شناسهٔ خبر: 5381494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اختلاف دو فراكسيون اصولگرا درباره انتخابات هيات‌رئيسه مجلس

آخرین تلاش‌ها برای کرسی ریاست مجلس

صاحب‌خبر -

گروه خبر: راي‌گيري امروز در مجلس شوراي اسلامي به يك ماه گمانه‌زني درباره تركيب آخرين هيات‌رئيسه مجلس نهم پايان مي‌دهد. اگرچه تاكنون بسياري از مجلسي‌ها خبري از تغييرات اساسي در هيات‌رئيسه كنوني نداده‌اند، اما تنها یک روز مانده به انتخابات مذكور، اختلافات میان فراکسیون اصولگرایان و فراكسيون رهروان ولایت برای رسیدن به کرسی‌های هیات‌رئیسه مجلس بيش از هر زمان ديگري هويدا شده است.


خبرها از اين موضوع حكايت دارد كه دو طرف نتوانستند بر لیست مشترکی به توافق برسند. ماجرای این اختلاف از زمانی آغاز شد که زمزمه‌هایی از تهیه لیست مشترکی میان دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت از سوی برخی از اعضای این فراکسیون‌ها مطرح شد؛ به گزارش «ايرنا» برخی اعضای این فراکسیون‌ها معتقد بودند که می‌توان هیات‌رئیسه کنونی مجلس را حفظ کرد و برخی معتقد بودند که دو فراکسیون باید در ارائه لیست مشترک به نتیجه برسند. در اين باره علیرضا زاکانی، عضو هیات‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس از تلاش‌های دوهفته‌ای اين فراکسیون برای وحدت در انتخابات هیات‌رئیسه سخن گفته است؛ تلاشي كه به گفته او با دست رد فراكسيون رهروان روبه‌رو شده است. به گزارش خبرگزاري مهر، اين نماینده مردم تهران در حاشیه نشست «مشق غیرت، بازرسی و بازجویی ممنوع» گفت: «واقعیت این است که تحلیلی در فراکسیون اصولگرایان و خاصه غلامعلي حداد عادل وجود داشت که پیشنهاد ارائه فهرست واحد برای انتخابات هیات‌رئیسه بدهيم و یکی از مولفه‌های لیست واحد، ابقای هیات‌رئیسه فعلی بود.» زاکانی كه از پیغام غلامعلي حداد عادل به علي لاریجانی سخن مي‌گفت توضيح داد: «پیش از این پیغامی از سوی حداد عادل به ریاست مجلس داده شده بود که در راستای وحدت اصولگرایی امروز به صلاح نیست که من با شما رقابت کنم.»

زاكاني همچنين تاکید کرد: در طول این دو هفته ما پیام روشنی از سوی فراکسیون رهروان دریافت نکردیم؛ حتی روز شنبه ساعت ۱۶:۳۰ بعدازظهر قرار بود كاظم جلالی رئيس فراكسيون رهروان ولايت با حداد عادل كه رياست فراكسيون اصولگرايان را برعهده دارد جلسه‌ای داشته باشند، اما آقای جلالی استنکاف کرده و گفته بودند فردا در جلسه علنی صحبت می‌کنیم.

برخلاف آنچه زاكاني گفته، بهروز نعمتی عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در گفت‌وگو با خبرگزاري تسنیم گفت كه لاریجانی کاندیدای فراکسیون رهروان برای سال آخر مجلس نهم است. او با اشاره به برنامه‌های این فراکسیون برای انتخابات هیات‌رئیسه مجلس در سال پایانی مجلس نهم، گفت: اکثریت اعضای این فراکسیون روی ریاست آقای لاریجانی در سال آخر مجلس نهم تاکید و اتفاق‌نظر دارند و قرار نیست گزینه این فراکسیون تغییر کند. در همين حال برخلاف برخي گمانه‌زني‌ها مبني بر كانديداتوري كاظم جلالي براي نايب‌رئيسي مجلس، نعمتي تاكيد كرد كه «كاظم جلالی» کاندیدای نایب‌رئیسی مجلس نمی‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما