شناسهٔ خبر: 53883551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

درخواست ورود رییس قوه قضاییه به موضوع بهنام موسیوند

صاحب‌خبر -

احمدرضا حائری، فعال حقوق بشر، در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه نسبت به وضعیت جسمانی یکی از زندانیان زندان رجایی شهر به نام بهنام موسیوند ابراز نگرانی کرده و خواستار ورود رییس قوه به این موضوع شده است.

به گزارش انصاف نیوز، آقای حائری در بخشی از این نامه نوشته است: چنانکه پیشتر در موارد مکرر به شما و دیگر مقامات جمهوری اسلامی یادآور شده، وجود مصوبه‌ها و بخش‌نامه‌های پنهانی و عدم استقلال قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها، موجب نقض حق حیات زندانیان سیاسی شده است، روندی که در کمال تأسف و تأثر هم اکنون نیز ادامه داشته و با رفتارهای غیرقانونی و غیر انسانی نهادهای امنیتی، دادیاری ناظر بر زندانیان سیاسی (مستقر در زندان اوین) و همچنین زندانبانان زندان رجایی شهر، جان زندانی سیاسی دیگری به نام بهنام موسیوند در خطر جدی قرار گرفته است.

حائری با بیان این که موسیوند در حال حاضر «برای دفاع از حقوق قانونی و انسانی خود دست به اعتصاب غذا» زده است، به حق اعزام به مرخصی درمانی اشاره کرده و از زدن دستبند و پابند برای اعزام به بیمارستان و ایزوله کردن زندانی در بیمارستان و محروم کردن خانواده از دسترسی به اوانتقاد کرده است.

او در پایان نامه‌ی خود نوشته است: سابقه نشان داده است، حفظ حق حیات زندانیان سیاسی و حق سلامت آنها، برای بخش‌هایی از نهادهای امنیتی و قضایی دغدغه جدی به حساب نمی‌آید، و در مواردی همچون مورد اخیر، با تخلفات آشکار قانونی در عمل زندانی سیاسی را به سمت مرگ هدایت می‌کنند. با توجه به موارد برشمرده در خصوص آقای بهنام موسیوند، ورود جنابعالی به عنوان عالی‌ترین مقام قوه قضائیه برای جلوگیری از جانباختن یک زندانی سیاسی دیگر لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

نظر شما