شناسهٔ خبر: 53868437 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

آموزش صفر تا صد اینستاگرام (رایگان)

  در دنیای امروز شبکه‌های اجتماعی به‌خوبی جایگاه خود را در بین مردم پیدا کردند و زندگی افراد بسیاری را تحت تأثیر قرار دادند. اینستاگرام از

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

در دنیای امروز شبکه‌های اجتماعی به‌خوبی جایگاه خود را در بین مردم پیدا کردند و زندگی افراد بسیاری را تحت تأثیر قرار دادند. اینستاگرام از جمله یکی از این شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است و بر مبنای اشتراک‌گذاری عکس و فیلم پایه‌گذاری شده است. اینستاگرام حدود یک میلیارد کاربر دارد و به نظر می‌رسد که تقریباً تمام افرادی که در اطراف خود می‌بینید از این برنامه استفاده می‌کنند. برای کسب درآمد از اینستاگرام نیاز به آموزش این شبکه اجتماعی دارید.

آموزش اینستاگرام در این دوره زمانی و رواج یافتن شبکه‌های اجتماعی بسیار پر اهمیت است زیرا از کسب‌وکارهای خانگی تا سازمان‌های بزرگ، شبکه‌های خبری، بازیگران و سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر زیادی که در هر زمینه‌ای که فکرش را بکنید فعالیت می‌کنند. هر فردی با توجه به زمینه کاری خود و استعدادش می‌تواند پیجی در اینستاگرام داشته باشد و با آموزش صفر تا صد اینستاگرام (رایگان) کسب‌وکار مخصوص به خود را راه‌اندازی کند و به سودهای هنگفتی دست یابد.

در این مقاله سعی کردیم مراحلی ثبت‌نام در اینستاگرام و تنظیمات آن را به‌طور کامل توضیح دهیم. همچنین اصطلاحات رایج در بین کاربران را نیز بیان خواهیم کرد. پس اگر به‌تازگی وارد شبکه اجتماعی اینستاگرام شده‌اید ادامه مطلب را از دست ندهید.

آموزش صفر تا صد ساخت اکانت اینستاگرام

برای استفاده از اینستاگرام و ساخت صفحه اختصاصی خود باید در این اپلیکیشن ثبت‌نام کنید. برای ساخت اکانت برای مراحل زیر را طی کنید.

شما می‌توانید با هر یک از این دو روش ثبت‌نام با ایمیل یا شماره تلفن اکانت اینستاگرام خود را ایجاد کنید. وقتی برنامه اینستاگرام را باز می‌کنید گزینه sign up در قسمت پایین صفحه را لمس کنید تا وارد صفحه بعدی شوید.

در این صفحه گزینه sign up with email or phone number را انتخاب کنید و بعد از آن در صفحه جدید روش مدنظرتان برای ساخت اکانت را انتخاب کنید.

اگر تمایل دارید با شماره همراه وارد شوید باید شماره همراه خود را وارد کنید و منتظر دریافت کد باشید. در صورتی هم که می‌خواهید با ایمیل ثبت‌نام کنید، ایمیل خود را وارد کنید و کد ارسال شده به ایمیل را وارد کنید.

4 <<3 <<2

 

بعد از ورود کد وارد مرحله‌ای می‌شوید که باید نام کاربری و رمز عبور مناسبی برای خود انتخاب کنید. نام کاربری اسمی است که دیگران شما را با آن می‌بینند. پسورد هم نباشد خیلی ساده و قابل حدس باشد اما نباید رمزی هم باشد که آن را فراموش کنید؛ پس در انتخاب رمز عبور دقت کنید. زمانی که نام کاربری و رمز عبور شما پذیرفته شد اکانت شما ساخته می‌شود.

5

در هنگام ورود به اینستاگرام پیغامی برای شما ظاهر می‌شود که برای یافتن دوستانتان در اینستاگرام است. در صورتی که تمایل دارید هر یک از مخاطبانتان را که شماره موبایل آن‌ها را ذخیره دارید و اکانت اینستاگرام دارند پیدا کنید گزینه (Continue and Sync Contacts) را بزنید در غیر این صورت کافی است گزینه (Continue Without Syncing Contacts) را بزنید تا وارد مرحله بعد شوید.

 

در صورتی که در ابتدا به اپلیکیشن اجازه دسترسی به مخاطبان خود را ندادید می‌توانید بعد از ورود به اپلیکیشن اینستاگرام به صفحه‌ پروفایل خود رفته و از طریق آیکون سه خط موجود در بالای صفحه به بخش Settings یا تنظیمات بروید. با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام شوید و به صفحه‌ پروفایل خود مراجعه نمایید.

با استفاده از گزینه‌ Follow & Invite Friends و گزینه‌ Follow Contacts اجازه دسترسی به مخاطبانتان و یافتن اکانت آن‌ها را با اینستاگرام بدهید.

9 << 8 << 76 <<

 

اگر از نام کاربری‌ای که انتخاب کرده‌اید راضی هستید که هیچ، برای ادامه گزینه Next را بزنید. اگر نه در این قسمت می‌توانید نام کاربری را تغییر دهید.

 

چند نکته

  • گاهی ممکن است هنگام ثبت‌نام نام کاربری که انتخاب می‌کنید از قبل وجود داشته باشد که به این معنی است که شخص دیگری آن را انتخاب کرده است. شما می‌توانید با تغییر قسمتی از نام کاربری یا اضافه کردن عدد یا حروف نام کاربری جدید و غیر تکراری بسازید.
  • گاهی هم ممکن است با شماره یا ایمیلتان نتوانید حساب کاربری بسازید. برای ثبت‌نام در اینستاگرام، از هر شماره یا ایمیل تنها یک مرتبه می‌توان استفاده کرد؛ بنابراین ممکن است قبلاً با شماره با ایمیلتان وارد اینستاگرام شده باشید که الان نمی‌توانید با آن‌ها ثبت‌نام کنید. در صورتی که با شماره یا ایمیلتان قبلاً اکانت ساخته باشید می‌توانید از قسمت بازیابی رمز عبور (Forgot Password) استفاده کنید و رمز عبور جدیدی ایجاد کرده و وارد اکانت خود شوید.

 

آموزش صفر تا صد اصطلاحات اینستاگرام

در این بخش از آموزش صفر تا صد اینستاگرام (رایگان) به معرفی اصطلاحات رایج در این اپلیکیشن می‌پردازیم:

پیج (page): همان صفحه اصلی اکانت شما است که می‌توانید محتوای خود مانند پست و استوری را منتشر کنید.

فالو (Follow): معنی این کلمه یعنی دنبال کردن و زمانی که شما وارد پیجی می‌شود اگر تمایل داشته باشید که پست‌ها و استوری‌های جدید آن پیج را ببینید می‌توانید دکمهFollow  در آن پیج را فعال کنید تا پیج موردنظر به لیست Following های شما اضافه گردد.

فالوینگ (Following): در صفحه پروفایل تعداد فالوینگ‌های شما مشخص است و شامل صفحه‌هایی می‌شود که آن‌ها را فالو کرده‌اید.

فالور (Follower): تمام کسانی که شما را فالو کنند به‌عنوان فالوور شما شناخته می‌شوند. این بخش هم در بخش پروفایل قابل‌دسترسی است.

آنفالو (Unfollow): در صورتی که بخواهید یکی از پیج هایی را که دنبال می‌کردید از لیست فالوئنیگ های خود حذف کنید یا به اصطلاح دیگر آن را دنبال نکنید می‌توانید از قسمت فالوئینگ ها آن پیج را آنفالو کنید.

فالوور فیک: این اصطلاح که حتماً شنیده‌اید یعنی دنبال کننده غیر واقعی. صفحه‌های و اکانت های مجازی که شاید متعلق به فردی خاصی نباشد، صفحه‌هایی که نه لایک می‌کنند، نه کامنت می‌گذارند و نه فعالیت دیگری در اینستاگرام دارند.

پست (Post): به تصاویر و ویدئوهایی که در صفحه خود منتشر می‌کنید، پست می‌گویند. فالورهای شما می‌توانند هر پست جدیدی که می‌گذارید را ببینید و آن را لایک کنند یا برای شما کامنت بگذارند..

لایک (Like): لایک در اینجا به معنی پسندیدن است. شما هر پستی را که می‌بینید در زیر آن یک علامت قلب وجود دارد و در صورتی که شما از آن پست خوشتان بیاید می‌توانید ضربه روی قلب آن پست را لایک کنید.

کامنت (Comment): در زیر هر پست یک علامت مانند پیام‌های چت وجود دارد که می‌تواند از آن طریق برای صاحب پست پیام بگذارید و دیدگاه خود را در مورد آن پست بگویید که به این کار اصطلاحاً کامنت گذاشتن می‌گویند.

دایرکت (Direct): در پایین هر پست یک علامت شبیه موشک جود دارد که با استفاده از آن می‌توانید پست موردنظر را برای هریک از فالورهای خود ارسال کنید. این پیام اصطلاحاً به دایرکت افراد فرستاده می‌شود. همچنین شما می‌توانید در بخش دایرکت با دوستان خود چت کنید و عکس و ویدئو نیز ارسال کنید.

هشتگ (Hashtag): با گذاشتن علامت # در کنار یک کلمه آن را تبدیل به یک هشتگ می‌کنیم و این کار فرایند جستجو را برای کاربران ساده‌تر می‌کند زیرا هنگام لمس یک هشتگ، تمامی محتواهای مرتبط با آن واژه نمایش داده می‌شود. هشتگ را می‌توانید در کپشن، کامنت و بایو اینستاگرام استفاده کنید.

کپشن (Caption): در زیر هر عکس یا ویدئویی که منتشر می‌کنید می‌توانید متنی بنویسید که اصطلاحاً به آن کپشن می‌گویند.

 

منشن (Mention): یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام منشن کردن به معنی مخاطب قرار دادن است که می‌توانید در کامنت ها یا استوری بعد از گذاشتن @ نام کاربری پیجی که می‌خواهید آن را منتش کنید بنویسید.

تگ (tag): تگ کردن هم مانند منشن کردن است با این تفاوت که می‌توانید پیج‌های اینستاگرام مدنظر خود را روی خود عکس تگ کنید.

 

نوتیفیکیشن (Notification): تمامی فعالیت‌های اینستاگرامی شما از طریق نوتیفیکیشن اطلاع رسانی می‌شود مانند دایرکت ها، لایک و کامنت هایی که دریافت می‌کنید.

 

بلاک (Block): بلاک کردن یعنی جلوگیری کردن و زمانی کاربرد دارد که یک پیج برای شما مزاحمت ایجاد می‌کند. می‌توانید با بلاک کردن آن پیج هرگونه دسترسی‌اش به صفحه خود را قطع نمایید.

 

ریپورت (Report): در صورتی که پیجی محتوای نامناسب منتشر کند برای افزایش امنیت کاربران اینستاگرام اصطلاحاً آن پیج را ریپورت می‌کند. به علاوه در صورتی که مشکلی در استفاده از اینستاگرام داشته باشید هم می‌توانید مشکل را ریپورت کنید.

 

معرفی بخش‌های اصلی اینستاگرام

در این بخش از آموزش صفر تا صد اینستاگرام به معرفی بخش‌های اصلی آن می‌پردازیم.

10

Home: صفحه هوم، قسمت اصلی اینستاگرام در هر پیج است که ویدیوها و تصاویری که دوستان و آشنایان منتشر کرده‌اند در آنجا قابل مشاهده است.

Search and Explore: این بخش به شما این امکان را می‌دهد که به جستجو و گشت‌وگذار میان اکانت‌هایی بپردازید که فالو نکرده‌اید. همچنین می‌توانید در این بخش هر شخص را محتوایی را که دوست داشتید جستجو کنید.

Upload: این بخش که با آیکونی به شکل علامت مثبت در وسط قرار گرفته برای پست کردن تصاویر و ویدیو است. که با استفاده از گزینه‌های پیشنهادی می‌توانید تصویر یا ویدئویی از گالری انتخاب کنید یا در همان لحظه با دوربین ثبت کنید.

Activity: این بخش نیز فعالیت‌های اخیر شما را نشان می‌دهد. همچنین در صورتی که برای پست یا استوری کامنت یا لایک دریافت کرده باید نیز در این قسمت به شما اطلاع رسانی می‌شود.

 Profile: این بخش نیز صفحه پروفایل شما را نمایش می‌دهد. صفحه‌ای که در آن تعداد فالورها، فالوئینگ ها و پست‌ها مشخص است. دز این صفحه شما می‌توانید به بخش تنظیمات دسترسی داشته باشید و همچنین می‌توانید به پست‌هایی از پیج دیگران ذخیره کرده‌اید و آرشیو پست‌های خود دسترسی داشته باشید.

 

انواع محتوا در اینستاگرام

در بخش قبل گفتیم که می‌توانید از بخش Upload در پیج خود محتوا منتشر کنید. در ادامه انواع تولید محتوا در اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

 

  • Feed Post: پست معمولی که به صورت‌های تک عکس یا آلبومی منتشر می‌شود.
  • استوری (Story): یکی از نکاتی که در آموزش اینستاگرام باید بدانید نحوه استوری گذاشتن است. در صفحه پروفایلتان وقتی تصویر پروفایل را لمس کنید، استوری‌ اینستاگرام برای شما باز می‌شود. از این طریق می‌توانید تصاویر و ویدئو‌های کوتاه ۱۵ ثانیه‌ای که در گالری دارید یا همان لحظه ضبط می‌کنید را برای 24 ساعت با فالور‌های‌ خود به اشتراک بگذارید. در بخش تنظیمات نیز می‌توانید لیستی از دوستان نزدیک خود مشخص کنید و استوری های خصوصی را فقط با آن‌ها به اشتراک بگذارید.
  • هایلایت (Highlight): از آنجایی که استوری های اینستاگرام فقط تا 24 ساعت قابل دسترسی هستند شما می‌توانید استوری‌های خود را در فضایی به نام هایلایت ذخیره کرده و آن را به مدت نامحدود نگه‌داری کنید.
  • IGTV Video: در صورتی که می‌خواهید ویدئوی طولانی و بالای یک دقیقه در پیج خود منتشر کنید می‌توانید از IGTV استفاده کنید.
  • Guide: این بخش قابلیت نسبتاً جدیدی است که اینستاگرام ارائه کرده و در واقع یک نقشه برای محتواهای پیج است تا مخاطبانتان دسترسی راحت‌تری به پست‌های صفحه داشته باشند.
  • Reels: ریلز نوع جدیدی از محتواهای اینستاگرامی است؛ این بخش شباهت زیادی به استوری دارد ولی دارای امکانات بیشتر و برخی تفاوت‌ها با آن است.
  • لایو (live): یکی دیگر از جمله امکانات پرطرفدار اینستاگرام، پخش زنده یا لایو است. تعداد بینندگان لایو نامحدود بوده و حتی کسی که پیج شما را فالو نکرده باشد هم می‌تواند لایو شما را ببیند از لایو می‌توان برای تبلیغات و معرفی محصولات جدید استفاده کرد.

سخن پایانی

با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی استفاده از آن‌ها نیز اهمیت پیدا کرده است. اینستاگرام نیز از برنامه‌هایی است که استفاده از آن نیازمند آموزش است. در این مقاله به مباحثی در مورد آموزش صفر تا صد اینستاگرام (رایگان) پرداختیم و برخی از اصطلاحات آن را بیان کردیم و به معرفی بخش‌های مختلف این اپلیکیشن پرداختیم.

آنچه دیگران می خوانند
  • خبر خوش وزیر برای بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد

  • پاسخ دندان‌ شکن همایون شجریان به ابی در دوبی

  • چهره وحشتناک نیوشا ضیغمی بعد از جراحی زیبایی | نیوشا ضیغمی چه بلایی سر خودش آورد؟

  • تمدیدمهلت ثبت‌نام جدید وام بازنشستگان | مبلغ وام بازنشستگان افزایش یافت؟

  • توهین مهران مدیری به حامد آهنگی | مهران مدیری در دورهمی غوغا به پا کرد

کلیک کنید
  • امشب؛ واریز مرحله دوم سود سهام عدالت | کارت بانکی سهامداران پر پول شد

  • وام فوری 300 میلیونی بانک ملت | وام بسیار ویژه با اقساط 20 ساله

  • شرط رئیسی برای واریز یارانه نان به خانوارها | جزئیات نحوه خرید نان با کارت‌ بانکی مخصوص!

  • تصویر دیده نشده از مریم معصومی | مریم معصومی با این کلیپ غوغا به پا کرد

  • نقشه جدید دولت: افزایش قیمت بنزین ! | قیمت بنزین چقدر گران می شود؟

برچسب‌ها:

نظر شما