شناسهٔ خبر: 53853398 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

خطبه‌های نماز عید فطر در شهرهای مختلف ایران/ تولیت حرم حضرت معصومه(ع): پیامد تفرقه از هر جنگ نظامی و چالش اقتصادی برای دشمن باصرفه تر است

صاحب‌خبر -

شفقنا- نماز عید فطر امروز 13 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار شد، در اینجا به بخشی از مهم‌ترین خطبه های سراسر کشور اشاره می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی: پیامد تفرقه از هر جنگ نظامی و چالش اقتصادی برای دشمن باصرفه تر است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید فطر در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مهمترین دستاورد ماه مبارک رمضان به تصریح قرآن کریم تقوای الهی است، اظهار کرد: رعایت تقوا مختص ماه رمضان نیست بلکه منظور آن است که تقوای حاصل از ماه رمضان دستاورد ما در تمام طول سال به عنوان سرمایه است.

او گفت: اگر در ماه رمضان دهان را از غذایی که بر ما مجاز نبود بستیم، در طول سال هم باید از لقمه های حرام اجتناب کنیم؛ اگر در ماه رمضان دهان را از غیبت، تهمت و گناهان زبان بستیم، در تمام سال مراقب زبان خود باشیم و اگر پوشش و حجاب مان را در این ماه رعایت کردیم، در طول سال هم به این واجب الهی توجه داشته باشیم و این سرمایه ها را در طول سال حفظ کنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: خطری که بعد از ماه رمضان روزه داران و سرمایه داران معنوی را تهدید می کند این است که نسبت به این اندوخته ها بی تفاوت باشیم؛ زیرا شیطان که در ماه رمضان در بند و زنجیر بود امروز برای سرقت این سرمایه ها در کمین نشسته است و مؤمن واقعی کسی است که تا ماه رمضان آینده این سرمایه ها را حفظ و مراقبت کند.

او در خطبه دوم تقوای الهی را بهترین زاد و توشه برای رسیدن به مقام های بلند انسانی دانست و گفت: ماه رمضان باطن انسان ها را اصلاح می کند و ظاهر هم به تبع باطن اصلاح می شود.

سعیدی با اشاره به مناسبت های این هفته ابراز کرد: دوشنبه دوازده اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید مطهری بود که به عنوان روز معلم نامگذرای شده است؛ انسان اگر بتواند در تعلیم و تربیت قدمی بردارد و انسانی را هدایت کند به تعبیر قرآن کریم گویا تمام بشریت را هدایت کرده است.

او با بیان اینکه شهید مطهری از معلمان و هدایتگران عصر ما بود که آثار ایشان تأثیر زیادی در پیروزی انقلاب و تثبیت فرهنگ اسلامی داشته و دارد، افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری در جهاد تبیین امروز جوانان، دانشجویان، معلمان و همه اقشار جامعه اگر می خواهند در افکار اسلامی عمق پیدا کنند و پاسخ سؤالات خود را پیدا کنند باید به کتاب های این شهید بزرگوار مراجعه کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به لزوم انسجام بین ملت ایران و سایر ملت‌های مسلمان در سراسر جهان، گفت: پیامد تفرقه از هر جنگ نظامی و چالش اقتصادی برای دشمن باصرفه تر است در حالی که انقلاب اسلامی و انتفاضه فلسطین و مقاومت سایر بلاد اسلامی هرچیزی را که به دست آورده اند، فقط در پرتو وحدت بوده است و اگر خطری آنها را تهدید کرده، به خاطر تفرقه است.

نماینده ولی فقیه در فارس:احتکار، عدالت را در جامعه از بین می برد

احتکار، عدالت را در جامعه از بین می برد/ توجه به مشارکت در تولید احتکار، عدالت را در جامعه از بین می برد/ توجه به مشارکت در تولید

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: احتکار موجب عدم توزیع عادلانه کالا و خدمات در جامعه خواهد شد حتی اگر نظارت در حد اعلا باشد.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز عید فطر بیان کرد: در دعاهای نماز عید فطر ٩ با فریاد زده می‌شود که خداوند اهل تقوا است و باید انسان به خاطر این تقوایی الهی ترسید.

وی ادامه داد: دیگران کسی نیستند که انسان بخواهد از او بترسد و هرچه قدر هم که فرد به بالاترین درجات اجتماعی برسد باز هم مرگ در انتظار اوست اما خداوند همواره در حال نظارت بر اعمال بشر است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر کسانی در عبادات ماه مبارک رمضان کوتاهی کرده‌اند تا فرصت هست نسبت به جبران این کوتاهی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: رهبری سال جاری را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری کرده‌اند و انتخاب نام سال با مسائل اقتصادی نشان دهنده آن است که جامعه نیازمند برخی از مسائل است از این رو با نام گذاری سال به مسائل اقتصادی مسیر حرکت انقلاب و نظام، معین می‌شود.

آیت الله دژکام افزود: باید با توجه به توانمندی‌های داخلی زمینه توسعه اقتصاد داخلی را فراهم کرد این در حالی است که همه آحاد جامعه باید در توسعه اقتصاد مقاومتی نقش آفرین باشند و مردم در کنار دولت قرار بگیرند تا بتوان تولید را افزایش داد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: باید هرچه پول در اختیار داریم در مسیر تولید قرار دهیم تا بتوان تولید در جامعه را توسعه داد این در حالی است که اگر احتکار در جامعه وجود داشته باشد هرچه قدر نظارت‌ها افزایش یابد باز هم نمی‌توان عدالت اجتماعی را در توزیع کالا اجرایی کرد.

آیت الله لطف الله دژکام یادآور شد: در استان فارس قرار است با توجه به نقشه مهندسی فرهنگی زمینه توسعه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ایجاد شود تا بتوان استانی پیشرو در کشور بود.

امام جمعه موقت اصفهان: نمازگزاران فطریه خود را تا قبل از ظهر پرداخت کنند

نمازگزاران فطریه خود را تا قبل از ظهر پرداخت کنند نمازگزاران فطریه خود را تا قبل از ظهر پرداخت کنند

 امام جمعه موقت اصفهان گفت: نمازگزاران عید فطر باید زکات فطره خود را تا قبل از ظهر پرداخت کنند.

آیت الله سید ابوالحسن مهدوی صبح سه‌شنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی اصفهان ضمن تبریک عید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان جهان اظهار داشت: عید فطر از بزرگترین اعیاد مسلمانان و عامل وحدت و انسجام همه مسلمین است.

وی افزود: برپایی نماز عید فطر و پرداخت زکات فطره از معیارهای قبولی عبادات در طول ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مبلغ در نظر گرفته برای فطریه امسال از سوی مراجع عظام برای هر نفر با قوت غالب نان ۴۰ هزار تومان است، ادامه داد: نمازگزاران این عید باید تا قبل از ظهر و کسانی که به هر دلیلی در نماز جمعه مشارکت نداشتند تا ظهر باید مبلغ زکات فطره را پرداخت کنند.

وی افزود: صله رحم و دید و بازدید از خویشان نیز از دیگر آداب توصیه شده برای این عید است، البته نباید در این روز تنها خوشگذران باشیم ونباید شکرگزاری را نیز فراموش کنیم.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه پرداخت فطریه در واقع تحقق وظیفه اجتماعی مسلمانان در راستای کمک به افراد بی بضاعت است، گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی برای افرادی که در تنگنای معیشتی قرار دارند، بهتر است ابتدا در پرداخت فطریه به نیازمندان که با آنها روابط فامیلی داریم شروع کنیم، همچنین برای انفاق مطلوب است که ابتدا مخفیانه انجام و از یکدیگر در این عمل سبقت گرفت شود و باید از مطلوب‌ترین‌ها انفاق کنید.

وی با بیان اینکه قرائت قران، دعای ندبه و زیارت عاشورا از دیگر اعمال توصیه شده در روز عید فطر است، ابراز داشت: امیدواریم خداوند متعال اعمال همه مسلمانان را مورد پذیرش قرار دهد. ‌

آیت‌الله‌علم‌الهدی: دست نیازمندان را باید در طول سال بگیریم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت عید فطر پذیرش توبه و هم‌چنین آمرزش گناهانمان قرار دهد و مسلمین بتوانند به برکت مراقبت‌هایی که در طول ماه مبارک رمضان داشته‌اند، باقی ایام سال را بندگی و عبودیت پروردگار سپری کنند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در آستانه فرارسیدن عید سعید فطر، ضمن تبریک این عید به همه مسلمانان و خصوصاً مجاوران و زائران روزه‌دار مضجع منور رضوی اظهارداشت: از خداوند متعال می‌خواهیم که عید ما در روز فطر را مصادف با سرور ناشی از قبولی طاعات و عبادات، پذیرش توبه و هم‌چنین آمرزش گناهانمان قرار دهد و مسلمین بتوانند به برکت مراقبت‌هایی که در طول ماه مبارک رمضان داشته‌اند، باقی ایام سال را بندگی و عبودیت پروردگار سپری کنند.

وی پرداخت فطریه، را زکات واجب برای هر مسلمان دانست و افزود: اگرچه ضرورت دارد تا افراد، فطریه خود را در روز عید پرداخت کنند و این حق الهی را به جا بیاورند اما جریان زکات فطریه یک نماد است و در حقیقت بر فرهنگ همدلی و دست‌گیری و اعانت از اقشار آسیب‌پذیر، فقرا و نیازمندان دلالت دارد و لذا فرهنگ فطریه از پرداخت اصل آن اهمیت بیشتری دارد زیرا سالیانه یک‌بار عید فطر داریم و مسلمانان در هر سال فقط یک‌بار مکلف به پرداخت فطریه هستند درحالی که فرهنگ آن ناظر بر همه ایام سال است و برکات آن مشتمل بر شریک شدن فقرا در ثروت و تمکن مالی اغنیا و هم‌چنین تطهیر اموال و دارایی‌های دنیوی مؤمنان می‌تواند در تمامی لحظات شامل حال جامعه اسلامی شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در انتها تصریح کرد: میزان فطریه امسال در صورتی که قوت غالب خانوار براساس نان محاسبه شود، مبلغ 40 هزار تومان است و اگر این قوت غالب براساس برنج ایرانی باشد، 180 هزار تومان و اگر براساس برنج خارجی باشد، 90 هزار تومان خواهد بود.

امام جمعه بندرعباس: دشمن به دنبال شرطی کردن اقتصاد کشور با معطل نگه داشتن مسئله برجام است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به بد عهدی طرف‌های مقابل ایران در برجام گفت: دشمن و به خصوص آمریکا به دنبال شرطی کردن اقتصاد کشور با معطل نگه داشتن مسئله برجام است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در خطبه‌های عید فطر بندرعباس ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم تمام دعا و نماز و روزه ما را در ماه رمضان به کرم خود بپذیرد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان با کوله باری از برکات و دستاوردهایی که به دست آوردیم گذشت در این اردوگاه رمضان تمرین‌های لازم را به عمل آوردیم و تحمل گرسنگی و تشنگی را داشتیم تا به یاد روز قیامت و گرسنگی و تشنگی محرومان و مستضعفان باشیم.

امام جمعه بندرعباس گفت: در ماه رمضان با قرآن ارتباط برقرار کرده و در کلاس درس رمضان شرکت کردیم و درس صبر و بردباری آموختیم و آموختیم که می‌شود در برابر نفس اماره ایستاد و به همین منوال در برابر دشمنان بیرون نیز می‌توان ایستاد.

وی تصریح کرد: باید درس‌هایی که از ماه رمضان گرفتیم را حفظ و صیانت کنیم و ارتباط با خداوند، قرآن، دعا و مناجات را فراموش نکنیم و تلاش کنیم از آموخته‌های رمضان برای 11 ماه دیگر استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره بر اینکه دولت آمریکا دولتی زیاده خواه است گفت: شرایط داخلی و خارجی دولت آمریکا خوشبختانه بی ثبات و فاقد اعتبار است و توان حل مسائلی همچون برجام را ندارد.

وی افزود: این دولت آمریکا دولتی زیاده خواه است و تلاش می‌کند با زباذه خواهی از مسئله برجام عبور کند اما ملت شریف ایران پیرو دستورات مقام معظم رهبری مقاوم ایستاده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: امریکا به دنبال مقصر سازی است و می‌خواهد ملت ایران را مقصر جلوه دهد که این ملت و دولت شرایط جدید برجام را نخواست در حالی که ما همان شرایط گذشته را پذیرفته بودیم.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال شرطی کردن اقتصاد ایران است و می‌خواهند اقتصاد ایران وابسته به برجام باشد در حالی که ما منتظر برجام نمی‌مانیم و دولت و ملت تلاش خواهند کرد مشکلات کشور را با استفاده از ظرفیت‌های درونی حل کنند.

امام جمعه بندرعباس گفت: دشمن مجبور و محکوم است که این رفتار را انجام دهد که برجام را بپذیرند چه نپذیرند شکست خورده‌اند چون که در هر صورت برنده ملت عزیز ایران است.

وی تصریح کرد: امروز چشم و گوش نظام و دیده بان انقلاب اسلامی ما رهبر معظم انقلاب است که در مسائل سیاسی و اجتماعی نگاه به سمت دیگری نباید باشد که کدام گروه سیاسی چه می‌گوید ما یک خط و مسیر داریم که آن هم مسیر رهبری است که با نگاهی بصیرانه و با تدبیر مسائل کشور را رصد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: موفقیت و پیروزی کشور در گرو تبعیت از اوامر رهبر معظم انقلاب و ولایت فقیه است و راه سعادت و خوشبختی ملت ایران رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی: حضور در روز قدس نشان داد که هیچ مسئله‌ای فلسطین را کمرنگ نمی‌کند

آرشیوی

خطیب نماز عید فطر تهران گفت: نشانه قبولی روزه در عید فطر توجه به فقرا و مستمندان است و زکات یک واجب است که شامل همه نوع عبادت مالی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز (سه شنبه) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در دانشگاه تهران و با حضور نمازگزاران تهرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: نشانه قبولی روزه در عید فطر توجه به فقرا و مستمندان است و زکات یک واجب است که شامل همه نوع عبادت مالی می‌شود.

صدیقی ضمن اشاره به حوادث اخیر افغانستان و برخورد دوگانه مدعیان حقوق بشر با موضوع افغانستان، اوکراین و یمن گفت: کسانی که مدعی حقوق بشر هستند بویی از حقوق بشر نبرده‌اند. از هیئت حاکمه افغانستان به جد می‌خواهیم امنیت را برای ملت افغانستان تامین کند و هرچه زودتر همه شبکه‌های تروریستی را شناسایی و نابود کند.

امام جمعه موقت جمعه تهران ضمن تشکر از همه امت اسلامی و جبهه مقاومت، به ویژه ملت پیشوای مبارزه برای اینکه به میدان آمدند و در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کردند،‌ عنوان کرد: بعد از دو سال رکود به علت کرونا، در روز قدس ایران و کشورهای اسلامی با حضور خود در میدان، نشان دادند که هیچ مسئله‌ای، مسئله فلسطین را کمرنگ نمی‌کند و همچنان فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، قدس و فلسطین زنده است و امت اسلامی در ارتباط با حمایت از فلسطین قهرمان قد برافراشته حضور دارند.

وی افزود:‌ این حضور گام جوانان فلسطینی که جان به کف گرفته‌اند و با خون و ایثار خود عرصه را بر این رژیم نژادپرست، کودک‌کش، غاصب و جعلی یعنی رژیم صهیونیستی تنگ کرده‌اند را تثبیت می‌کند.

صدیقی بیان کرد: صهیونیست‌ها روزی موضع تهاجمی داشتند، اما امروز از ترس دلهره و اضطراب دارند و چهره‌هایشان نشان می‌دهد که به پایان خط رسیده‌اند. جوانان فلسطینی با مقاومت و با حملات جانانه و پی‌درپی از جنین تا حیفا و تل‌آویو و البته با حمایت‌های ملت اسلامی به خود جرئت می‌دهند و با عملیات‌های شجاعانه اسرائیل را در انزوای کامل و تدافعی قرار داده‌اند.

نماینده ولی فقیه در مازندران: عید فطر عید پاکیزگی و بازگشت به فطرت است

 عید فطر عید پاکیزگی و بازگشت به فطرت است/خروج آمریکا از غرب آسیا  عید فطر عید پاکیزگی و بازگشت به فطرت است/خروج آمریکا از غرب آسیا

نماینده ولی فقیه در مازندران از عید سعید فطر به عنوان عید پاکیزگی و بازگشت به فطرت یاد کرد و آن را نوعی شکرگزاری دانست.

 آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر از عید فطر به عنوان عید پاکیزگی و بازگشت به فطرت یاد کرد و پرداخت زکات فطره را در این روز ضروری دانست.

وی با بیان اینکه روز عید فطر، روز پرداخت جایزه‌های معنوی است، با اشاره به تلاش و خدمات نهادها و نیروهای مختلف از زحمات پاکبانان در تمیزی و پاکیزگی شهر و نیروهای خدمات رسان اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی تقدیر کرد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براین که عید رمضان، عید شکر است، ادامه داد: عید سعید فطر در واقع عید شکرگزاری است و روزه داری، اقامه نماز و مراسم‌های شب‌های قدر و به یاد فقرا و نیازمندان از برکات ماه رمضان به شمار می‌رود.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به ناکام ماندن دشمنان و شکست طرح پیچیده و سه لایه‌ای خاورمیانه بزرگ توسط آمریکا و هم پیمانانش اظهار داشت: امروز آمریکا در آستانه اخراج از غرب آسیا است.

نماینده ولی فقیه در مازندران پرهیز از گناه و حرام را سبب رحمت مغفرت و رحمت الهی دانست.

امام جمعه یزد:تاکید بر لزوم حفظ حالات معنوی ماه رمضان

تاکید بر لزوم حفظ حالات معنوی ماه رمضان/باید از انفعال خارج شویم تاکید بر لزوم حفظ حالات معنوی ماه رمضان/باید از انفعال خارج شویم

 امام جمعه یزد بر لزوم حفظ حالات معنوی ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم میل به باطل را با کسب حالات معنوی در وجود خود از بین ببریم.

 آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز عید سعید فطر که در امامزاده سید جعفر (ع) یزد برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن این عید سعید اظهار داشت: خدا را شاکریم که ما را موفق به روزه داری در ماه مبارک رمضان، بهره‌مندی از عنایات خود و اقامه نماز عید فطر کرد.

وی بر لزوم حفظ تقوا و آنچه که خدای متعال برای ما به منظور حرکت به سوی کمال الهی لازم دانسته، تاکید کرد و افزود: حرکت ما به سوی کمال است و خلقت ما عبث نیست و همه ما در مسیر خدا حرکت می کنیم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی برای تثبیت حرکت ما در مسیر کمال همچنین جبران اشتباه و کوتاهی‌های گذشته است، گفت: باید بر اساس آیه رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً ۚ إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ از خداوند متعال بخواهیم پس از آنکه ما را هدایت کرد و در سایه رحمت و عنایت خود نگه داشت، میل ما را به باطل قرار ندهد.

ناصری همچنین با تاکید بر مسئله مهم استغفار به ویژه استغفار جمعی عنوان کرد: همیشه باید در مقابل خداوند متعال به خاطر خطاهای گذشته و کم کاری‌ها و حتی برای کارهایی که انجام نداده ایم، طلب بخشش و آمرزش کنیم.

وی تصریح کرد: خطا و اشتباه انسان فقط به خاطر فعل‌های انجام شده نیست بلکه برخی موارد به دلیل مسئولیت‌ها و کوتاهی‌ها از انجام وظایف است و باید از این موضوع نیز استغفار کنیم.

ناصری با اشاره به آیه ای از قرآن کریم که استغفار را عامل برکات مکرر و مستمر می داند، اظهار داشت: روزی ۷۰ مرتبه استغفار در این زمینه بسیار موثر است و استغفار باید به زمزمه روزانه و یومیه ما تبدیل شود و در این صورت خداوند عنایات خود را شامل حال ما خواهد کرد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم حفظ حالات معنوی و روحانی ماه مبارک رمضان افزود: بندگان مومن خدا تلاش کنند حالات معنوی که به واسطه روزه داری در ماه مبارک رمضان کسب کرده اند را ترک نکنند تا مشمول رحمت و عنایات الهی شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری بیان کرد: این شهید والامقام تمام لحظات عمر خود را در راه کمک به اسلام و شبهه زدایی از اسلام و مقابله با دشمنان صرف کرد.

ناصری ادامه داد: شهید مطهری زمانی که احساس کرد کمونیست ها که جامعه اسلامی ما را فاسد و جوانان را منحرف می کنند و مارکسیست ها و گروه های مختلف، اعتقادات جوانان ما را نشانه رفته اند، از مقام والای خود در قم گذشت و به دانشگاه آمد و به شبهه زدایی و جذب جوانان پرداخت.

وی همچنین با گرامیداشت هفته معلم افزود: معلمان در تربیت دینی فرزندان ما و تقویت اخلاق و تربیت آنها بکوشند زیرا علم بدون اخلاق و بدون اعتقاد به خدا ارزش و فایده ای ندارد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: معلمان کمک کنند تا رابطه بین دانش آموزان و خدا تقویت شود و تلاش کنند تعهد را در کنار علم در آنها تقویت کنند.

وی افزود: اگر دانش آموزان ما از ابتدا تدین، تفکر و تعقل داشته باشد، متصل به خدا خواهند شد و هویت خود را خواهد شناخت و مرعوب دشمنان نخواهد شد و برنامه ریزی های دشمن روی آنها تاثیر نخواهد گذاشت.

ناصری عنوان کرد: این فرزندان باید بتوانند بین بد و خوب، دوست و دشمن و حق و باطل تشخیص قائل شوند و این از طریق تقویت تعقل امکانپذیر است که معلمان باید به تقویت آن بپردازند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم خروج از حالت انفعال بیان کرد: باید در تمام زمینه های تولید، کارآفرینی و کشاورزی فعال و پویا شویم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اینکه امروز درگیر خوراک دام هستیم نتیجه انفعال ماست زیرا برای کشور ما شایسته نیست که ساده ترین محصولات کشاورزی را از خارج از کشور وارد کنند.

ناصری از دولتمردان، نمایندگان مجلس و جهاد کشاورزی خواست تا کشاورزان را برای تولید خوراک دام بسیج کنند تا به سرعت به خودکفایی برسیم.

نماز عید فطر در ورامین برگزار شد

نماز عید فطر در ورامین برگزار شد نماز عید فطر در ورامین برگزار شد

 نماز پرفیض و باشکوه عید سعید فطر با حضور مردم مومن ، خداجوی و انقلابی در ورامین برگزار شد.

نماز عید سعید فطر با حضور مردم مومن و خداجوی ورامین ساعت ۸ صبح روز عید به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی در بلوار شهید همت پشت مسجد جامع ، میدان مادر برگزار  شد.

در خیرآباد نیز نماز عید فطر ساعت ۷:۳۰ صبح در خیابان شهید زواره خیرآباد به امامت حجت الاسلام طزری امام جمعه خیرآباد برگزار شد.

در جوادآباد نماز باشکوه عید سعید فطر ساعت ۷ با حضور اقشار مختلف مردم روبروی مصلی نمازجمعه جوادآباد برگزار شد.

 

نظر شما