شناسهٔ خبر: 53917805 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اظهارات مهم قالیباف درباره گرانی آرد و ماکارونی/ ارز ترجیحی باید هدفمند شود

قالیباف گفت: سیاست مجلس افزایش دریافتی مردم که باعث تورم بیشتر می‌شود، نیست بلکه سیاست مجلس حفظ قدرت خرید مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت گذشته با تصمیمات خلق الساعه تعیین ارز ۴۲۰۰ تومانی ضربه‌ای بسیار سهمگینی به اقتصاد کشور زده است و کسانی که این ضربه را به اقتصاد کشور زدند که باعث حیف و میل ده ها هزار میلیارد دلار از سرمایه کشور شد ،باید پاسخگو باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: علاوه بر این ارز ترجیحی به هیچ وجه نتوانسته است باعث کنترل گرانی‌ها هم بشود، در این وضعیت هر کارشناس دلسوز اقتصادی این مسئله را تأیید می‌کند که ارز ترجیحی باید هدفمند شود. بنابراین درباره اصلاح اصل هدفمندکردن یارانه ها و ارز ترجیحی همه اجماع دارند. اما درباره نحوه آن ما حرف های جدی داریم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا و مهر بخوانید؛

* سیاست مجلس افزایش دریافتی مردم که باعث تورم بیشتر می‌شود، نیست بلکه سیاست مجلس حفظ قدرت خرید مردم است.

* امروز یکی از مباحث مهمی که مورد توجه نمایندگان است و وظیفه دارم به آن بپردازم بحث مربوط به گرانی‌ها و مشخصاً گرانی آرد صنعتی و ماکارونی است.

* مساله اصلی که باعث نگرانی مردم شده این است که گرانی‌های اخیر آغاز گرانی‌های کالاهای اساسی باشد که معیشت مردم به آن گره خورده است

* ریشه نگرانی مردم این است، اگر قرار است ارز ترجیحی مربوط به کالاهای اساسی هدفمند شوند گرانی‌های شدیدی در دیگر کالاها که مرتبط با آن هستند، ایجاد می‌شود. در موضوع آرد صنعتی و ماکارونی به گونه‌ای عمل شد که این نگرانی‌ها افزایش یافت.

* در این جلسه توضیح می‌دهم که برنامه مجلس برای حفظ قدرت خرید مردم چیست و روشن می‌کنم اگر دولت این بر نامه را اجرایی کند مردم با آرامش می‌توانند به حداقل زندگی خود اطمینان داشته باشند.

ادامه دارد...

نظر شما