ ایثارگر ۱۷۵ درصد این تعهد محقق شده است.

صاحب‌خبر -

غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان سال 1399 تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری قزوین و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایجاد 1100 شغل برای خانواده شهدا و ایثارگران منعقد شد، اظهار داشت: طبق این تفاهم‌نامه مقرر شده بود برای 400 ایثارگر از طریق تسهیلات خوداشتغالی، 300 ایثارگر با استخدام در دستگاه‌های اجرایی و 400 ایثارگر از طریق جذب در شرکت‌های خصوصی شغل ایجاد شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده برای تحقق بندهای مختلف این تفاهم‌‌نامه اضافه کرد: بر مبنای تفاهم‌نامه منعقدشده بین استانداری و بنیاد شهید بنا بود 300 ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی استخدام شوند که با جذب 533 ایثارگر 175 درصد این تعهد محقق شده است.

حقایق‌پور ادامه داد: همچنین طی این دو سال برای 255 ایثارگر نامه معرفی جهت دریافت وام اشتغال و آمار یاد شده بیانگر تحقق بیش از 50 درصدی تحقق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در اشتغال‌زایی ایثارگران در حوزه تسهیلات خوداشتغالی است. در ضمن نامه معرفی جهت جذب 356 ایثارگر در شرکت‌های خصوصی هم صادر شده است.

وی ادامه داد: بر اساس همین تفاهم‌نامه قرارشده تیمی از سوی بنیاد شهید جهت اشتغال جامعه ایثارگران در بخش‌های خصوصی با مدیران مربوطه جلسه برگزار کنند که گزارش این جلسه‌ها هر 3 ماه یک‌بار ارائه خواهد شد.

نصب تصاویر 60 شهید در معابر بخش شال

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان در بخش دیگری از این گفتگو از نصب تصاویر 60 شهید در معابر بخش شال شهر تاکستان خبر داد و گفت: به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تاکستان تصاویر 60 شهید در 30 تابلوی معابر اصلی و فرعی بخش شال با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نصب شد.

حقایق‌پور با بیان اینکه اجرای برنامه‌های ترویجی در دستور کار بنیاد است، گفت: تعویض، ترمیم و بهسازی تابلو‌های شهدا در معابر اصلی و فرعی از جمله این برنامه‌هاست. تابلو‌های تصاویر شهدا از مهمترین راهکار‌های زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و معرفی آن‌ها به نسل امروز است؛ به همین خاطر نصب آن‌ها اهمیت بسزایی دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما