شناسهٔ خبر: 53833884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

۹۰ درصد ظرفیت هتلهای یزد رزرو شد/میزبانی از گردشگران یزد با جشنواره فطرانه

موج نیوز

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان یزد با اشاره به درحال تکمیل بودن ظرفیت هتل‌های شهر یزد، از ظرفیت خالی مراکز اقامتی دیگرشهرهای استان و تدارک ویژه‌برنامه‌هایی برای گردشگران در تعطیلات عیدفطر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج یزد، احمد آخوندی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان یزد از آمادگی کامل استان برای میزبانی از گردشگران ومسافران در تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: هرچند به سرعت ظرفیت هتل های شهر یزد برای فردا یازدهم اردیبهشت تا پایان هفته درحال تکمیل است ولی هتلها و مراکز اقامتی شهرستانهای یزد دارای ظرفیت خوبی برای اقامت و میزبانی از گردشگران در این ایام هستند.

وی گفت: تاکنون ۷۰درصدظرفیت هتلها و اقامتگاههای سنتی کل استان برای هفته جاری اشغال شده که این میزان در شهر میراث جهانی یزد۹۰درصد است.

آخوندی درصد اشغال واحدهای بومگردی شهر یزد برای روزهای ۱۱ تا۱۳ اردیبهشت ماه را نیز ۴۵ تا ۵۰ درصد ولی دربومگردیهای فعال درشهرستانها کمتر خواند.

وی بابیان این که یزددرنوروز امسال بااستقبال بسیارخوب گردشگران و حضور قریب به یک میلیون گردشگر نوروزی در استان خاطرات خوبی را برای آنها رقم زد، گفت: در ایام تعطیلات عید فطر نیز با تدارک  جشنواره فطرانه در استان شاهد برگزاری برنامه‎های متنوع و شاد فرهنگی، موسیقی، ورزشی وآیین ‌های بومی و محلی خواهیم بود.

آخوندی با اشاره به فعالیت مرکزپاسخگویی به مسافران استان و فعالیتهای موفق این مرکز درنوروز امسال گفت:از مسافران و گردشگران عید فطر به استان می خواهیم حتما قبل از عزم سفر به این شهر جهانی ازطریق سامانه شبانه روزی ۳۳۵۲۱ - ۰۳۵ نسبت به محل اسکان خوداقدام کنند.

وی اعلام کرد: طی دو روز اخیر(هشتم و نهم اردیبهشت) مجموع مسافران ورودی به یزد از طریق پرواز۱۳۸۲ نفروتعداد مسافر خروجی ۱۳۹۰ نفر بوده است و ترددهای مربوط به حمل و نقل عمومی نیز آمار قریب به ۶۳۰۰ نفری را حکایت می‌کند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به بارشهای بهاری اخیر در استان، این دیار کهن در هفته جاری از شرایط آب و هوایی مطبوع و خوبی برای میزبانی از مسافران و گردشگران علاقمند برخوردار است.

برچسب‌ها:

نظر شما